Bukefalos 28 år!

Beach 2014 del II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del II

Dagens planer är gymet efter jobbet! Sen i veckan ska det bli ännu mer gymmande och så ett spinningpass tänkte jag. Och lite promenader!

Ska filura lite på hur jag ska splitta mitt schema. 2-split känns inte helt hundra om man gymar 4-5 dagar/vecka. 3-split kanske? Någon som har någon input?
 
Sv: Beach 2014 del II

Om du kör halvkroppspass så går det att köra 2-split på 4 dagar! :)

Annars är det bara att splitta upp ännu mer. Jag kör ju helkropp 3 dagar i veckan. :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Mina planer för idag är att springa en sväng, styrkelyft imorgon och på lördag på klubben samt gymma nån dag. O så ska jag också springa. Men inget är skrivet i sten för hur passen ska se ut i veckan.
 
Sv: Beach 2014 del II

Kl

God morgon ni fina beachisar:love:

Hur ser dagens och veckans planer ut?:)

Åh så mycket kärlek du börjar dagen med! :D

Dagens planer är enbart jobb. Känner att jag halkat efter rejält med träningen, men jag vågar inte pressa kroppen för mycket med jobb, träning, packa upp flyttlådor och allt annat jag ska hinna med eftersom jag är rädd att krascha igen då.

I veckan vill jag få ihop minst tre 30-minuterspass, om det passar in i resten av livsschemat. Kör hellre 30 intensiva minuter än en timme utdraget. Vågar inte dra på så mycket mer pga knäna än, hellre kort och bra än att samla minuter och så går knäna sönder igen. Hoppas kunna ta mig till gymmet och köra armar/överkropp minst en av dagarna också.
 
Sv: Beach 2014 del II

Jag kör 3-split och tycker det funkar bra, kör också 4-5 dagar i veckan, brukar lägga in så att jag får med ben två gånger under veckan. Är nog mycket en smaksak vad man tycker känns bäst :)
 
Sv: Beach 2014 del II

Jag har börjat veckan med 20 km löpning i regn på mestadels blankis och blötsnö. Hatar det här j*vla skitvädret.

Jaja, jag blev trött i alla fall. En annan liten ljuspunkt i misären är att jag körde ett skitbra styrkepass igår. Har hittat tillbaka till marklyftstekniken och gjorde 80kgx6x6 (alltså sex reps i sex set) och det var skitjobbigt men jag kände att jag höll tekniken genom hela serien. Sweet. Ska bara köra tungt några veckor till tror jag, sen funderar jag på att gå över till mer uthållighetsstyrka. Blir så jävla trött av det här programmet :P (vilket såklart är meningen, haha). Ska försöka mig på en maxning först i alla fall.
 
Sv: Beach 2014 del II

Mineur- Åh, vad roligt att läsa om din helg och att du mår så bra :) Det ser väldigt fint ut på bilden,var är det (land?)?
 
Sv: Beach 2014 del II

*knapp*
Back to work idag! Jag känner mig helt slut nu efter jobbat 7-14. Knäet är trött och värker. Men nu har värken flyttat från framsidan till utsidan och bakomknät. Jätte skumt. Ska få låna Back on Track av stallägaren och sova med om jag inte kan ha dom på dagarna. Ska förbi imorgon och hämta.

Idag blir det inget beachigt alls förutom att jag sköter maten galant. Till middag väntas kycklingpanna och till det ungsrostadpaprika i vitlöksolja. Gott!! :)

Tips till er som har mycket sötsug. Friggs Sockerbalans Te är supergott och jag tycker att det gör sitt med. sen om det är Placebo ellerinte är en annan sak.
 
Sv: Beach 2014 del II

Huu, lät inte som någon trevlig löprunda! :p Hatar också vädret, det gör mörkret ännu jobbigare. Grymt med marklyften!
 
Sv: Beach 2014 del II

Jag har gymmat idag, tjohooo! :D Känns som att det var evigheter sen. Orkade inte köra enligt schemat utan gjorde bara övningar som är roliga :D Körde ganska tungt och få reps vilket känns redan nu, får se hur mobil jag är i morgon ;)
 
Sv: Beach 2014 del II

KL

Jag känner att jag mest hoppar in och ut i tråden. :p Halsont ställde till det sist, men nu verkar jag kunna hålla det på avstånd med hjälp av gurgelvatten, haha! Jag känner mig typ 107 varje gång jag står där och gurgar men det hjälper ju! :D

Har lyckats köra styrka tre dagar nu, och känner mig verkligen på gång! :D Bortsett från att jag knappt kan gå efter gårdagens benpass, men men. ;)

Imorgon blir det nog armar och mage, det sistnämnda min nemesis. :nailbiting: Någon som har bra tips på övningar? Båten, bensänkningar och situps, men sedan då? Plankan går fetbort. :p
 
Sv: Beach 2014 del II

Kl
Idag blev det bara promenad, imorgon får det nog bli en löprunda eller intervaller. Har letat rätt på lite löpskole-övningar också.

Har lite ont i ryggen, skulle nog behöva lite gym och massage... längtar som sjutton efter snö och skidor men något sånt lär det inte bli :(

Det där med sockerfri vecka har hittills gått åt helvete för både mig och sambon. Efter jul SKA det bli ordning!
 
Sv: Beach 2014 del II

Boll för sneda magmuskler.
Situps med stång, ben och armsänkningar.


Haha, förstår du vad jag menar så blir jag förvånad!
 
Sv: Beach 2014 del II

Planen är att gymma hela veckan, hojta till om du är på. Om inte kan du komma över på en fika istället - jag har lussekatter i frysen. ;)

Hmm, boll, du menar situps när jag har svanken på en pilatesboll typ?
Och situps med stång (höhö, skrev stånd först :p), du menar typ köttbulle-sträck ut-köttbulle etc, med vikt i händerna? :D
 
Sv: Beach 2014 del II

KL

åh vad jag är impad av er som håller igång så bra!

Nu börjar det närma sig hemfärd för mig, men jag försöker verkligen få ut max av de sista dagarna. Är i Queenstown, NZ, och var ute på forsränning igår! Grymt kul och verkligen som ett träningspass! Hela magen, ryggen och skuldrorna är alldeles slut idag efter allt paddlande :) Men på lördag bär det av hemåt. Kommer nog ta ett tag med jul och nyår innan jag kommer in i några bra rutiner, så jag får väl satsa på att komma igång igen i januari.
 
Sv: Beach 2014 del II

*kl*

45 minuter promenad i morse, 55 minuter core och 55 minuter spin nu ikväll. Jag hade behövt köra ett pass till, jag är fortfarande sur. :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
1 650
· Visningar
88 472
Senast: Tuvstarr
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
2 542
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 355
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 948
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp