Bukefalos 28 år!

Beach 2014, VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Wysiwyg Ja jag är väldigt glad att det löste sig, det handlade om en familjemedlem som blev inlagd på sjukhus men det visade sig inte vara någon fara som tur är :) Skulle pluggat hela dagen men blev alldeles apatisk av det där så det blev typ ingenting gjort men så är det ibland!

Och gud vad jag är OT men det är skönt att skriva av sig. Vi har väl kommit överens om att tråden är till för även psykisk hälsa ;)

Kul att du är här igen förresten, Wysiwyg! :)
 
@kolfinnur - är du säker på att det är höfterna och inte bäckenet? Kan du se något samband med mens/ägglossning? Isf kan det ju vara en form av foglossning. Gå till sjukgymnast kanske?
 
@zassoo Då förstår jag verkligen att dagen varit upp och ner! Skönt att det inte var någon fara. Och det är bara att skriva av sig, bättre att det kommer ut än att det hålls inne :)

Tack så mycket, det ska bli roligt att vara tillbaka också ;) (Inledde dock mitt tänkta beachskryt med att tugga i mig en halv påse ostkrokar istället för middag men jaja! Det var länge sen och det var länge sen :D)
 
@Ninnurur Jag har inte varit hos sjukgymnast för just höfterna faktiskt... men för muskelfästet var jag hos naprapat 3 ggr i våras. Ingen aning om det kan vara bäckenet faktiskt, men det känns ju som att det knäcker vid fästet liksom så det är väl möjligt... men foglossningar, varför har man det förutom när man är gravid? :D Högra höften har iaf knäckt och betett sig tidigare, så länge jag kan minnas. Nu har dock vänstra joinat och tycker det blivit mer på båda sidor på sistone. Häromdagen knakade höger sittben i varje steg fram och tillbaks till affären :confused:
 
@Ninnurur Jag har inte varit hos sjukgymnast för just höfterna faktiskt... men för muskelfästet var jag hos naprapat 3 ggr i våras. Ingen aning om det kan vara bäckenet faktiskt, men det känns ju som att det knäcker vid fästet liksom så det är väl möjligt... men foglossningar, varför har man det förutom när man är gravid? :D Högra höften har iaf knäckt och betett sig tidigare, så länge jag kan minnas. Nu har dock vänstra joinat och tycker det blivit mer på båda sidor på sistone. Häromdagen knakade höger sittben i varje steg fram och tillbaks till affären :confused:
Gör det ont i höfböjarna när det knäcker? Det gör det på mig när bäckenet krånglar.
Det är ju hormoner som orsakar foglossning. Jag är såpass hormonkänslig att jag fick det när jag började äta p-piller som 16-åring. När jag ska storstäda hemma (dvs gå framåtböjd och plocka mycket och så) måste jag ha bäckenbälte för att inte jacka loss helt. Måste alltid tänka på hur jag rör mig eller sitter eller så även om det inte är aktivt för stunden, för det är såpass uppluckrat nu. För mig är det verkligen tydligt att jag har ondare vid ÄL/mens. Idag t.ex. reagerade jag på att det gjorde ont när jag körde bil och då rörde benen lite väl separerat, och ja, jag har ÄL just nu :D Så, man får det pga hormoner, även om det är för att kunna klämma ut en ungkotte. Kroppen är väl lite korkad ibland :D
 
Gör det ont i höfböjarna när det knäcker? Det gör det på mig när bäckenet krånglar.
Det är ju hormoner som orsakar foglossning. Jag är såpass hormonkänslig att jag fick det när jag började äta p-piller som 16-åring. När jag ska storstäda hemma (dvs gå framåtböjd och plocka mycket och så) måste jag ha bäckenbälte för att inte jacka loss helt. Måste alltid tänka på hur jag rör mig eller sitter eller så även om det inte är aktivt för stunden, för det är såpass uppluckrat nu. För mig är det verkligen tydligt att jag har ondare vid ÄL/mens. Idag t.ex. reagerade jag på att det gjorde ont när jag körde bil och då rörde benen lite väl separerat, och ja, jag har ÄL just nu :D Så, man får det pga hormoner, även om det är för att kunna klämma ut en ungkotte. Kroppen är väl lite korkad ibland :D

Nja kan kännas lite i höftböjaren/benet när det hakar upp sig, då skruvar jag lite på mig och det knäpper till. Låter lite i föreläsningssalen :angel: egentligen är nog knakandet ofarligt, men tänker att det kan vara kopplat till den troligen, vad jag kan läsa mig till, inflammerade slemsäcken under sittbenet. Eftersom den fortfarande gör ont ofta och höfterna har blivit sämre. Frågan är ju vad man ska göra åt det? Tänkte att yoga hjälper, men kanske inte tillräckligt
 
Nja kan kännas lite i höftböjaren/benet när det hakar upp sig, då skruvar jag lite på mig och det knäpper till. Låter lite i föreläsningssalen :angel: egentligen är nog knakandet ofarligt, men tänker att det kan vara kopplat till den troligen, vad jag kan läsa mig till, inflammerade slemsäcken under sittbenet. Eftersom den fortfarande gör ont ofta och höfterna har blivit sämre. Frågan är ju vad man ska göra åt det? Tänkte att yoga hjälper, men kanske inte tillräckligt
Som sagt, gå till sjukgymnast. Är det bäckenet är ju yoga lite vanskligt i vissa rörelser.
 
@zassoo Tack för pepp, det är skönt att få bekräftelse på att jag inte är helt fel ute som tror att jag kan vila mig frisk :)
Det låter dock så himla härligt med yoga, tror att jag snart kan komma igång lite hemma igen. Hoppas du får en energifylld gymdejt i morgon!
 
Idag cykelpendlade jag till och hem från jobbet, totalt 52 km allt som allt. Vanligtvis kör jag någon typ av intervaller på hemväg men idag pallade jag inte; kände mig allmänt seg i huvud och kropp. Kanske behöver lite lugnare träning nu en period för att hitta gnistan igen.
 
På väg till gymmet! :)

Igår fick jag vara testperson för min kompis som är sjukgymnast och håller på att vidareutbilda sig inom ortopedi. Jag är tydligen generellt väldigt mjuk i lederna, lite överrörlig i armbågslederna men å andra sidan stel i leden vid första revbenet :p
 
Ja så hårt som du kör @snow kanske du kan behöva en lite lugnare period ibland med:)

Lycka till på gymet @zassoo!

-----------------------------------

Sprang en liten sväng igår efter jobbet och det gick faktiskt bra! Bara litegrann hosta kvar men ingen fara:) Joggade strax över 4 km och sen yoga/stratch efter det. Samma visa blev det idag, fast lite mer än 6 km jogg och sen en halvtimme yoga/stretch. Nu har jag precis ätit ett par rostade mackor med jordnötssmör och banan och dricker på mitt te och sen ska jag sätta fart med resten av dagen!
Vi ska åka iväg över helgen så måste packa nu på fm (jobbar ikväll + imorgon dag och sen åker vi direkt efter jobbet) och ska tvätta och gå en sväng på stan och fixa lunch och duscha... Börjar jobba 14.00 :p
 
@Trollunge Skönt att vara på gång igen! :)

---------------------

Gymmet gick bra! Tränade med syrran + hennes kompis i drygt 1,5 h, ganska ineffektivt eftersom vi pratade bröllopsplanering samtidigt :angel: Men fick tränat hela kroppen även om jag tog det rätt lugnt. Fick vara lite försiktig med knäna i benpressen för det gjorde lite ont när jag hade för tungt. I övrigt lite axelpress, latsdrag, något varv chins och dips, sumosquats, leg curls och diverse magövningar. Väldigt ostrukturerat men kul :D
 
Vad duktig du är @Trollunge! Men var du tvungen att nämna jordnötssmör eller? Nu måste ju jag gå och handla... :angel:

@zassoo Men åh, det är väl ändå sådana pass som är så härliga tycker jag! Sådana där när man snackar och har trevligt och vips så har det gått en massa tid och man har använt en massa muskler och hela kroppen är sådär avslappnat genomtrött. Jag saknar att ha någon att träna med!

KL

På eget håll börjar jag faktiskt bli lite trött på träningsvärk, även om det är en känsla jag verkligen gillar i vanliga fall. Men det gör så ooont hela tiden, och jag har så ont i ungefär alla muskelgrupper som jag har idag blir jag så himla omotiverad att träna just denna dagen. Men jag vill/måste träna idag för att få ihop till mina planerade 4 pass denna veckan, för senare i veckan lär jag då inte ha tid p.g.a finbesök från Sverige. Men alltså, det är väl inte dåligt på något vis att träna med träningsvärk? Det bara gör lite ont i början? :p
 
Vad duktig du är @Trollunge! Men var du tvungen att nämna jordnötssmör eller? Nu måste ju jag gå och handla... :angel:

På eget håll börjar jag faktiskt bli lite trött på träningsvärk, även om det är en känsla jag verkligen gillar i vanliga fall. Men det gör så ooont hela tiden, och jag har så ont i ungefär alla muskelgrupper som jag har idag blir jag så himla omotiverad att träna just denna dagen. Men jag vill/måste träna idag för att få ihop till mina planerade 4 pass denna veckan, för senare i veckan lär jag då inte ha tid p.g.a finbesök från Sverige. Men alltså, det är väl inte dåligt på något vis att träna med träningsvärk? Det bara gör lite ont i början? :p

Haha, japp:D Jordnötssmör:love:

Tror inte det är farligt alls att träna med träningsvärk men ont gör det ju, speciellt i början som du säger.. Det är typ det bästa med att inte styrketräna för tillfället; ingen träningsvärk:up: Har iofs aldrig gillat träninsvärk faktiskt, det gör ju ont/man känner sig stel o jävlig..:p
 
Här är det lågt idag.
Sambons mamma gick bort igår efter inte särskilt lång tids sjukdom. Så det blev en lång natt med för lite sömn.

Dagen är väldigt oplanerad för min del, men är hos sambons pappa nu iaf, fast själv, då de andra är och träffar folk.
Jag hoppas kunna träna senare faktiskt. Känns som att huvudet behöver det, och även kroppen. Hoppas nästan på att sambon kommer gå på sitt planerade pass han också. Dels för att fokusera på annat en stund och för att han sett fram emot det så mycket...

Alltså, cancer är så jävla mycket bajs. Wäääh.

Förlåt för väldigt opeppigt inlägg.
 
Här är det lågt idag.
Sambons mamma gick bort igår efter inte särskilt lång tids sjukdom. Så det blev en lång natt med för lite sömn.

Dagen är väldigt oplanerad för min del, men är hos sambons pappa nu iaf, fast själv, då de andra är och träffar folk.
Jag hoppas kunna träna senare faktiskt. Känns som att huvudet behöver det, och även kroppen. Hoppas nästan på att sambon kommer gå på sitt planerade pass han också. Dels för att fokusera på annat en stund och för att han sett fram emot det så mycket...

Alltså, cancer är så jävla mycket bajs. Wäääh.

Förlåt för väldigt opeppigt inlägg.
Åh nej! :cry: Ta hand om dig och de dina nu! :heart Jag är så hemskt ledsen för er skull! Och vill du träna så gör det, jag brukar tycka att det är skönt att få använda kroppen utan att behöva tänka. + att man fylls med endorfiner så att man mår lite bättre en stund. Men ställ inga krav på dig själv, då kan det bli bakslag istället. Och kom ihåg att kramas mycket med sambon :heart
 
Åh nej! :cry: Ta hand om dig och de dina nu! :heart Jag är så hemskt ledsen för er skull! Och vill du träna så gör det, jag brukar tycka att det är skönt att få använda kroppen utan att behöva tänka. + att man fylls med endorfiner så att man mår lite bättre en stund. Men ställ inga krav på dig själv, då kan det bli bakslag istället. Och kom ihåg att kramas mycket med sambon :heart

Tack :heart
Jag ska kramas så mycket jag kan!
Skulle egentligen jobbat igår natt och inatt. Så himla glad och tacksam över att jag tog semester de två passen och börjar jobba först måndag...
 
Tack :heart
Jag ska kramas så mycket jag kan!
Skulle egentligen jobbat igår natt och inatt. Så himla glad och tacksam över att jag tog semester de två passen och börjar jobba först måndag...
Det förstår jag! Chock är inte att leka med mentalt. Jag är fortfarande delvis påverkad och nu har det gått 9 månader... Så ta det varligt med er!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Mitt liv är så jobbigt. Jag arbetar som timanställd på deltid. Alltså många dagar utan jobb. Jag har knappt några rutiner alls i min...
Svar
6
· Visningar
1 086
Senast: Red_Chili
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 878
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 775
Senast: sjoberga
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 184
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp