Bukefalos 28 år!

Beach 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.

Tassetass

Trådstartare
(Jag vet att det finns folk som åker utomlands senare i år, men beachsäsongen är över i det här landet så nu tycker jag att det är dags att blicka mot 2017!)

Bukes bästa tränings-, kost-, pepp- och välmåendetråd rullar vidare! Gamla och nya medlemmar är välkomna in i gemenskapen. Kom bara ihåg att den här tråden handlar just om att må bra, den handlar inte om att jaga kalorier (varken sådana man äter eller sådana man förbränner) eller kilon på ett sätt som får en att må dåligt.

Skriv gärna en kort presentation, typ vem du är och vad du gör och var du är på väg (eller något helt annat).

Väl mött!
 
Inledde söndagen med en rask promenad med maken och sonen i barnvagn. Underbart höstväder här:love: gårdagen gick åt kalasande och vi ska på ännu ett kalas idag. Mycket socker denna helg! Ikväll blir det ett framsida ben och axelpass. Woop woop,längtar:banana:
 
Jag skulle behöva joina beach-tråden då jag både behöver få iordning både kost och motion igen. Jag funderar på att skaffa ett gymkort och börja lyfta lite vikter, men vet inte hur många gånger i veckan jag skulle ha tid att gå. Hur ofta bör man gå för att få ett bra resultat? Jag motionerar med hundarna varje dag, men det är mest promenader och bikejoring, så det hjälper inte så mycket.
 
Hej nya tråden! Jag är hemma sjuk och har inget bättre för mig så jag kan väl lika gärna skriva en presentation ;)

28 år, bor på landet utanför Uppsala, gift och har en katt. Pluggar men är snart klar då exjobbet stundar. Har en medryttarhäst 2 ggr per vecka. Utöver det tränar jag så som det faller mig in för stunden då jag inte riktigt tycks ha förmågan att hålla mig till ett och samma upplägg. Mycket vardagsmotion och mycket yoga, i övrigt blir det styrketräning hemma eller springa i lite olika proportioner. Mycket av fokus ligger på hållbara rutiner kring mat och motion och att hålla stressnivån låg.

Med det sagt så har jag idag sovit 12 timmar O_o vilket väl tyder på att kroppen inte är helt som den ska... Jag tog mig ut på en väldigt långsam promenad i skogen för att få lite solljus och frisk luft, nu återgår jag till soffläge och hoppas att immunförsvaret jobbar hårt för att få mig fit for fight igen.
 
Följer Zassoo och gör en kort presentation också :p

32 år, bor på landet i Skaraborg. Sambo, 3 barn i åldrarna snart 12 år, snart 3 år och 7 mån. 2 katter. Kommer vara föräldraledig till augusti 2017, hoppas sen kunna läsa på högskolan så dagarna utöver familjen tillbringas med att repetera matematik A , engelsk basgrammatik samt läsa högskoleboken då jag skriver nytt högskoleprov snart (håll gärna en tumme att jag kommer över 1,2 denna gång:up:). Sambon är ofta borta från 6-18; 5 dagar ena veckan och 4 dagar andra veckan. Så dagarna går ruskigt fort men planen är att åka till gymmet/badhuset 2-3 dagar i veckan och resten hemmaträning. Fick minsta barnet i mars, även tredje kejsarsnittet, så fokuserar mest på yoga, pilates, stretch och lätt styrketräning :)
 
27 år, bor i Småland, jobbar heltid på ett rörligt kontorsjobb, gillar att fika :D Träningen består mest av ridning och stalljobb, har en häst som tränas för att gå upp i klasserna i både hoppning och dressyr. Förutom det blir det enstaka promenader, någon joggingrunda ibland, och ska tydligen börja cykla mountainbike :D

Just nu satsar jag fortfarande på beach 2016, åker till värmen i november och tänkte vara i mitt livs form då! Kan bli svårt, bara idag har jag hunnit fika två gånger :angel:
 
Hej hej tråden! 29 år, bor i lägenhet i Värmland men flyttar i vinter till torp i småländska skogen. :love: Har en unghäst som körs in just nu vilket innebär en del promenerande för mig. I övrigt är planen att träna 3 ggr per vecka, fördelat på löpning och gym. Löpning för att det är kul, flås är bra och jag gillar hur positivt det påverkar min ork. Gym för att hålla i längden och för att det också är ganska kul. :) Har gått sådär senaste två veckorna pga först fältjobb och nu har jag varit halvkrasslig med ont i halsen i en vecka.

Igår var en katastrofal matdag med snabbmat, fika och cola flera gånger om. Inte för att jag särskilt ville det utan för att det var det enda som fanns tillgängligt. Men det är bara en dag och idag är ordningen återställd. :) Nu ska jag dock baka lite tänkte jag men jag har lärt mig att inte överäta. :up: Tänkte Vara sådär snygg om två veckor på stranden men få nog inse att det inte sker mirakel på två veckor om det inte gjort det än denna höst. ;)
 
29år, bor i Skåne, jobbar natt inom säkerhet. I mitt liv är det full rulle mest hela tiden, skojar om att jag har en övernattningslägenhet eftersom att jag sällan är där :p Jag har häst som tränas för att komma ut på tävlingsbanorna framöver, + 2 bonushästar varannan vecka, spelar fotboll, springer, tränar på gym, cyklar mtb på sommarhalvåret :) Och på fritiden kör jag hoj!

2 av 3 mål är avklarade för i år:
- Springa snabbare och placera mig bättre än året innan på terrängloppet jag springer varje år :up:
- Bli 'årets målskytt' i laget :up:

Målet som är kvar är att ta mig runt på en, för mig, bra tid på ett 5km slätlopp på nyårsafton!

I grund och botten tränar jag för att min kropp ska må så bra som möjligt och kunna vara sitt bästa jag, har ett par olyckor/skador med i bagaget och regelbundna besök hos världens bästa kiropraktor är nödvändigt för mig.
 
Snart 27 år, bosatt i södra delarna av landet. Pluggar just nu på distans, samtidigt som jag söker jobb, det är egentligen ett jobb som är målet, så studierna är mest för att ha någonting att göra. Fördelen med det är att jag kan lägga upp mina dagar lite som jag själv vill. Har en gammal ätstörningshistorik som spökar i bagaget, vilket gör att jag inte vågar mixtra alltför mycket med maten (vilket jag kanske egentligen hade behövt för snabbare resultat), men har som mål att äta varm mat till middag varje dag och inte fuska och hoppa över att äta något mitt på dagen.

Har egen häst, som rids fem-sex gånger i veckan. Tränar och tävlar dressyr i lätt klass, men siktet på att komma högre givetvis. Mitt mål för hösten, i alla fall så länge jag "går hemma" och inte behöver befinna mig några obligatoriska timmar på en arbetsplats, är att försöka röra på mig utanför stallet tre gånger/vecka. Har även starka funderingar på att ta ett av hästens träningspass och slå två flugor i en smäll och prova att jogga med henne.
 
Idag är det höst på riktigt. Gjorde misstaget att ta värdelösa skor på mig när jag skulle åka ett ärende (skulle ändå direkt till stallet efter och tänkte att jag byter ju ändå skor där), och blev blöt redan när jag klev ur bilen på parkeringen. Ännu mer blöt blev jag efter att ha ridit lite mer än en timme i hällregn. Insåg att jag kanske borde strött upp boxen innan jag hämtade in hästen (hästarna ska in ikväll för första gången för i år), det var verkligen inte skönt att stå med det när allt var blött rätt igenom. :p
 
Just nu är största frågan: ska jag åka iväg på föreläsning imorgon eller inte? Jag skulle gärna vara med på den, men mår inte helt bra än och har ju en bit till skolan... Jag är i det där jobbiga läget när man inte är så sjuk att man ligger däckad hela dagen, men inte heller är så frisk att man orkar riktigt... göra saker :p
 
Jag är 32 år,bosatt i en liten by i Finland tillsammans med min man och ettåriga son. Vi har en minishettis (plus en pensionär inhyrd),2 får,2 katter och 2 marsvin. Planerar att vara vårdledig till hösten 2018.

Nu just blir det styrketräning 3ggr/v,varav åtm två är på gym. Blir en del promenader,dels med ponnyn i skogen eller barnvagnen. Mitt mål är att orka mer och tighta till kroppen. Viktmässigt är det helt ok,men kilona hade kunnat fördelas bättre:angel:
 
Presentation: 29 år, jobbar och bor i värmen på Afrikas horn, har ett stillasittande kontorsjobb under ACn och i allmänhet ett klimat som inte uppmuntrar till vardagsmotion. Den dagliga motionen består av lätt cykling till och från jobbet på ca 10 min. Utöver det försöker jag träna på gym ett par-tre gånger i veckan och yoga övriga dagar. Målet med träningen är att bli starkare, göra något fysiskt som motvikt till jobbet och ha en kropp som håller.

Kostmässigt försöker jag att inte överäta sötsaker, samtidigt som jag behöver se till att få i mig vad jag behöver av vitaminer, mineraler och annat som försvinner med svetten.

Även om jag inte är superaktiv, så är beach-tråden är viktig för mig, då det är genom tråden jag får prata träning, läsa om andra med aktiva liv och därmed få pepp och inspiration till träning. Det är något jag saknar IRL och jag är därför väldigt tacksam för den glada och peppiga stämningen! Heja oss!
 
Även om jag inte är superaktiv, så är beach-tråden är viktig för mig, då det är genom tråden jag får prata träning, läsa om andra med aktiva liv och därmed få pepp och inspiration till träning. Det är något jag saknar IRL och jag är därför väldigt tacksam för den glada och peppiga stämningen! Heja oss!

Samma här! Jag saknar verkligen att ha träningskompisar IRL... :( Tur att den här tråden finns i alla fall!
 
29 år, bor i Duved (Åre). Promenerar (vandrar kanske) massor, springer lite, yogar lite och ska åka väldigt mycket skidor när snön kommer. Målet just nu är att få ordning på sömnen som blev helt fel när jag var sjuk hela september. Mål lite längre fram, ja kanske lagom tills snön försvunnit, är att orka springa uppför hela berget här. Vill även bli lite starkare och bättre i kroppsviktsövningar, t.ex. armhävningar (klarar noll).
 
Summering av förra veckan.
Måndag - två timmars utritt med sällskap. Sju kilometer cykel.
Tisdag - 20 minuter promenad med hästen.
Onsdag - två timmars utritt, igen med sällskap.
Torsdag - 40 minuter promenad med hästen.
Fredag - vila.
Lördag - 40 minuters utritt.
Söndag - lite mer än en timmes utritt. Plus bära in alla spån- och fodersäckar från bilen till stallet. Ett styrkepass bara det. :o
 
Presentation: 27 år bor i Västra Värmland tillsammans med min man, två döttar (1,5 år och 4,5 år), två Islandshästar, en Hovawart, en katt (snart två) och en kanin. Vi har en liten gård och med två barn och en hög med djur så blir det mycket vardagsmotion :) Annars så rider jag minst fyra dagar i veckan, vissa dagar båda hästarna men den ena är 4 år och nyss inriden så han går inte så hårt och ofta än.

Sen semestern i somras har jag styrketränat två dagar i veckan. Är otroligt snedmusklad i kroppen och behöver få ordning på mig för att ryggen ska överleva och för att min häst ska överleva. Gillar att springa så det blir lite löpturer emellanåt och har börjat ha med hunden i sele så hon ska lära sig att dra. Har dock lagt mer energi på styrketräningen än löpningen det sista för det är det jag behöver mest. Älskar promenader och det blir minst en liten promenad om dagen :)

Målet med min träning är att hålla en god kondition och bli mer jämnstark och tajtare i kroppen. Även hålla en bra vikt då jag har små hästar som inte ska lida av att jag är lat. Jag är på god väg men eftersom jag inte har tiden att träna massa så får jag låta det ta tid. Viktigast är att hålla mig motiverad och köra roliga men jobbiga pass så jag inte tröttnar. Den absolut största energikällan jag har är hästarna och ridningen men även hundpromenaderna är något av det bästa jag gör för att rensa hjärnan. Det är sådant jag behöver för mitt välmående.

Har kontorsjobb så att jag är så pass aktiv med barn och djur på fritiden är nog räddningen för att inte min kropp ska bli skrot. Gällande kosten så äter jag allt men försöker hålla normala portioner och inte hetsäta sötsaker utan hålla det till helgen.
 
Sammanfattning förra veckan:
Måndag: Morgonpromenad + löptur på kvällen
Tisdag: Morgonpromenad + styrketräning på kvällen
Onsdag: Morgonpromenad + barnvagnspromenad på em + dressyrpass på kvällen
Torsdag: Morgonpromenad
Fredag: Morgonpromenad + promenad med familjen på em
Lördag: Rejält ridpass med hästen på 45 min + promenad med hunden och unghästen med dottern på hästryggen
Söndag: Ridtur på unghästen + pw 30 min med hunden

Ser att jag hållt igång en del. Tyvärr bara ett styrkepass (målet är två) pga ryggen och har nu börjat bli förkyld...igen...

Under veckan blir det nog mest promenader och ridning. Vill inte köra något hårdare när jag är förkyld. Får se hur den ter sig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jahopp. Vi kör väl igen då. :D *** Bukes bästa tränings-, kost-, pepp- och välmåendetråd rullar vidare! Gamla och nya medlemmar är...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
74 304
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
70 979
Senast: Bexzor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp