Bukefalos 28 år!

Beach 2017

Jag var ute på en löptur efter jobbet igår, och det var ju riktigt trevligt! Det var tungt att ta sig ut och de första respektive sista 5 minuterna var rätt tuffa, men däremellan så! Jag laddade ner C25K igen och gick rakt på vecka 6 då jag känner att jag ändå har någon slags kondition att jobba med redan. Det gick finfint, trots att jag sprang i parken som är rätt kuperad. Nöjd Mineur! :)

Ikväll var tanken Ladies Lifting, men gymmet har varit stängt sedan igår morse p.g.a "unforeseen circumstances". Det verkar vara något problem med en läcka och hela stället ligger nere. PT:n håller på att försöka hitta en lösning åt oss, men vi får se vad det blir. Om inte annat blir det nog ännu en löptur för min del, med lite styrka på utegymmet halvvägs eller nått.
 
Crossfit i morse! :banana: Monster-jobbhelgen ligger bakom mig, jag har fått sova ikapp o förkylningen är väck :up: så jag kände mig pigg på passet måste jag säga!
Började med uppvärmning o sen styrkedelen: bänkpress. Reppade 8: or på 30 kg idag vilket känns kul då mitt pb just nu ligger på 35 kg :p
Sen körde vi B-delen enligt nedan bild:
20170329124953-95.195.139.217.JPG

(hspu = handstand pushup)
Jag råkade missa att det var tre rundor, trodde vi var klara efter första :D Shiiiit vad jobbigt det var :rofl: Men kul som vanligt! Burpee box jump over var sköjj :bump::D
Gjorde pull-ups med gummiband, hspu i typ downward dog o ner med huvudet på en kudde o sen upp igen o toes to bar gjorde jag knees to chest typ :)

Kommer tyvärr bara bli ett crossfitpass denna veckan pga var sjuk sön-mån, yoga tisdag/torsdag och ska till Sthlm fre-sö (vilket ska bli jättekul, hälsar på en vän:)). Ska träna nåt hemma imorgon innan yogan och ska försöka få med mig min vän o syster på nån slags träning i helgen. Får ladda för massa crossfit nästa vecka :)
 
Jag cyklade till och från stallet idag (i gympaskorna, så knävecken klarade sig ;)), sen red jag ut en timme på ponny. Tyvärr blev hela rundan totalförstörd, inte av ponny, utan av min vicechef som ringde och i princip skällde ut mig för att jag inte kunde komma in och jobba idag för att min kollega är sjuk (och hen hade inte ringt och sagt det till vicechefen, utan skickade ett sms till mig om det igår som om vi gick på högstadiet och hörde inte av sig alls om idag :grin:). Jag förstår att hen blev arg, men skäll inte på mig, tack. Grejen är att en annan kollega (som har mycket mer att göra!) var sjuk/föräldraledig hela förra veckan, då var det inget snack om att någon annan skulle gå in och jobba extra. Riktiga chefen är bortrest hela veckan.

Jag har ju ingen bil idag, så det är inte speciellt lätt att ta mig någonstans (det går inga bussar dit och hem kommer man inte alls när man slutar så sent som vi gör), dessutom kan jag känna att det väl för farao inte mitt fel om den andra blir sjuk, än mindre att hen inte ens hör av sig. Jag kan ju inte gissa mig till att människan tänkte stanna hemma. Fråga kan man ju så klart alltid göra, men då får man ju också acceptera ett nej och inte bli martyr och skälla på folk. Dessutom satt jag på hästen med minst en halvtimme ridning hem, och hade aldrig hunnit hem och duscha innan hens pass började ens om jag hade haft bilen. Framförhållning kan ju vara en bra grej annars..
 
Det blev en promenad också till och från stallet vid lunchfodringen. Så klart regnade det både när jag gick dit och när jag cyklade hem innan. Gissa vilket väder det är nu? Sol. :rofl:
 
@Kiwifrukt Du är väl inte på jour heller? I så fall kan de inte räkna med att du ska sitta och vänta på att kanske behöva hoppa in för en kollega...

Nej, ingen jour, inte ens timanställd. Ingen på mitt jobb, mer än chefen, har heltid, utan alla jobbar ungefär 70%. Men den tjänsten jag har är på 100%, och därför är vi två som delar på den och alltså jobbar 50 var. Jag frågade till och med chefen när vi började om det innebar att vi skulle behöva täcka för varandra om någon blev sjuk eller skulle iväg, för det har vi behövt göra på sommarjobben jag har haft innan, och det skulle vi inte behöva göra. Nu är ju chefen borta hela veckan, så det är inte min riktiga chef som ringde idag.

Jag förstår ju irritationen över att den andra inte har gjort en riktig sjukanmälan. Men det är knappast mitt fel. Och det är inte riktigt min uppgift att kasta mig till undsättning om den andra inte kan av någon anledning heller. Jobbar man 50% kan man ju mycket väl jobba de resterande 50% någon annanstans liksom, det gör den andra personen. Vi får dessutom göra det, så länge vi inte går till en konkurrent.

Blev mest arg, ledsen och besviken för att jag blev utmålad som den onda häxan av personen som ringde, för att jag inte gick in på min lediga dag, när den andra har uteblivit från sitt schemalagda pass utan att sjukanmäla sig på riktigt.
 
Lastade hästen och åkte till ridbanan efter middagen så dottern fick rida lite där :) Han var rejält pigg och fjantig så när hon råkade få honom i galopp så ramlade hon av :nailbiting: Men tuff som hon är red hon lite till så självförtroende är snart på topp igen :heart Vi släppte lös hästen innan vi åkte hem och han älskar verkligen att få rejsa på banan så :rofl:

Nyss kört axlar, bröst och rumpa. Nu blir det Greys och varma smörgåsar :D
 
Nej, ingen jour, inte ens timanställd. Ingen på mitt jobb, mer än chefen, har heltid, utan alla jobbar ungefär 70%. Men den tjänsten jag har är på 100%, och därför är vi två som delar på den och alltså jobbar 50 var. Jag frågade till och med chefen när vi började om det innebar att vi skulle behöva täcka för varandra om någon blev sjuk eller skulle iväg, för det har vi behövt göra på sommarjobben jag har haft innan, och det skulle vi inte behöva göra. Nu är ju chefen borta hela veckan, så det är inte min riktiga chef som ringde idag.

Jag förstår ju irritationen över att den andra inte har gjort en riktig sjukanmälan. Men det är knappast mitt fel. Och det är inte riktigt min uppgift att kasta mig till undsättning om den andra inte kan av någon anledning heller. Jobbar man 50% kan man ju mycket väl jobba de resterande 50% någon annanstans liksom, det gör den andra personen. Vi får dessutom göra det, så länge vi inte går till en konkurrent.

Blev mest arg, ledsen och besviken för att jag blev utmålad som den onda häxan av personen som ringde, för att jag inte gick in på min lediga dag, när den andra har uteblivit från sitt schemalagda pass utan att sjukanmäla sig på riktigt.

Nä det är knappast ditt problem! Som du säger, du kunde lika gärna ha varit på ett annat jobb. Du får försöka släppa det, du har inte gjort något fel :)
 
Långpromenad blev dagens enda på rörelsekontot. Eller ja, blev rätt andfådd när jag lyfte och bar en stor papperspåse proppfylld med gamla tidningar och papper som skulle till återvinningen. Som att lyfta en jäkla atlassten :rofl:

Imorgon ska jag packa för på kvällen går flyget norrut. Har aldrig varit bortrest såhär mycket i hela mitt liv :p Lite stressigt.
 
Träningsvärken börjar smyga sig på här alltså.. Såå himla sömnig nu med, tog hårt i morse :p Bara 10 min kvar tills jag slutar jobbet iaf, sen hem o sova :heart

Riktigt tråkigt att få skit för något man inte har något med att göra @Kiwifrukt :down: Men säger som @zassoo, du har inte gjort något fel öht så försök att inte ta åt dig!
 
Hörrni förresten! Jag är lite sugen på att investera i en ny puls/gps-klocka :D Har länge (6-7 år nånting) använt min sambos gamla Garmin Forerunner men den verkar ha lagt av nu tyvärr. Får dessutom en del tillbaka på skatten i år så tänkte jag skulle lägga lite på en ny :)

Är det någon här som använder någon puls/gps-klocka och har några tips? :bump:
 
Frågade ju förresten om tips på skor för ett tag sen, och var sugen på att testa ett par reebok crossfit nano, men hittade ingen affär i min stad som hade dem inne. Blev ett par sådana här istället:
27302043_l.jpg

Nike Dual Fusion HIT typ. Hade visst en rabattkupong på den sportaffären med så 650 kr typ :up: De är riktigt sköna!
 
Vi fick tillgång till systergymmet, så det blev PT-pass som planerat trots allt! :bump: Detta gymmet var något helt enormt - fyra stora våningar med all utrustning man kan tänka sig, så det var kul att få hänga lite där! Det blev "tyvärr" bara två cirklar och enbart fokus på rumpa & lår, men mycket teknikträning och jag tog kroppsvikt i knäböj vilket jag är nöjd med. Har fått mersmak på knäböj på senaste och tycker inte alls att det är särskilt läskigt längre, så jag tänkte försöka fortsätta jobba på det även när jag tränar ensam!

Nu ska jag gå och lägga mig med slutkörd kropp och knopp - härlig känsla ändå!
 
Hörrni förresten! Jag är lite sugen på att investera i en ny puls/gps-klocka :D Har länge (6-7 år nånting) använt min sambos gamla Garmin Forerunner men den verkar ha lagt av nu tyvärr. Får dessutom en del tillbaka på skatten i år så tänkte jag skulle lägga lite på en ny :)

Är det någon här som använder någon puls/gps-klocka och har några tips? :bump:

Jag har en fit bit charge HR på mig typ jämt :) Tycker den är bra! Men nästa gång vill jag ha gps i klockan. Men stort + att pulsen mäts i handleden annars skulle det aldrig bli av att jag använder bältet runt bröstkorgen som många klockor har.
 
Tack för peppen hörni. Följetongen fortsätter idag. Människan skulle ringa mig igårkväll om den andra kunde jobba idag eller inte (bad särskilt om det eftersom jag kunde behöva låna pappas bil i så fall), tror ni hen gjort det? :mad: Jag har inget nummer till personen privat, har ringt två kollegor som jobbade igår och ingen har hört ett ljud. Trevligt och veta om man är ledig idag eller om hen snart tänker ringa igen.
 
Började dagen med en ridtur :) Mest tölträning men också lite galoppfattningar. Högergalopp är inte lätt att få ibland! Måste vara piloten som gör något konstigt :banghead: Jaja, tillslut fick vi till det :D

Ikväll hoppas jag få till ett helkroppspass :)
 
Systergymmet hade en sådan där spännande lekplatsliknande sak som jag inte har en aning om vad den kallas... Påminner lite om en crossfit-box kanske? Typ såhär:

Bb3I1JzCQAAuG_V.jpg


I alla fall, jag blev jättesugen på att prova ett pass som utgår från den och har nu anmält mig till ett 18.30 imorgon kväll. PT:n igår att passen där inne hade låtit rätt läskiga när hon gått förbi, så jag är inte helt övertygad om att det är en bra idé det här, men jag älskar att prova nya tuffa saker! Håll tummarna för att mitt vanliga gym inte hinner öppna innan jag hunnit provat detta! :D
 
Systergymmet hade en sådan där spännande lekplatsliknande sak som jag inte har en aning om vad den kallas... Påminner lite om en crossfit-box kanske? Typ såhär:

Bb3I1JzCQAAuG_V.jpg


I alla fall, jag blev jättesugen på att prova ett pass som utgår från den och har nu anmält mig till ett 18.30 imorgon kväll. PT:n igår att passen där inne hade låtit rätt läskiga när hon gått förbi, så jag är inte helt övertygad om att det är en bra idé det här, men jag älskar att prova nya tuffa saker! Håll tummarna för att mitt vanliga gym inte hinner öppna innan jag hunnit provat detta! :D

Ska bli intressant och höra hur det passet var :D
 

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ (Jag vet att det finns folk som åker utomlands senare i år, men beachsäsongen är över i det här landet så nu tycker jag att det är dags...
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
84 658
Senast: Praeterea
·
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
71 029
Senast: Bexzor
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 242
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp