Bukefalos 28 år!

Beach 2013 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del VII

*knapp*
PB för i år på 5km 32:59 Jag är mycket nöjd trots två oväntade stop och jävla pollenallergi. Första stoppet bestod i att skosnöret gick upp, jag vet, man ska ha dubbelknutar. Andra stoppet bestod i att min sportbh åkte upp. Så där springer jag ett par meter med fladdrandes tuttar. Jag har en sån bh som knäpps med en dragkedja i fram. Tur att inte Öregrund är så tätbefolkat så det var bara att stoppa klockan, dra upp tröjan och knäppa ihop och sen på´t igen.

Har tränat varje dag den här månaden ;) Jag känner mig nöjd. Riktigt nöjd. Dessutom har jag hittat en backe precis utanför mig som jag kan backträna i. Så det är nog onsdagens pass.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Bra jobbat med löpningen! Cili med!

knapp.

Jag ska också springa idag:) Siktar på 5 km, lugnt o fint då det var fest igår i vanlig ordning:p Hyffsat "beachigt" festande iaf, drack rom med cola zero och dansade i 2,5 timma till typ detta: http://www.youtube.com/watch?v=yLZ-K1FUvOQ Så jävla svettigt:D Käkade lite när jag kom hem, men inget flottigt utan naturell yoghurt med kanel och en halv lingongrova med ost. Fett nöjd!

Så, lite trött i benen men fint väder ute så ska bli fint att springa hoppas jag!
 
Sv: Beach 2013 del VII

tack!

Det låter ju okej ändå för att vara fest tycker jag :) Själv drack jag vin igår och åt typ 10 chips. Sen var det bra. Vågen visar lite neråt iaf :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Bra jobbat, grattis till pb!

Kl
Jag trotsade träningsvärk och sambons "man ska inte träna flera dagar mig rad" och är nu på väg hem från ett zumbapass. Vikarie från nåt danscenter i närheten ?), lite dåligt tempo mellan låtarna för att ta ut sig helt men ändå svettigt och kul. Nu blir det en liten promenad innan det är dags för jobb.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jag tycker verkligen du ska vara stolt över dig själv som prioriterade träning och sköt på festen lite. Det är verkligen strongt! Och klart man peppar - vi alla kämpar ju på vår egen nivå! Det är det som är så härligt i vår tråd. :love:
 
Sv: Beach 2013 del VII

Haha å herregud igår alltså, maten. :love: Tempura på kyckling med citronsmörvitlökpersiljasås och sallad, grillad tonfisk och marulk (så jääääävla gott!) och tomatsås med vin, oliver, kapris och annat gott i, färsk pasta, basilika och parmesan, och så hemgjord glass med romglaserade bananer och världens godaste chokladkaka. Massor av bubbel, vitt vin och cognac. Jag och min sambo är alldeles för bra på att laga mat! O_o :D Men vi hade grymt kul med våra kära vänner som gick vid 5 (!) imorse, haha.

Inte bakis alls idag, så det blev en härlig promenad i sooooooolen. Nu ska jag sätta mig med min vidriga hemtenta i statistik. :banghead:
 
Sv: Beach 2013 del VII

Wow, riktig lyxmiddag, låter ruskigt gott!

--

Jag har inte riktigt kommit tillbaka till mina träningsrutiner efter en veckas magsjuka och rejält försvagad många dagar efter det även om jag är helt pigg nu.

Idag blev det iallafall en rejäl cykeltur på cirka 6 mil, 3 timmar upp och ner för backar, så sjukt kuperad runda! Benen är spagetti nu :p
 
Sv: Beach 2013 del VII

Haha, ååh vad den maten låter god!
:d
Låter som om jag vill komma och äta middag hos dig och din sambo! :D :p
 
Sv: Beach 2013 del VII

Inga nyttiga dagar den här helgen. Ska alldeles strax gå till Lejonet & Björnen och äta glass. :D
Och sen blir det förmodligen pizza :p

Fick förresten exakt tid på loppet igår sen: 57:11 - gött! :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Summering av veckan då:

3 gym-pass
16 km löpning
20 km promenad

2 löp-pass var ett mindre än planerat, men jag är ändå jättenöjd med veckan!

Planen för nästa vecka:

3 pass gym
3 pass löpning - ett pass intervall och ett pass milen eller över
 
Sv: Beach 2013 del VII

Lät som riktigt, riktigt god mat!

Kl
Summering av veckan:
30 min spinning
30 min core
2*ca 40 min gym
55 min bodypump
55 min zumba
1,34 km jogg
1 h (14 km) cykel

Plus uppskattningsvis ca 6,5 h promenader och lite smårundor.

Mycket nöjd med träningsveckan, tränat 5 av 7 dagar och fått in båda gympassen. Maten är det sämre med men söm sagt, så får det vara ett tag tills motivationen återvänder. Äter iaf betydligt bättre än för ett par månader sen.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Herregud vad god den maten lät! Tur att jag och min sambo inte är så duktiga på att laga mat:D;)

Bra jobbat med träningen med! Både ananya, Jenka, Linisen och Mammas. Fasen vad folk här inne är grymma!

knapp.

Ja, jag tog med mig min alkoholtärda kropp ut i solen och mötte upp löparkamraterna. Mådde lite lätt illa men jag tog det lugnt och det gick bra att springa, så fantastiskt härligt väder (14 plusgrader) och det är så jäkla skönt att kunna springa i lite mindre kläder!

Idag:
20130505142256-83.254.253.131.jpg


Sammanlagt denna veckan har det blivit 5 h 23 min tränat, fördelat på:
2 pass styrketräning på gymet (1 h 45 min)
1 pass spinning (55 min)
1 pass Outdoor Bootcamp (55 min)
1 pass yoga (55 min)
8,21 km löpning (47:35 min)

+ lite promenader men har visst glömt hur man ser statistik på endomondo så hittar inte det:p (hjälp någon?) Bra vecka! Inge ont idag heller under löpningen trots idogt studsande och dansande under natten:D
 
Sv: Beach 2013 del VII

kl

Alltså jag har någon slags varannan vecka-grej känner jag :p Varannan vecka går det jättebra med träningen, varannan vecka dåligt. Oftast beror det visserligen på sjukdom och så, men lite lustigt mönster.

Den här veckan blev det inte mycket, med två sjukdagar och fullproppad helg.

2,5 km löpning
21,4 km promenad
20 min yoga
15 min hemmastyrka

Måndag var jag sjuk, tisdag lite halvdan och så har jag verkligen inte haft NÅGON tid över lördag och söndag. Så då blir det som det blir. Nåja, nya tag nästa vecka!
 
Sv: Beach 2013 del VII

Jag är förresten fortfarande lite orolig över min höft, hur mycket vågar man springa egentligen? Vill ju inte förvärra "vad-det-nu-är"...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
66 095
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
12 545
Hemmet Jag är på väg att köpa hus,imorgon kommer mäklaren hit och värderar min lägenhet och på fredag ska jag på förhandsvisning av en liten...
17 18 19
Svar
375
· Visningar
23 719
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Egentligen en fortsättning på min tråd om att campa med hundar men frågan är lite specifik och kanske är det fler som undrar. Jag...
Svar
3
· Visningar
360
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp