Bukefalos 28 år!

Begravning av djur

M

maalin_

Jag kom att tänka på en hemsk sak här om dagen då min ena kanin mådde lite dåligt... (nu mår han turligt nog bättre!) Vad gör man om kaninen (eller annat smådjur) dör på vintern då man inte kan gräva i marken?! Jag vill kunna begrava mina älsklingar så att de får en egen plats även fast de inte lever längre... Och kremering känns inte som ett alternativ...
 
Sv: Begravning av djur

Alternativet är att kontakta närmsta veterinärstation, de brukar kunna ta hand om kroppen. Vet inte hur mycket det kan kosta, annars är det bara att frysa in som gul_zebra skriver och vänta med att gräva ner till våren.

Det man får tänka på är att man egentligen inte får gräva ner djuren utanför sin tomt. Men många gör det ändå.
 
Sv: Begravning av djur

Ja, jag var rädd för att det var frysen som var nästa alternativ... :/

Jag tänker isåfall begrava de på min tomt, har redan en kanin som ligger här och vilar...
 
Sv: Begravning av djur

jag har hackat och kämpat med att gräva grop även på vintern. Det har gått men jag har varit bra trött efteråt
 
Sv: Begravning av djur

min kompis skottade bort snön sen så eldade hon, alltså en brasa. då hade det blivit mjukt i marken så att det gick att gräva! ;)
 
Sv: Begravning av djur

Vi hade en av våra kaniner i garaget. Det var jättehemskt, man visste ju hela tiden att hon låg där ute helt död.
Tyckte det där med brasa var väldigt smart!
 
Sv: Begravning av djur

Usch. Det är därför jag inte vill frysa in heller. För då när det ska till och begravas senare är det ju som att slita upp såret inombords igen!

Och det där med brasan var ju perfekt! :laugh:
 
Sv: Begravning av djur

Hej detta kanske inte låter så trevligt men frysen funkar. Man kanske inte lägger djuret ibland maten. Det är inte så trevligt. Jag var tvungen att göra det för några år sedan få min dotters hamster dog på vintern, vi har en djurkyrkogård på landet där hon ville hon skulle begravas. Jag paketerade och lindade in henne i tidningar och plastpåsar och la hamstern i en egen avdelning i frysen. Min dotter visste inte om det här utan trodde hon fick vara hos veterinären fram till begravingen.
Dock var det här en frys som inte användes dagligen, ville ju inte ungen skulle hitta hamstern när hon leta glass!
Min katt dog i januari o henne kremerade jag där gick gränsen henne ville jag inte ha i frysen dock.
 
Sv: Begravning av djur

supersmart med brasa, det ska jag lägga på minnet :) nu är det förhoppningsvis ett par år kvar innan det är dags igen ;)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Disclaimer: jag kan ingenting om hundar. En mycket nära vän (och tillika min stallägare) har världens bästa hund. Eller ja, egentligen...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 271
L
  • Artikel
Dagbok Jag har varit lite o säker om jag skulle skriva om dethär men jag har kommit fram till att jag vill det. Och endel kanske tycker att det...
Svar
16
· Visningar
1 834
Senast: manda
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 184
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Jag var väldigt nära att skriva det här under anonymt nick, men kom sedan fram till att det här inte är något att skämmas för och att...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 797
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Roliga saker som barn säger
  • Hiss och diss del 5
  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp