Bukefalos 28 år!

Beach 2017

Deras allsidighet är imponerande. I övrigt är de ju som elitidrottare är rent allmänt: skvatt galna på sitt sätt. :D

Såg också den för några veckor sedan. Håller med helt i ditt omdöme :D :D

De är mer crazy än de flesta, skulle jag tro :p Tävla med bruten fot, springa in i mål halvt medvetslös, ont överallt men fortsätter ändå med tävlingarna där ena momentet är mer brutalt än det förra. De flesta kan inte pressa sig så hårt för man slutar innan, av självbevarelsedrift, men de kör bokstavligen sina kroppar ända in i väggen. Visst måste man vara lite knäpp för att hålla på med elitidrott, men jag vet inte, det här känns nästan snäppet värre. Väldigt intressant att se, däremot!
 
Hmm, ja det låter som att du äter på tok för lite. Bra att du tar tag i det! Men alltså, kör du två styrkepass med situps, plankan, crunches och så varje dag? Det låter lite onödigt mycket i så fall tycker jag, särskilt med tanke på att du rider och fixar i stallet också. Men det kanske är jag som har missförstått?

Till frukost brukar jag i alla fall nu för tiden äta ca 1,5 dl grekisk yoghurt (sådan helfet, 9%) med ett halvt skivat äpple, ett halvt skivat päron och en näve valnötter i. Kaffe med mjölk till. Detta äter jag vid 07.30, och sedan runt 10.30 äter jag en handfull russin och nötter. Lunch ca 12.30, kaffe och frukt runt 15, middag runt 18 och oftast något litet (typ en knäckemacka) vid 21 också. Jag hade inte kunnat/velat äta mer sällan än så!

Andra återkommande frukostar är havregynsgröt med en klick yoghurt och sylt/bär, smoothie (1 dl bär, 1 banan, 2 msk grekisk yoghurt, 2 msk havregryn, 1 msk chiafrön, mjölk) eller två knäckebröd med pålägg samt ett kokt ägg. Orkar jag gör jag äggröra! Rostat bröd med mosad avocado är ett annat bra frukostalternativ tycker jag :)

Alltså det tar inte speciellt mkt. Den här appen kommer med typ ca 45 st av varje del..
Tar max 5-10 minuter så är jag klar med passet så känns ganska lite träning och jag kör morgon, efter stallet & även på kvällen innan jag går & lägger mig..

Middagen är svårt att styra, jag kan komma med förslag men mamma lagar maten åt alla i familjen osv. Men vi äter mycket kyckling & pasta m.m
Vanligast är typ pasta & köttfärssås
Kyckling m ris/kycklingwok m ris
Quorn äter vi ofta med.
 
Tränade igen i morse. Bänkpress och lite annat. Kändes bra i början men sen tog jag liksom slut. Dränerad. Körde klart men långsammare och lättare. Åt ett extra mellis i omklädningsrummet. Har någon konstig mensvärk kvar, värsta var igår men idag är det lite mer i bakgrunden fast annan känsla och jag är lite smått yr emellanåt. Konstigt. Sitter på ett fik och skriver exjobb, går rätt hyfsat. Ikväll bio, men skulle hellre åka hem egentligen.
 
Stackars, hoppas det går över!

Tack för visat medlidande :love::D Iprenen kickade in vid lunch typ (eller så gick det över) så känns helt ok just nu :up: Hoppas din mensvärk ger sig av helt med, onödigt skit alltså!

Och på tal om frukost så är jag så jäkla hungrig den här veckan. Både i går och idag har jag blivit så vansinnigt hungrig bara dryga 2 timmar efter frukost, trots att jag ätit mina vanliga frukostar som brukar hålla mig mätt längre än så! Jag upplever dock att jag har "hungerdagar" ibland - är det någon annan här som känner igen sig? Undrar vad det beror på?

Jobbigt är det i alla fall, och jag har haft en lite dålig start på veckan överlag. Vaknade både igår och idag med huvudvärk och vad som kändes som kolasås i huvudet trots 9 timmars sömn, och hela jag känns lite allmänt energilös och platt liksom. Konstigt, efter en så fin och energigivande helg!

Nåja, jag ska ge mig ut på en liten löptur efter jobbet i alla fall och sedan laga min favoritsoppa (sötpotatis och morot) till middag. Hoppas att det kan få kroppen och knoppen på andra tankar! :)

Jag har absolut mer och mindre hungriga dagar! Ibland vill jag äta hela tiden och jag blir jättehungrig mellan exempelvis lunch och kvällsmat och ibland är jag inte alls särskilt hungrig. Jag har nog alltid tänkt att det har med hormoner att göra, och kanske om man har ätit lite mindre några dagar innan så får man en hungerdag som kompensation typ. Men som född med äggstockar kan man väl nästan alltid skylla på hormoner eller? :p

De är mer crazy än de flesta, skulle jag tro :p Tävla med bruten fot, springa in i mål halvt medvetslös, ont överallt men fortsätter ändå med tävlingarna där ena momentet är mer brutalt än det förra. De flesta kan inte pressa sig så hårt för man slutar innan, av självbevarelsedrift, men de kör bokstavligen sina kroppar ända in i väggen. Visst måste man vara lite knäpp för att hålla på med elitidrott, men jag vet inte, det här känns nästan snäppet värre. Väldigt intressant att se, däremot!

Ja alltså och det faktum att de inte vet vad de kommer tävla i riktigt från gång till gång. Kan vara triathlon men kan också vara tyngdlyftning. Eller något helt annat eller alltihop. Sjukt :p
Har kollat en hel del på Youtube nu med sen jag såg Netflix-filmen, finns en hel del där med *tips* ;)
 
Tänkte knäböja idag men har nåt tjafs i ena knät (har gått väldigt mycket på sistone eftersom det varit så bra väder så jag tror att det blivit lite irriterat) och jag är inte den som pushar genom en obekant smärta så jag sket i knäböjen.

Markade istället vilket gick bra. Körde först tre tolvor med högt tempo med 50 kg och sen tre treor på 80 kg. Poängen med upplägget? Ingen aning, jag var sur och gjorde bara vad jag kände för. :p

Lite utfall med 30 kg stång och wallball fick avrunda det hela. Har PT-pass på torsdag morgon och jag misstänker att jag har ett helvetespass att vänta, så nu ska jag ladda inför det. :D
 
Var ut på dagen & red dressyrpass på C ponnyn & fixade hela stallet. Sedan hem, ett pass till med situps/crunches/planka m.m & så in i duschen.

Matmässigt blev det först 1 tunnbrödsmacka med gurka & ost med ett glas proviva lemonad till. Sen åt jag två digestivekex med smör & ost, blev så sugen!

Nu väntar kvällsmat, tänkte försöka vara lite duktigare med maten när vi beställde från onlinepizza blev det rödspätta.m pommes istället för pizza
 
Hoppade träningen idag. Blev sittandes i telefon ett tag och vi har bestämt oss för att släcka senast kl 22 idag för att få sova lite extra i natt :) Flyttar träningen till i morgon kväll.
 
Det blev en bra dag ändå :) Satt på fik hela dagen typ (iaf mellan 11-18:30), bytte plats mitt i däremot :D Det gick riktigt bra att skriva faktiskt, bästa på länge! Sen bio på kvällen, såg Beauty and the beast som var jättebra :) Nu på väg hem, brukar sova vid den här tiden haha.

Och nä, inget av detta är on topic, ibland råkar tråden bli lite av en dagbok :o
 
Liten morgonpromenad gjord. Snart dags för min älskade gröt :love: Vägde mig i morse och har gått ner ännu ett halvkilo. Ligger nu på samma vikt som när jag blev gravid med andra barnet. De sista 4 kilona har suttit hårt länge nu så det var skönt att bli av med dom äntligen! Då var jag rätt vältränad i form av att jag löptränade en del. Nu är jag mer vältränad i form av muskelmassa :)

Dotterns spydde slem tidigt i morse (tar det aldrig slut :arghh::arghh::arghh:) så inget dagis på ungarna idag. Hoppas det inte blir mer än så för tanken är att vi ska åka till ridbanan ikväll så hon får rida där. Annars idag så ska jag räkna hö på lunchen för vi ska få hit en ponny till helgen :D Ikväll ska jag köra styrkepasset som inte blev av igår.
 
Alltså, vad är oddsen? Det har varit jättefint väder här i stort sett varje dag i två veckor nu. Verkligen. Jag har varit sjuk de flesta av dem, jobbat resten, typ. Idag är jag ledig. Och måste cykla till stallet, för bilen är hos verkstan. Gissa vad vi har för väder idag? :cautious:

(Eller ja, eftersom mamma inte kan jobba på grund av sitt ben är ju hennes bil hemma. Alltid. Men den är det stallförbud på.)
 
Gilla på delen om de tappade kilona @FengurLaugar, ogilla på att dottern kräktes igen. Stackars liten, ska det aldrig ta slut för er?

Hoppas det bara är irriterade slemhinnor eller något annat dumt. Det kom som sagt ingen riktig spya, bara lite slem och vatten. Hon åt smörgås till kvällsmat igår och det kom inte upp. Väldigt konstigt. Vi orkar inte med en sån pärs till! Skulle hon bli lika sjuk som förra veckan så vet jag inte riktigt vad vi gör. Hon kommer inte orka det. Personalen på dagis sa att det syntes så väl att hon gått ner i vikt och är liksom insjunken i ansiktet och revben och höftben sticker ut mer än vanligt :( Hon är väldigt smal vanligtvis så det finns inte mycket att ta av.
 
Yl!! Kom på att jag måste cykla i ridstövlar också. Hade jag tänkt till hade jag ställt upp stövlarna i stallet redan igårkväll vid insläppet, men det gjorde jag så klart inte. Hej stora skavsår i knävecken...
 
Hoppas det bara är irriterade slemhinnor eller något annat dumt. Det kom som sagt ingen riktig spya, bara lite slem och vatten. Hon åt smörgås till kvällsmat igår och det kom inte upp. Väldigt konstigt. Vi orkar inte med en sån pärs till! Skulle hon bli lika sjuk som förra veckan så vet jag inte riktigt vad vi gör. Hon kommer inte orka det. Personalen på dagis sa att det syntes så väl att hon gått ner i vikt och är liksom insjunken i ansiktet och revben och höftben sticker ut mer än vanligt :( Hon är väldigt smal vanligtvis så det finns inte mycket att ta av.

Brukar hon ha lätt att kräkas annars? Jag kräktes konstant som liten. Förkylning, feber, åksjuka, äcklig mat, vill inte gå i skolan = kaskadspya. Allt utom "vill inte gå i skolan" var ju sånt som jag inte kunde hjälpa, utan det bara blev av yttre faktorer, som förkylning. Har ni tur är det bara slem för henne nu! Ska hålla tummarna.
 
Du kan inte stoppa dom i en ryggsäck eller liknande? :)

Jag har bara en, och det är den jag har på jobbet, så det är nog inte värt att trycka ner stövlarna där ens om de är i en påse. Men jag har ett par lite mer rejäla gympaskor som faktiskt har en liten klack som jag har ridit i ibland på somrarna när stövlar blir olidligt. Får i värsta fall ta dem istället.
 
Brukar hon ha lätt att kräkas annars? Jag kräktes konstant som liten. Förkylning, feber, åksjuka, äcklig mat, vill inte gå i skolan = kaskadspya. Allt utom "vill inte gå i skolan" var ju sånt som jag inte kunde hjälpa, utan det bara blev av yttre faktorer, som förkylning. Har ni tur är det bara slem för henne nu! Ska hålla tummarna.

Nej hon är ingen spyunge alls så därför tar man det mer allvarligt när det är hon som spyr. Den yngsta är mer spyunge och spyr så fort hon får feber eller liknande.

Tack! Hoppas det inte blir något av det. Inte hört hon varit uppe sen strax efter 6 i morse i alla fall.
 
Jag har absolut mer och mindre hungriga dagar! Ibland vill jag äta hela tiden och jag blir jättehungrig mellan exempelvis lunch och kvällsmat och ibland är jag inte alls särskilt hungrig. Jag har nog alltid tänkt att det har med hormoner att göra, och kanske om man har ätit lite mindre några dagar innan så får man en hungerdag som kompensation typ. Men som född med äggstockar kan man väl nästan alltid skylla på hormoner eller? :p

För mig är det antingen hormoner eller stress som gör att jag blir sådär bottenlös.
Okej, vi kör på att det har med hormoner att göra då! Stressad är typ det sista jag är just nu, trevligt nog! :)
 

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ (Jag vet att det finns folk som åker utomlands senare i år, men beachsäsongen är över i det här landet så nu tycker jag att det är dags...
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
84 658
Senast: Praeterea
·
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
71 030
Senast: Bexzor
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 242
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Försäkring
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp