Beach 2014, VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Håller med @kolfinnur , gör någonting så du håller fast i rutinen, men låt det vara något litet och lugnt om orken fattas. Och så röstar jag på "trevlig tur med vän" när orken finns. Hoppas transporten blir såld snabbt så du slipper ha den stående!
Det tragiska är att jag inte har några vänner att träffa. Ingen utöver dem jag tränar med iaf, alla bor så långt bort. Närmsta tre mil bort och hon åker inte till stan om hon inte måste, dvs jag måste dit om jag vill träffas vilket blir för bökigt med barnet :( Känner mig lite patetisk men tyvärr är det så. Och kommande två veckor ska PTn resa bort så det är inga gruppträningar heller. Men jag och iaf en till ska försöka ses och träna ändå! :up:
 
Hoppar in i nya tråden och erkänner att jag är inne på tredje veckan utan träning :(
En envis förkylning (kan man ens vara förkyld i tre veckor??) och tokmycket stress med jobb, skola och hästar gör att jag inte ens orkar tänka träning just nu. :cry:

Men jag tänker att om det hade varit någon annan som varit i min situation hade jag sagt till den personen att ta det lugnt, låt inte träningen bli ytterligare en stress och kom igen när det lugnat ner sig. Så nu är jag min egen snälla kompis och lyssnar på mig själv, träningsstress är inte för mig :p

Härligt att se att så många av er andra kämpar på, ni är grymt duktiga!

Bra att du lyssnar på dig själv! :up: Stressen i sig kan göra att förkylningen hänger sig kvar, så du gör helt rätt i att ta det lugnt med träningen just nu. Det är inte hela världen, du kommer igen :)
 
Åååh. Ridning idag! :love:
När jag kom dit stod det "egen" på vilken häst jag skulle ha och jag Trodde jag klickat i fel på något vis på hemsidan när jag önskade häst.
Men det visade sig vara ridlärarens egna häst jag skulle rida!

Skitfin häst verkligen. Välutbildad och jättetrevlig :) Mycket häst att rida och stort steg jämfört med de andra hästarna, men jag är nöjd och det gick riktigt bra. Kändes som en ära och ett privilegium att få prova hennes häst! :D

Nu ska jag slappa ett par timmar. Sen blir det gymmet! :D
 
Vad kul det lät @Sleepan! Själv hoppade jag 80 cm på min pålle igår, inte så mycket för världen men personbästa för oss. Tyvärr har flera hästar i stallet fått en envis hosta och igår hostade även Theo två gånger under ridpasset :(. Så nu är jag jätteorolig för att det ska vara något superallvarligt (den här hästägargrejen har förvandlat mig från stencool till hönsmamma!). Han ska få vila några dagar oavsett om det blir sämre eller inte, så får vi se om han klarar sig ifrån den värsta hostan.
 
Åååh. Ridning idag! :love:
När jag kom dit stod det "egen" på vilken häst jag skulle ha och jag Trodde jag klickat i fel på något vis på hemsidan när jag önskade häst.
Men det visade sig vara ridlärarens egna häst jag skulle rida!

Skitfin häst verkligen. Välutbildad och jättetrevlig :) Mycket häst att rida och stort steg jämfört med de andra hästarna, men jag är nöjd och det gick riktigt bra. Kändes som en ära och ett privilegium att få prova hennes häst! :D

Nu ska jag slappa ett par timmar. Sen blir det gymmet! :D


Åh, vad mysigt! Jag borde också börja på ridskola, det är ju SÅ tomt att vara utan hästar.
 
Vad kul det lät @Sleepan! Själv hoppade jag 80 cm på min pålle igår, inte så mycket för världen men personbästa för oss. Tyvärr har flera hästar i stallet fått en envis hosta och igår hostade även Theo två gånger under ridpasset :(. Så nu är jag jätteorolig för att det ska vara något superallvarligt (den här hästägargrejen har förvandlat mig från stencool till hönsmamma!). Han ska få vila några dagar oavsett om det blir sämre eller inte, så får vi se om han klarar sig ifrån den värsta hostan.

Ja det var verkligen kul! Tänker att hon inte kan tycka att jag är skräpdålig om hon sätter upp mig på hennes pålle! :)

Kul med hoppningen! Han verkar trevlig, din lilla häst! Himla trist med hostan dock. Håller tummarna för att det inte ska vara något allvarligt!
 
Jag lunchtränade men inte riktigt så länge som jag planerat för. Var tvungen att fixa lite administrativt jox innan min lunch. Så dumt att behöva jobba på jobbet! :cautious:
Träningen gick iaf bra. Körde ordentligt med armarna och nu orkar jag knappt skriva på tangentbordet :p
 
Dagens träning gick bättre än igår, men jag känner ändå att jag inte presterar på topp. Det är helt klart en mental spärr som bara gör spiralen värre, och jag vet inte riktigt hur jag ska vända det. Får klura på saken!
 
@Sleepan Låter som en förträfflig dag! Extra bra med shoppningen också! :D

KL

Har ju hoppat lite in och ut ur den här tråden de senaste åren men nu tänkte jag göra ett försök till ett mer permanent häng. Har nästan helt lämnat springandet som jag höll på med för ett par år sen och kör nu nästan uteslutande gym och spinning. Varit lat i sommar och haft träningsuppehåll men är igång igen. Försöker satsa på 3 gympass och 2 spinningpass i veckan men 1 spinningpass får också passera som acceptabelt. Antingen 2 benpass/1 överkropp eller 2 överkroppspass/1ben och så alternerar jag varannan vecka.

Just nu är jag dock sjuk, hade feber igår men ingen idag. Ska inte träna imorgon heller men kör kanske ett par gympass i helgen då.
 
@Sleepan Låter som en förträfflig dag! Extra bra med shoppningen också! :D

KL

Har ju hoppat lite in och ut ur den här tråden de senaste åren men nu tänkte jag göra ett försök till ett mer permanent häng. Har nästan helt lämnat springandet som jag höll på med för ett par år sen och kör nu nästan uteslutande gym och spinning. Varit lat i sommar och haft träningsuppehåll men är igång igen. Försöker satsa på 3 gympass och 2 spinningpass i veckan men 1 spinningpass får också passera som acceptabelt. Antingen 2 benpass/1 överkropp eller 2 överkroppspass/1ben och så alternerar jag varannan vecka.

Just nu är jag dock sjuk, hade feber igår men ingen idag. Ska inte träna imorgon heller men kör kanske ett par gympass i helgen då.

Ja men visst :)
Förutom godiset kanske :p Haha.

Välkommen tillbaka! Kul att ha dig här igen :)
Och jag tycker det låter som ett bra upplägg :)
 
@Sleepan Ibland behöver man lite godis :D Har en cola i kylen som stått där ett bra tag, funderar på att köpa ostkrokar till och sen ha lite fest ikväll. Jag är ju ändå sjuk och har ju tänkt träna i helgen :angel:

Tack så mycket! :)
 
Alltså jag var så jävla arg på gymmet idag att jag nästan blev rädd för mig själv! Jag vet inte vad det var riktigt, men av någon anledning kunde jag bara inte hantera det när mina muskler blev trötta och gav upp. Istället för att bita ihop och försöka lite till som jag brukar blev jag bara skitförbannad, gråtfärdig och uppgiven. Helt seriöst, jag skulle kunnat sätta mig och stortjuta som en femåring. Inte okej! Det var dessutom bara jag på passet (Abs Attack), så den stackars tränaren fick allt försöka hantera mig bäst han kunde...

Ja ja, det blev ett helt sjukt jobbigt mag-pass av det hela i alla fall och sedan gick jag och försökte bli av med ilskan genom att köra lite armar/axlar. Det gick okej, men det blev aldrig riktigt roligt eller njutbart eftersom mitt humör var så dåligt... Bättre lycka nästa gång - det vill säga imorgon!
 
@Sleepan Ibland behöver man lite godis :D Har en cola i kylen som stått där ett bra tag, funderar på att köpa ostkrokar till och sen ha lite fest ikväll. Jag är ju ändå sjuk och har ju tänkt träna i helgen :angel:

Tack så mycket! :)
Åh. Ostbågar... Det var jag sjukt sugen på innan :p

Även jag har en cola hemma. En Life. Tvungen att testa ju :D
 
@Sleepan Har provat Life, men föredrar Zero den var liksom för söt... kanske de haft i lite väl mycket stevia? Får se vad du tycker ;)

Idag har jag tränat! Första gången inne på ett gym på.... över ett halvår :D om man inte räknar gymhörnan på klättercentret eller enstaka besöken på utegym. Eftersom jag nu har köpt kort och nya skor räknar jag med att hålla igång :) Vet inte hur många dagar/vecka jag kommer hinna dit, optimalt vore 4:
1 konditionspass
1 styrkepass på gymmet (helkropp)
1 gruppträningspass styrka/kondition
1 yoga, känns nästan viktigast

Är det någon mer här som har höftproblem? Knäcker mina höfter flera gånger under en föreläsning, de liksom låser/hakar upp sig lite :crazy: Har dessutom en gammal skada i muskelfästet baksida lår, vid sittbenet typ, blossade upp i våras och känner av det till och från sen dess. Kände obehag (inte direkt smärta) i alla övningar som involverade rumpan idag :mad:
 
@Sleepan Har provat Life, men föredrar Zero den var liksom för söt... kanske de haft i lite väl mycket stevia? Får se vad du tycker ;)

Idag har jag tränat! Första gången inne på ett gym på.... över ett halvår :D om man inte räknar gymhörnan på klättercentret eller enstaka besöken på utegym. Eftersom jag nu har köpt kort och nya skor räknar jag med att hålla igång :) Vet inte hur många dagar/vecka jag kommer hinna dit, optimalt vore 4:
1 konditionspass
1 styrkepass på gymmet (helkropp)
1 gruppträningspass styrka/kondition
1 yoga, känns nästan viktigast

Är det någon mer här som har höftproblem? Knäcker mina höfter flera gånger under en föreläsning, de liksom låser/hakar upp sig lite :crazy: Har dessutom en gammal skada i muskelfästet baksida lår, vid sittbenet typ, blossade upp i våras och känner av det till och från sen dess. Kände obehag (inte direkt smärta) i alla övningar som involverade rumpan idag :mad:
Hm. Oklar med vad jag tycker faktiskt :p
Tror jag tycker att den smakar mer vanlig cola faktiskt. Och det är ju gött. Men samtidigt stör smaken av sötningsmedel mig lite :p

Jobbigt med höfterna! :( Tyvärr har jag inga tips.
 
Alltså jag var så jävla arg på gymmet idag att jag nästan blev rädd för mig själv! Jag vet inte vad det var riktigt, men av någon anledning kunde jag bara inte hantera det när mina muskler blev trötta och gav upp. Istället för att bita ihop och försöka lite till som jag brukar blev jag bara skitförbannad, gråtfärdig och uppgiven. Helt seriöst, jag skulle kunnat sätta mig och stortjuta som en femåring. Inte okej! Det var dessutom bara jag på passet (Abs Attack), så den stackars tränaren fick allt försöka hantera mig bäst han kunde...

Ja ja, det blev ett helt sjukt jobbigt mag-pass av det hela i alla fall och sedan gick jag och försökte bli av med ilskan genom att köra lite armar/axlar. Det gick okej, men det blev aldrig riktigt roligt eller njutbart eftersom mitt humör var så dåligt... Bättre lycka nästa gång - det vill säga imorgon!

Åh, jag kan nästan se det framför mig, hur arg du var! :p
Gött att ha passet avklarat iaf :)
 
Idag har jag yogat, det var extremt välbehövligt efter en dag med en massa oro och ledsenhet och således glass och chips... :cautious: Fick släppa lite spänningar, testade bland annat Lion's breath som är rätt kul och riktigt härligt fast man känner sig tramsig :D Blir alldeles hög på andning efteråt!

Men nu ska jag rycka upp mig, det jag var ledsen för behöver jag nu inte vara ledsen för längre så det är bra ;) Ska laga vegetarisk lasagne nu ikväll och sen imorgon har jag gymdejt med syrran! Längtar efter att komma back on track igen med träningen, jag behöver det. Hoppas kunna smyga ut och springa lite lätt i helgen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Mitt liv är så jobbigt. Jag arbetar som timanställd på deltid. Alltså många dagar utan jobb. Jag har knappt några rutiner alls i min...
Svar
6
· Visningar
1 059
Senast: Red_Chili
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 484
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 545
Senast: sjoberga
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 013
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp