Bukefalos 28 år!

Beach 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014

MUMS! Jag älskar pannkakor. Tre frågor dock; vad är hirsflingor, hur blev smaken och är det stor skillnaden på mättnaden mot vanliga? :D
 
Sv: Beach 2014

Hirsflingor är.... flingor av hirs? Haha jag vet inte, men det är glutenfritt, kostade inte många kronor och såg spännande ut på hyllan i affären.
Smaken skiljer sig inte så mycket. Möjligen att det blev lite mer "grötsmak" på det, men inget som störde. Jag hade i för lite salt för jag glömde provsmaka den första pannkakan, så det kan ha bidragit till grötsmaken.
Jag upplevde att det var mer mättande. Åt väl typ tre pannkakor, jag brukar kunna trycka i mig sånna i massor annars. Lägger man dessutom till vetekli så blir det ju ännu bättre på den fronten, och mer fibrer för magen att jobba med.
 
Sv: Beach 2014

Antagligen för att jag bott där i tre år tills relativt nyligen. ;)

cili: Låter gött! För det är ju så himla gott med pannkakor men så himla onyttigt också... Har tänkt köpa sånt där proteinpulver man kan baka med jättelänge, men tycker alltid det är för dyrt. Och jag vill inte äta pannkakor som smakar träspån heller, det finns en gräns. :p
 
Sv: Beach 2014

Prova dom här! Gör med vetekli så blir det finfint. Det är ju egentligen bara mjölet som är onyttigt, mjölken går ju att välja en lättvariant av. Och givetvis låta bli att hälla på en stor sked sylt och grädde efteråt :D
Brukar ha färska jordgubbar, färsk kiwi eller mixade frysta jordgubbar (osockrade) på mina. Fantastiskt gott!
 
Sv: Beach 2014

Amerikanska pannkakor gör sig allra bäst till frukt och bär tycker jag. :d Minns inte om det är socker i den smeten, men tror inte jag brukar ha det. Dock är vaniljessens av något slag väääldigt gott. :d
 
Sv: Beach 2014

Amerikanska pannkakor ska du ha siiiiiirap till ju! Och gärna lite smör på med :d Och frukt och bär upp till! Men sirap är viktigast!
 
Sv: Beach 2014

Prova dom här! Gör med vetekli så blir det finfint. Det är ju egentligen bara mjölet som är onyttigt, mjölken går ju att välja en lättvariant av. Och givetvis låta bli att hälla på en stor sked sylt och grädde efteråt :D
Brukar ha färska jordgubbar, färsk kiwi eller mixade frysta jordgubbar (osockrade) på mina. Fantastiskt gott!
Åh vad nice det låter!!!

Mina mål till 2014 är:
- genomföra göteborgsvarvet samt stockholm marathon (inga krav på tider)
- befästa goda vanor så jag får sova gott om nätterna :)!

Alltså en note to self till idag får bli: fram tills jag nått mitt viktmål får jag inte ha några bak-dutys!!!!!!!! Köpekakor är vad som gäller!! Är engagerad i ett par föreningar där man måste bjuda på fika med viss regelbundenhet. Jag klarar inte av att hålla mig undan smeten. Sån är jag och jag får ta situationen som den är. Orkar inte utveckla mer kontroll över mig själv, har nog med saker att projicera min alldeles för stora kvot av dåligt samvete på som det redan är :p.
 
Sv: Beach 2014

Nu försökte vi ju vara nyttiga här men tjaaa... jag är väl inte den som säger nej till sirap. :D Brukar ha flytande honung på mina, till frukten!
 
Sv: Beach 2014

Nyttiga? Vad är det? :angel: Det är ju bästa frukosten som finns, amerikanska pannkakor, med smör och sirap, och jordgubbar och blåbär typ. Mums säger jag bara :d

KL

Mål för 2014 verkar det vara. Jag har inte tänkt så långsiktigt faktiskt. Överleva göteborgsvarvet är målet jag vet om just nu, får se hur det går :D
 
Sv: Beach 2014

Du förresten, såg att du skrev nåt om gym och uppsägningstid. Dom har fitness 24 seven i Jönköping också, där måste man inte binda sig i ett år. Tror det är uppsägning på två månader?

Snart kommer någon tro att jag jobbar för dom, så som jag värvar folk dit. Men jag tjänar faktiskt inte ett öre på det :p
 
Sv: Beach 2014

Målet för 2014:
- Ta mig runt tjejvättern utan att dö.
- Simma tjejvansbron utan att dö.
- Egentligen ska jag inte ha nått viktmål men jag ska ligga under 60 kg iallafall (gärna 55 kg men det är ett mer eller mindre ohälsosamt mål. Hade långt ifrån samma mängd muskelmassa när jag vägde 55 kg sist) väger 62 kg nu.

I vinter ska jag pausa cyklingen och börja gå på friskis och svettis 3-4 dagar i veckan samt simma 3 dagar i veckan. Cykeln tar jag upp igen när snön är borta. Kommer försöka promenera så mycket som jag tycker att jag har tid med.

Och största målet av de alla:
- Sköta min kost.

Knapp

Slarvhelg men det var det faktiskt värt :o Promenerade 8,5 km i lördags, 8 km i söndags, måndag vila och idag blev det 7 km. Imorgon hoppar jag på cykeln igen, taggad. Där emot ska jag har tråkigaste kosten de kommande två veckorna. Misstänker att jag har IBS, är ständigt svullen trots att jag ger fan i allt med laktosprotein i. Kosten kommer bestå av: kokta grönsaker, mild soygurt och milda soppor. YIHA! Imorgon ska jag göra sötpotatis soppa :D
 
Sv: Beach 2014

Men hej vad billigt det var! Enda negativa är att det ligger mitt i stan = måste betala parkering. Tack för tipset. :)
 
Sv: Beach 2014

KL

Snabbsammanfattning av mina mål:

Jag ska, innan jul, ha åstadkommit:

Klarat av Tjurruset
Milen under timmen
Nå min målvikt på 68kg
Bygga muskler!

Till sommaren vill jag ha sprungit en halvmara rent distansmässigt, utan krav på hastighet.

Nu ska jag till grannstaden och träna på gym :D
 
Sv: Beach 2014

Svar på ditt inlägg i förra tråden:

Som andra påpekat kan man variera en hel del i vikt över en dag och vågar kan visa olika. Sen vill jag också berätta att förra året slet jag asmycket för att gå ned i vikt och ingenting hände. Nu är inte min ämnesomsättning helt normal heller, men jag åt verkligen extremt lite och borde ha gått ned rejält. Jag var helt knäckt. Sen helt plötsligt så bara rasade kg av. Det kändes som att effekten av allt jag gjort var fördröjd, för när jag började tappa i vikt levde jag inte alls så bra som tidigare.

Nu är jag i samma läge igen, och försöker komma ihåg hur det faktiskt var sist. Att det tog tid innan resultaten visade sig på vågen.
 
Sv: Beach 2014

KL

Kortsiktiga mål för hösten:
Hålla igång promenader och löpning minst 5 dagar per vecka
Springa 5 km på max 30 min

Mål inför Beach 2014:
Komma ner till målvikt 65 kilo
Få in en träningsvana på 4 dagar i veckan

Har tyvärr gått upp en hel del sen jag flyttade av det jag lyckades gå ner innan... Har ingen våg men känner det och ser det på kroppen. Lyckas inte hitta bra matvanor här. Men jag vet att jag kan göra det igen, så till nästa sommar ska kilona vara borta.
 
Sv: Beach 2014

Nu jäklar, nu ska jag våga ta steget och vara med i den här tråden! Har velat kliva in i 2013-tråden många gånger men fegat ur i sista stund då jag är lite för känslig och har lite för dålig mentalitet när det kommer till träning. Var rädd för att känna mig som världens sämsta om jag gick in i en tråd och läste hur bra alla andra var och hur mycket alla andra orkade, men nu har jag bestämt mig för att sluta vara en sån jäkla mes. Här är jag och jag duger, typ.

Såå... mål inför kommande år alltså:

1. Tja, det första målet har jag egentligen redan uppnått genom att knata in i den här tråden - nämligen att gå med i något sorts forum där jag diskuterar träning med andra människor. Samtidigt som jag är rädd för att känna mig otillräcklig känner jag också att det skulle ge mig väldigt mycket att bolla med andra. Jag garanterar dock inte att jag blir kvar här för alltid, utan jag ska känna mig för lite och se om det positiva överväger det negativa.

2. Ett annat mål är att inför nästa sommar ha hittat tillbaka till den där känslan av att jag har en fin kropp som duger som den är. Jag var rätt bra på det innan, men sen 2011 har jag gått ner mig lite grann och letar istället fel varje dag. Låren är för tjocka, höfterna för breda, armarna för dallriga osv osv osv. Jag vill verkligen inte ha det så, och jag är innerst inne medveten om att jag har en rätt okej kropp, men när hjärnspökena tar över blir jag både svag och hjälplös. Jag kan vara nöjd ena timmen, men sedan kan minsta lilla sak/syn/kommentar göra att jag kastas tillbaka ner i avgrunden där allt är värdelöst och jag är tjockare än jag någonsin varit förut. Och då mår jag så dåligt.

3. Jag vill också ta steget och faktiskt våga mäta och dokumentera, utan att vara rädd och få prestationsångest. Tycker inte om vågen och har inte vägt mig på 2 år då jag är rädd att bli för sifferfixerad och gå ner mig i det i stället. Jag vill inte veta hur mycket jag väger, för då kommer jag bara jämföra med alla andra, få ångest och kanske dra på mig något ännu värre i farten. Men jag tänker att det kanske känns lättare om jag mäter mig med måttband? Det känns inte lika illa på något vis, och det är ju trots allt armarnas/höfternas/lårens omkrets jag är intresserad av att minska. Vad tror ni, är det en vinnande koncept? Eller blir det svårt att mäta och få exakta resultat?

4. Jag ska träna åtminstone 3 gånger i veckan, och göra träningen mer varierad än tidigare. En dag löpband & konditionsträning (på gymmet), en dag styrketräning (Body pump) och en dag basketträning (på campus) är tanken. Skulle vilja testa det här med simning också, men det verkar tyvärr svårt att hitta en vettig anläggning för detta...

5. Som sista - och kanske viktigaste - mål har jag att jag ska följa min plan när det kommer till vad jag får stoppa i mig och när. Jag är en obotlig gottegris och vet om det, och jag har insett att det är värdelöst att försöka avstå från sötsaker helt och hållet. Dels behöver jag inte avstå från det egentligen, och dels så är jag alldeles för kär i mat och godsaker för att må bra utan dem. Sad but true. Meeen jag tänkte att jag i alla fall skulle vara en obotlig gottegris under lite mer kontrollerade former. Måndag-torsdag ska vara helt fria från läsk, chips, godis och kakor. Fredagar är chips eller annat snacks tillåtet. Lördagar blir min fridag då jag kan unna mig både fika och lördagsgodis. Söndagar är någon form av kaka okej, mest för att jag alltid går till biblioteket och pluggar hela dagen på söndagar och brukar behöva något som muntrar upp mig framåt eftermiddagen! Men "behövs" det inte så ska jag avstå, och vara nöjd med mig själv för det!

Sådärja, det var min inledande novell. Om två veckor flyttar jag tillbaka till skolan, och det är då jag tänkt börja "mitt nya liv". Klyschigt så det förslår!
 
Sv: Beach 2014

Knapp

Funderade på något inlägg i 2013 tråden men kände att det inte riktigt passade. 2014 känns ju helt rätt istället ;)

Min mål är att klara av en halvklassiker 2013/2014 och sedan en klassiker 2014/2015. Börjar nu i september med halv-Lidingö. Tanken är att simma både halv-Vansbro och Vansbro nästa sommar för att på så vis påbörja den vanliga klassikern.

För att fixa allt ska jag försöka få till 5 pass i veckan blandat cykling/löpning/simning under perioden det går att cykla. Sedan får de passen bytas ut mot skidor vartefter det lider är tanken.

Jag köpte mig en racer i år för att lära mig cykla i klunga och få in vanan lite. Himmel vad roligt det är att cykla!!! :love:

Skulle jag gå ned något kilo på kuppen (typ 5...) så är inte det något negativt :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Efter många nöjda år med Boxer så är nu vårt förhållande helt slut. Jag har sagt upp abonnemanget. Först så slutade mitt Tele2 Play...
2
Svar
29
· Visningar
1 615
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 858
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 507
Senast: Madalitso
·
Samhälle Människor verkar i allmänhet haka upp sig på de närmaste små detaljerna. Och missa hur de stora sammanhangen påverkar de villkor som vi...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
6 710
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp