Bukefalos 28 år!

Beach 2013 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del VII

På startsidan på endo ginns det en flik högst upp som heter training, under den ligger statitics.

Kört ett gritpass idag, nu ligger jag helt utslagen på soffan. :p Laddar inför dubbelpass tre dagar i rad, sedan blir det lite lugnare under Berlinhelgen. :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Om du har ont tycker jag inte du ska springa. Gå en liten runda och försök sen stretcha ut muskeln ordentligt? Och sen får du fundera på hur du ska kunna stärka den framöver.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Idag blev det iallafall en rejäl cykeltur på cirka 6 mil, 3 timmar upp och ner för backar, så sjukt kuperad runda! Benen är spagetti nu :p

Kompletterade med en sväng till gymmet, 50 minuter på crosstrainern, riktigt bra gick det också. Låg runt 90 % av maxpulsen långa stunder, hög ansträngning genom hela passet :)

Bra dag, nästan uppe i en normaldag för Mammas ;)
 
Sv: Beach 2013 del VII

kl

Alltså jag har någon slags varannan vecka-grej känner jag :p Varannan vecka går det jättebra med träningen, varannan vecka dåligt. Oftast beror det visserligen på sjukdom och så, men lite lustigt mönster.

Så tycker jag det blir för mig också. En period blir det riktigt bra, sen en period mindre bra o.s.v. Men egentligen är det ju inte så jättedåligt att träna bra en vecka och sen lite mindre nästa. Totalt blir det ju ändå en hel del träning :) (även om det är lite irriterande med sjukdomar som sätter stopp t.ex.)
 
Sv: Beach 2013 del VII

:rofl: Haha, inte riktigt så va, jag skulle aldrig fixa 3 h på cykel till att börja med, än mindre mer än tre minuter på en crosstrainer. :p

Men seriöst: wow vad strongt att orka till gymmet efter det cykelpasset, än mer för att göra något mer än typ basta. :D
 
Sv: Beach 2013 del VII

Nu har jag inte riktigt koll på vad du gjort, har du kollat upp det? Om inte kanske det kan vara värt att göra, så fu får lite aptrist sjukgymnastik så du kan träna upp höften?
 
Sv: Beach 2013 del VII

Nu har jag inte riktigt koll på vad du gjort, har du kollat upp det? Om inte kanske det kan vara värt att göra, så fu får lite aptrist sjukgymnastik så du kan träna upp höften?

Sjukgymnaster är ungefär det bästa som finns när man har problem i sin kropp av något slag. :love: Så jäkla bra, billiga och allmänt bäst, och det gör sån galen skillnad! Sen måste man ju se till att göra de nedrans övningarna också... :cautious:
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jag har inte gjort något särskilt, det var förra veckan som jag började känna ömhet i höften efter jag sprungit. Det är väl överansträngning eller nåt, jäkla skit också :( Har ju två lopp nu i maj, känns sjukt trist om jag måste ställa in... :(

Men ja, sjukgymnast kanske vore något.. Hur går man tillväga?
 
Sv: Beach 2013 del VII

Ja, jag är sämst på att verkligen göra dem. :o

Zass: du behöver ingen remiss, googla sjukgymnaster i ditt område och ring och boka tid. Kostar inte så mycket och ingår i högkostnadsskyddet, asnajs! Som sagt: om man gör övningarna dårå. :p
 
Sv: Beach 2013 del VII

Skitbra, do it. :) alltid trist med skador men bättre att ta itu med det direkt så att det inte hinner bli så farligt. :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Har bokat tid nu, dessvärre fanns det inte förrän om två veckor men det är väl så det är. Nåja, det är väl bra att få det kollat i alla fall. :) I värsta fall får jag väl promenera runt både Blodomloppet och Vårruset :p
 
Sv: Beach 2013 del VII

Ett tips, om du pluggar hemifrån ibland, är att ringa och säga att du kan komma med kort varsel, så kan de ringa om de får återbud. :) många ställen har en sådan lista.
 
Sv: Beach 2013 del VII

*kl*

Haft en lugn helg, ridning igår och brunch med efterföljande promenad längs med strandpromenaden idag (plus 2x10 km transportcykling). Bara två dagar med träning utöver ridningen denna vecka också.. :meh:

Imorgon blir det en hiskelig massa transportcykling iaf.

Mammas: Dina träningsdagar är verkligen imponerande!

Zasso: hoppas du får hjälp hos sjukgymnasten. Vila evt från löpningen några dagar och prova en kort runda igen och se hur det känns om det nu dröjer innan du får tid.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
65 429
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
11 866
Hemmet Jag är på väg att köpa hus,imorgon kommer mäklaren hit och värderar min lägenhet och på fredag ska jag på förhandsvisning av en liten...
17 18 19
Svar
375
· Visningar
23 369
Övr. Hund Egentligen en fortsättning på min tråd om att campa med hundar men frågan är lite specifik och kanske är det fler som undrar. Jag...
Svar
3
· Visningar
345
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Vad såg ni senast? Del 3
  • Att reda upp livet

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp