Bukefalos 28 år!

Beach 2014, VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag beklagar, @Sleepan :(
Jävla skitsjukdom :(

Ja, den suger. :( Tack.

@Ninnurur, i detta läget är folk ganska okej tror jag. Sambon och hans familj känns väldigt samlade ändå. Och lättade, så det är skönt. Jag gör vad jag kan för att underlätta för dem.

Förstår att du fortfarande är påverkad. Det du var med om borde ingen behöva uppleva. Kram :love:
 
@Sleepan - även om man är lugn och samlad så är det ett trauma för hjärnan. Så bli inte arga på er själva om ni inte fungerar som vanligt. :angel:

När vi ändå är inne på ämnet så kan jag meddela att det ser ut som att mormor, dottern och jag (+ ev morfar, men då måste vi hitta kattvakt) rymmer utomlands en vecka när det är dags för årsdagen. Bara för att slippa vara här och känna press från omgivningen, som jag vet att det kommer att bli.
 
@Sleepan - även om man är lugn och samlad så är det ett trauma för hjärnan. Så bli inte arga på er själva om ni inte fungerar som vanligt. :angel:

När vi ändå är inne på ämnet så kan jag meddela att det ser ut som att mormor, dottern och jag (+ ev morfar, men då måste vi hitta kattvakt) rymmer utomlands en vecka när det är dags för årsdagen. Bara för att slippa vara här och känna press från omgivningen, som jag vet att det kommer att bli.

Nej det är klart, allt förändras ju...
Så himla svårt att veta hur man ska vara med. Vill ju stötta så mycket jag bara kan liksom... Men att finnas där betyder ju mycket. Det vet jag.

Tycker ni gör helt rätt i att åka iväg på resa. Det låter jättehärligt!
 
Här är det lågt idag.
Sambons mamma gick bort igår efter inte särskilt lång tids sjukdom. Så det blev en lång natt med för lite sömn.

Dagen är väldigt oplanerad för min del, men är hos sambons pappa nu iaf, fast själv, då de andra är och träffar folk.
Jag hoppas kunna träna senare faktiskt. Känns som att huvudet behöver det, och även kroppen. Hoppas nästan på att sambon kommer gå på sitt planerade pass han också. Dels för att fokusera på annat en stund och för att han sett fram emot det så mycket...

Alltså, cancer är så jävla mycket bajs. Wäääh.

Förlåt för väldigt opeppigt inlägg.
Nej vad tråkigt :( Träning kan nog vara bra om du känner att du orkar med det.
Kram!
 
Nej vad tråkigt :( Träning kan nog vara bra om du känner att du orkar med det.
Kram!

Ja, vi får se vad det blir. Vi har ju väntat på det det, men likförbannat är det ju jobbigt...

Träning lockar. Men det gör take away-pasta och lösgodis också. Nåja, det får bli som det blir...
 
Hej!
Jag har bestämt mig för att välkomna mig själv in i beach tråden innan den blir alldeles för lång! ;)
Idag sörjer jag lite att det är min sista dag som svullo, imorgon börjar mitt gymkort gälla och då är det tillbaka till allvarligheten igen.

Har under i stort sätt hela mitt tonårsliv kämpat med diverse ätstörningar, gått från att svälta mig själv till att över äta. Min dåliga relation till mat har lett till att jag har gått upp enormt i vikt men samtidigt fortfarande försöker göra mig av med min mat. Jag har nu äntligen tagit tag i saken och fått en tid på ätstörningskliniken och nu är det dags att må bättre!

Imorgon har jag mitt första spinning pass...Är lagom nervös men tror nog att det ska gå vägen! Antar att man får pausa om orken tar slut? :angel::o
 
Här är det lågt idag.
Sambons mamma gick bort igår efter inte särskilt lång tids sjukdom. Så det blev en lång natt med för lite sömn.

Dagen är väldigt oplanerad för min del, men är hos sambons pappa nu iaf, fast själv, då de andra är och träffar folk.
Jag hoppas kunna träna senare faktiskt. Känns som att huvudet behöver det, och även kroppen. Hoppas nästan på att sambon kommer gå på sitt planerade pass han också. Dels för att fokusera på annat en stund och för att han sett fram emot det så mycket...

Alltså, cancer är så jävla mycket bajs. Wäääh.

Förlåt för väldigt opeppigt inlägg.

Hoppar in och ger dig en kraaaam :heart ta hand om varandra!
 
Hoppar in här :)

Kort bakgrundsinfo: För ca 2,5 år sedan var jag i mitt livs form, sedan gick det utför och jag övertränade mig och blev sjuk. Och har inte tränat sedan dess mer än nån enskild löprunda och lite yoga. Så nu ska jag försöka komma igång på riktig. Har en gymintroduktion med en PT inbokad nästa vecka :nailbiting:. (Alltså, egentligen KAN jag ju träna, men känns på något sätt skönt att ha ett stöd första gången som kan sätta nån slags riktlinje på hur jag ska träna. Är nämligen rädd att min "beroendehjärna" ska dra iväg med mig och så sitter jag där med en övertränad och sjuk kropp igen.) Sedan är målet att nu i första stadiet komma iväg på yoga en gång/vecka och gymmet en gång/vecka. Känner att jag nog måste lägga det på den låga nivån bara för att få in en rutin på det. Sedan brukar det liksom vara lättare att öka.

Det jag ska fokusera på träningsmässigt:
- stärka bålen. Har problem med ryggen och pluggar = sitter mycket, ingen bra kombo.
- minnas att träning kan vara KUL inte bara krav och prestation.
- bli smidigare. Har nämligen korta muskler på typ hela baksidan av kroppen. Hej kylskåp!

Sedan har vi det här med kosten. Jag har ett FRUKTANSVÄRT sockerberoende. Alltså, på den nivån att jag kan ha svårt att koncentrera mig om jag är sockersugen men inte får socker. Och här behöver jag era tips. Jag har testat att ha sockerförbud (bryts efter ca 2 dagar), dricka vatten (hjälper 0), tugga tuggummi (hjälper lite, men bara typ några minuter), äta mörk choklad ist (slutar med att jag äter hela kakan och sedan vanligt godis OCKSÅ).

Tips? (Förutom att äta regelbundet och allt det där, det spelar inge roll hur mätt jag är, lite godis eller kakor eller läsk eller chips går alltid ner...)
 
@pepp & @snow, tack för pepp och kramar!

Precis gjort sämsta gympasset hittills, men gymmet var helt fullt med folk och jag orkade inte trängas för att göra Kina övningar. Gjort lite olika iaf och nu ska jag iväg och handla onyttig pasta och godis. :p
 
Det ska tydligen blåsa 18 sekundmeter på lördag :wtf: wo to the ho så kul det kommer bli att springa i de förutsättningarna :crazy:
 
hell yeahO_o har packat mössa, handskar och långfillingar. imorgon efter jobbet bär det av till huvudstaden. hoppas vi inte blåser bort!
Har hört att hela målområdet är lerigt också :( Jag har varit på Lidingöloppet närmare 15 ggr och det är första gången det är såhär pissigt :rage:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Mitt liv är så jobbigt. Jag arbetar som timanställd på deltid. Alltså många dagar utan jobb. Jag har knappt några rutiner alls i min...
Svar
6
· Visningar
1 086
Senast: Red_Chili
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 879
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 775
Senast: sjoberga
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 186
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp