Bedömning

Snurre

Trådstartare
Hej! Jag har börjat intressera mig mer för Westerngrenarna. Men kan inte hitta själva bedömningskriterierna för de olika grenarna utan endast korta sammanfattningar/beskrivningar.

Alltså hur får man högsta poäng i tex pleasure? Vad efterfrågas? Vilken bedömningsskala finns

Någon vänlig själ som kan hänvisa mig rätt eller förklara :-)
 
Hej! Jag har börjat intressera mig mer för Westerngrenarna. Men kan inte hitta själva bedömningskriterierna för de olika grenarna utan endast korta sammanfattningar/beskrivningar.

Alltså hur får man högsta poäng i tex pleasure? Vad efterfrågas? Vilken bedömningsskala finns

Någon vänlig själ som kan hänvisa mig rätt eller förklara :-)
AQHA, SQHA, WRAS har regelböcker som talar om vad som premieras och vad som ger straff. Rekommenderar att en sådan regelbok köps in och sen blir medlem i en förening som kan ha teorikvällar med domare.
 
Googlat lite på ämnet och trillade över en sida, iaf äldre, som sa att hästen måst vara minst 140cm för att tävla. :eek: Stämmer det och i så fall i alla klasser?
 
funderar på att investera i WRAS regelbok men såg att det står 2014-2015 på den på WRAS hemsida. Kommer det en ny nästa år alltså? Känns ju dumt att köpa en nu om ny kommer om ca en månad :cautious:
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 542
Senast: Mabuse
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 097
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 401
Senast: IngelaH
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 240
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp