Beach 2014, VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du förresten! Sen när det nya plusgymmet öppnar så lär vi ju kunna besöka ett gäng pass ihop, för då finns det ju förhoppningsvis dubbelt så många att välja mellan :bump:

kl
Jag har fortfarande träningsvärk. Sen i lördags. Snacka om att dom där passen tog :p

I know! Och det är SÅ perfekt att det ligger 1,5 min promenad från mig. Lycka!
Ska gå dit och kolla in det i helgen när det öppnar! :D
Så himla välbehövligt här, för det lilla gymmet jag är på är så pluttigt :p
 
@Ninnurur Jag skulle nog fokusera mer på att röra på mig, inte "träna". En 10 min promenad runt kvarteret kan göra mycket för energinivån, och det kan vara lättare att släpa sig ut :) lyckas man med det kommer ofta träningssuget av sig själv så småningom tycker jag! Och jag skaffade inte medryttarhäst förrän 2 år efter att jag sålt min, åkte runt på en kompis hästar då och då bara.

Idag ska jag rida! Kommer inte iväg förrän halv 6 så det lär vara mörkt dock :cautious: vet inte var medryttarhästen har sina reflexer eller om pannlampa finns... och känns jobbigt att rida på banan om det är många andra där :o //ringrostig ryttare
 
Gårdagens träningspass innehöll 100 chins (uppdelat på 10 set, dvs 10x10) i olika former, och mellan varje set kör jag en ben- eller magövning. Har kört det här upplägget tidigare och utvecklats jättebra i chinsen, men de senaste veckorna har jag bara kört ca 6 set och stått still i maxantal chins jag klarar utan hjälp. 10 är slitit men vill man bli bättre så är det ju slit som gäller :). Har fin träningsvärk i latsen idag!
 
Gårdagens träningspass innehöll 100 chins (uppdelat på 10 set, dvs 10x10) i olika former, och mellan varje set kör jag en ben- eller magövning. Har kört det här upplägget tidigare och utvecklats jättebra i chinsen, men de senaste veckorna har jag bara kört ca 6 set och stått still i maxantal chins jag klarar utan hjälp. 10 är slitit men vill man bli bättre så är det ju slit som gäller :). Har fin träningsvärk i latsen idag!

Jösses. Jag blev glad när jag nästan, nästan klarade en igår. Hahaha.

Du är så jäkla grym!!
 
Gårdagens träningspass innehöll 100 chins (uppdelat på 10 set, dvs 10x10) i olika former, och mellan varje set kör jag en ben- eller magövning. Har kört det här upplägget tidigare och utvecklats jättebra i chinsen, men de senaste veckorna har jag bara kört ca 6 set och stått still i maxantal chins jag klarar utan hjälp. 10 är slitit men vill man bli bättre så är det ju slit som gäller :). Har fin träningsvärk i latsen idag!

:bow::bow::bow:
Jag kan inte ens göra en. Alltså verkligen inte, men kropp bara: Vad menar du att vi ska göra? Chins? HAH! Kul skämt. :D :cautious:
 
@Sleepan @Azalea

Obs, jag gör inte 10x10 fria! Så grym är jag inte (än ;)). Jag gör de första 3-4 fritt, sen använder jag en gummisnodd resterande 6-7 repetitioner. Och i de sista seten när ryggen är riktigt död gör jag ibland hoppchins en eller ett par repetitioner (alltså hoppar upp från golvet). Målet är att verkligen ta ut mig, för orkar jag absolut inget mer så vet jag att kroppen måste börja superkompensera (= bli starkare till nästa gång den utsätts för chinstortyr).
 
ÄNTLIGEN!!
Igår vägde jag in mig på 74,7 kg, alltså, jag har nått målvikten på 75! SINNESJUKT! Var typ 10 år sen jag vägde såhär lite.
Nu väntas 6 veckor jämvikt. Jag ska lära mig att stå still. I de stora hela kommer jag äta å träna likadant. Men ska ändra små grejer i kosten. Den första förändringen blir att jag brer på lite Bregott istället för den där super light mjukosten som jag använder.
WOOHOO!
 
Eftersom min son bestämt sig för att sluta amma så kör jag igång med 5:2. Har första fastedagen idag. Ni som kör 5:2, har ni några bra tips på lätta måltider för fastedagarna?
 
Alltså, jag hade tänkt springa en runda men det är så jävla kallt ute så jag sitter med ett glas (flaska) vin och ska ta en bra bok till badkaret tänkte jag:D Ganska beachigt eller? :p
 
Alltså, jag hade tänkt springa en runda men det är så jävla kallt ute så jag sitter med ett glas (flaska) vin och ska ta en bra bok till badkaret tänkte jag:D Ganska beachigt eller? :p
Jag hade tänkt springa en runda, men mina muskelfästen gör grymt ont efter palperingen så nu sitter jag och lillasyster på pizzerian och väntar på mat... Beachigt värre ;)
 
Nu börjar jag på nästa tråd, för vi skriver ju lika mycket som vi tränar! :up:

Jag tränade inte många knop i helgen, men imorrn är det dags igen! Måste komma igång med mer regelbundet (varje dag) träning igen, nån som har tips för att "orka"? Det känns som att jag bara sjunkit i energinivå sen jag blev hästlös...
Håller med @kolfinnur , gör någonting så du håller fast i rutinen, men låt det vara något litet och lugnt om orken fattas. Och så röstar jag på "trevlig tur med vän" när orken finns. Hoppas transporten blir såld snabbt så du slipper ha den stående!

Står i startled 7 @fryckan . Min sambo är i led 3 för han har seedat sig, han är dessutom snabbare så han kommer få vänta en bra stund på mig i mål:D
Börjar få lite ågren över trängseln....tur att alla ska åt samma håll!
Min mamma tänker vara nånstans längs banan och heja:love:

fantastiskt bra jobbat @enjoyable !

Idag blev det en kort terrängrunda på stigen som mer eller mindre börjar vid våran bakdörr. Kände mig rätt mörbultad efter långpasset i häromdagen så nu har jag bestämt mig för att helt ge fan i att springa imorgon och torsdag, och så tar jag en kort tur fredag morgon på väg till jobbet.
 
@imrahil Åh vad kul :D. Jag hade 6an förra året och det var lite trångt, inte så farligt dock. Jag blev dock knäpp på folk som inte kunde hålla sig åt höger :rage:
 
@enjoyable Bra jobbat! Hoppas du hittar en bra balans nu.

Hade ett rätt kasst pass idag. Kände mig lite yr och illamående när passet började, så lullade mest med tills det släppte halvvägs igenom passet. Finns nog flera orsaker till det, jag får framförallt vara lite mer noggrann med vad jag stoppar i mig innan...
 
Jaha, dagens lunchträning (35 min) blev cykel plus bröst och rumpa. Kändes helt okej. Imorgon har jag längre lunch (ca 1,5 timme) så då blir det nog närmare 1 timme :D
 
Hoppar in i nya tråden och erkänner att jag är inne på tredje veckan utan träning :(
En envis förkylning (kan man ens vara förkyld i tre veckor??) och tokmycket stress med jobb, skola och hästar gör att jag inte ens orkar tänka träning just nu. :cry:

Men jag tänker att om det hade varit någon annan som varit i min situation hade jag sagt till den personen att ta det lugnt, låt inte träningen bli ytterligare en stress och kom igen när det lugnat ner sig. Så nu är jag min egen snälla kompis och lyssnar på mig själv, träningsstress är inte för mig :p

Härligt att se att så många av er andra kämpar på, ni är grymt duktiga!
 
Min träning idag är jag svinnöjd med.
Men - ätit fler bullar än vad som är okej. Och bakat så sjuuukt god Foccacia. Så Eh. Mycket vetemjöl och socker idag... :angel:
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Mitt liv är så jobbigt. Jag arbetar som timanställd på deltid. Alltså många dagar utan jobb. Jag har knappt några rutiner alls i min...
Svar
6
· Visningar
1 059
Senast: Red_Chili
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 484
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 545
Senast: sjoberga
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 013
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp