Bukefalos 28 år!

Beach 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.

Linisen

Trådstartare
Då det inte är mycket till Beach2013 kvar nu så taggar vi om till 2014 nu när gamla tråden har blivit full.

Heja och pepp till alla som behöver det. Och välkomna ni nya fina människor som vill ansluta er till en helt fantastisk tråd där alla är välkomna.
 
Sv: Beach 2014

Heja! Härligt med ny tråd och nya mål! :D


Beach 2014 ska jag vara SÅ jävla snygg, stark, slimmad och vältränad. Banne mig.
Då kommer jag vara ute och jobba och då MÅSTE jag vara allt det där. Eller ja, i alla fall stark och vältränad. Och snabb. Haha.
 
Sv: Beach 2014

Nu sätter jag upp långsiktiga mål inför nästa sommar.

Ner till målvikt på ca 62kg (idag 69kg)
Ta milen på under 60 minuter (idag ca 70min)
Bli starkare och snyggare
Kunna hålla mig viktstabil.
Och må bra naturligtvis!
 
Sv: Beach 2014

Wohoo ny tråd! :D

Jag har för tillfället inga specifika mål för 2014, det kommer nog senare. Men framför allt vill jag fortsätta träna och må bra och hålla mig inom ett bra viktintervall.

Just nu laddar jag för hösten! Hur planerar ni att hålla motivationen uppe när det blir mörkare och kallare? Ändrar ni på något? Andra motionsformer än på sommaren?
 
Sv: Beach 2014

Ja en ny tråd!:)

För att hålla motivationen så ska jag försöka påminna mig om hur bra jag mår av träning men det kommer bli jobbigt när det är mörkt när man vaknar och mörkt när man kommer hem från jobbet:/

Kommer bli mer gym och mer löpband. Promenader och längre löpturer på helger!
 
Sv: Beach 2014

Kommer med lite mer specifika mål jag med då då :)

Ner till 55-56 kilo (Väger ca 61,5-62 just nu, men var nere på 58 innan semestern... Pust. :p)
Springa Göteborgsvarvet under 2 timmar
Springa milen under 55 min (fast det har jag för avsikt att göra redan på lördag...)
Komma i mina Lee i storlek 26 och mina Crocker Pow i storlek 27. :p
 
Sv: Beach 2014

Jag är ju så kass på mål och bara stressar upp mig i mina försök att nå dom, så jag sätter upp Önskemål istället. Då behöver jag inte känna press.

Nästa sommar hoppas jag att jag lyckats med följande:
Fått synliga muskler
Slimmat kroppen (vilket hör ihop med föregående punkt)
Dubblat vikterna på gymmet jämfört med första gympasset
Kommit igång med löpningen igen
Sprungit 5 km på max 35 min

Ganska luddiga önskemål, men jag antar att det är vad mitt psyke klarar av just nu.
Och när jag lyckats med det där ska jag tamejfan köpa mig en ny, snygg bikini. För det räcker inte med dom femtielva jag har idag ;)
 
Sv: Beach 2014

Landsvägscyklingen kommer att bytas mot en del trainer (för att behålla lite av vanan att sitta på racern) och en del spinning. Löpningen kommer ta över som huvudsaklig uteaktivitet och så blir det lite yoga.

Motivationsbiten blir enkel; jag vägrar må lika skitdåligt som jag gjorde förra vintern då jag inte kunde träna. Jag vägrar.

Målet inför sommaren 2014 blir att komma ner till målvikten (fyra kilo ska bort) och känna mig redo inför Halvvättern.
 
Sv: Beach 2014

Nästa år kommer gå i träningens tecken då jag ska klara av de sista tre loppen i Svenska klassikern + springa Stockholm maraton.

Målet för Vasan: Under 9 timmar
Målet för Stockholm maraton: Under 4 timmar
Vansbrosimmet: Att ta mig i mål :o Har simmat 1 km som längst tidigare i bassäng så detta blir väldigt spännande!
Vätternrundan: Bävar jag mest för.. Under 15 timmar satsar jag.

Siktar på att försöka konditionsträna 3-4 gånger/vecka nu under höst/vintern och gymma 2 gånger åtminstone. Det är mina mål so far :D
 
Sv: Beach 2014

Hur planerar ni att hålla motivationen uppe när det blir mörkare och kallare? Ändrar ni på något? Andra motionsformer än på sommaren?


Jag kommer fortsätta med mestadels gym. Mina knän gillar inte att motionera i minusgrader. Har fått in lite rutin på mina gymbesök nu, så det känns tomt om jag är därifrån två dagar i rad.
Att kunna höja vikter/reps/sets ger också motivation, för då ser jag att det blir skillnad.

Har ju skaffat mig en hög med träningskompisar också så vi får väl piska på varandra om det behövs ;)
 
Sv: Beach 2014

*kl*
Jag har ett enda mål - jag vill kunna vara på stranden i baddräkt utan att folk tittar på mig som de gör nu. Jag vill våga sätta mig på en stol utan att vara rädd för att den ska gå sönder, eller att jag ska fastna i den. Jag vill bli normal helt enkelt...
 
Sv: Beach 2014

*knapp*

Vilka fina mål ni har allihopa! Det ska utgå från en själv. :)

Gör en ny hashtag på insta med ifall någon vill tagga. bbeach14 får det bli. :)

Själv kör jag igång en 30dagarsutmaning med start imorgon. Ni som är intresserade får läsa på bloggen min ;)
 
Sv: Beach 2014

Chili, har du gymkort, isåfall var? Gissar att vi uppehåller oss i samma stad nu för tiden.

Gör vi? :) Just nu är jag i Ryd i två månader, annars är det Jönköping som gäller. Har dock inget gymkort men känner mig sugen på att börja gymma igen när jag kommer tillbaka i november! Har dock ingen aning om vilka som finns, och helst vill jag inte binda mig ett helt år. Det känns så värdelöst...

Chili, ooooohh ja, vi sitter och lyssnar med andakt :D Nä men läraren verkar helt ok så det blir nog bra! Skönt att första dagen på nya stället har varit bra :)

Gött med bra lärare, det betyder ungefär allt i sådana kurser!

KL

Jaha, dag två då. Råkade bli 11 h arbetsdag. Har suttit i en gummibåt och åkt kors och tvärs hela dagen så har inte direkt slitit ut mig, men trött blir man! Somnade till om jag blundade en mikrosekund för länge innan vi åkte in och käkade. :p Tänkte göra lite styrkeövningar när vi kom hem men pizzan tidigare idag hade nog kommit tillbaka upp om jag gjorde det... :crazy:

Har dock luskat ut finfina promenadstråk! Så nu har jag att göra i helgen, yay! Då ska jag nog joina utmaningen, även om jag hamnar sist igen. :p Måste visa våran görsöta fripassagerare vi plockade upp och erbjöd skjuts, hen ville dock bara åka med en liten bit. :love:
1240547_10151606602175163_2140755762_n.jpg
 
Sv: Beach 2014

Hur planerar ni att hålla motivationen uppe när det blir mörkare och kallare? Ändrar ni på något? Andra motionsformer än på sommaren?

Jag tycker hösten är så himla mysig!! Bara att åka till gymmet på kvällen när det är mörkt ute gör mig pepp! Så himla härligt att komma in där när det är kallt och mörkt ute, det är som en annan stämning på hösten tycker jag. :) Men kanske bara jag som är så knäpp å blir pepp av det. Haha. :D
Annars gillar jag att ut och springa i mörkret med en pannlampa. Hur skönt som helst när det blir lite kylig luft på hösten! :)
 
Sv: Beach 2014

kl

Kan ju dela med mig att mitt nya pannkaksrecept:
  • 3 ägg
  • 1 dl hirsflingor
  • 1,5 dl vetemjöl
  • 6 dl mjölk
  • salt

Vispa runt i smeten före varje pannkaka, annars lägger sig hirsflingorna i botten.

Nästa gång funderar jag på att byta ut 0,5 dl mjöl mot vetekli istället för att göra dom ännu mer mättande.

ida_0032.jpg
 
Sv: Beach 2014

Just nu laddar jag för hösten! Hur planerar ni att hålla motivationen uppe när det blir mörkare och kallare? Ändrar ni på något? Andra motionsformer än på sommaren?

Jag gillar att gå till gymmet på vintern! Iaf den senaste vintern, när jag pluggade och alltid åkte dit dagtid/eftermiddag. Det började precis bli mörkt och när vi åkte hem var det oftast helt mörkt. Ute kanske det var slask eller minusgrader, men inne blev man varm av träningen och njöt av att vara inne i ljuset. Sen kom man ut och det kändes så mysigt på något vis, och så fick man åka hem och vara nöjd med sin insats och bara stanna inne resten av dagen. :D Finns det dessutom bastu kan man verkligen se fram emot att bli uppvärm och bara glömma kylan och rusket där ute!

Annars är morgonen bäst på vintern. Gå ut och gå (förr: rida) lagom tills solen går upp, särskilt på soliga dagar och när snön kommit. Det är nog fasen det vackraste. :love:

Jag njuter ju verkligen av årstiderna (tills de pågått väldigt länge, som den senaste vintern, då fick till och med jag nog av minusgraderna). Så jag går omkring med ett stort leende på hösten tack vare alla vackra färger, sparkar i löven, frost som glimmar i solen, knallblå himmel och isande kyla... November är väl dock en månad man gärna bara tar ett djupt andetag till och väntar på snön.
 
Sv: Beach 2014

Då menar du nog Linköping va? I så fall är det inte samma, jag är långt nere i södra Småland. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Efter många nöjda år med Boxer så är nu vårt förhållande helt slut. Jag har sagt upp abonnemanget. Först så slutade mitt Tele2 Play...
2
Svar
29
· Visningar
1 386
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 346
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 943
Senast: Madalitso
·
Samhälle Människor verkar i allmänhet haka upp sig på de närmaste små detaljerna. Och missa hur de stora sammanhangen påverkar de villkor som vi...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
6 495
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp