Bukefalos 28 år!

Behöver HJÄLP med att registrera en Holländsk häst!!

Ej86

Trådstartare
Jag har importerat en Holländsk häst som heter Cassador H

e: Fürst Fantasy ue: Sandro

Jag ska registrera han på tdb:n men vet inte riktigt vad som är vad i passet. Kan någon hjälpa mig att fylla i??

Licenser

Registreringsnr

Stamboksnr

Fei-pass

Chipnr - Detta är ju Transpondnummer

Ueln

Utländsktregnr


Är någon som känner till hingsten Fürst Fantasy?? Sandro kan jag lite om men hittar ingen info på nätet?? Vet ni även om man kan hitta info om de Holländska hästarna på nätet?? Ex tävlingsresultat??

TACKSAMT!! ;)
 
Sv: Behöver HJÄLP med att registrera en Holländsk häst!!

Jag har en utländsk häst som jag registrerade i ASVH när jag tog honom till Sverige. Då fick han ett registreringsnummer

Licens hade han inte innan, utan det var först när jag reggade honom hos ridsportförbundet som han fick det. Hade heller inte FEI-pass för det hade han inte behövt. (Behövs bara för att tävla inernationellt.)

Stamboksnummer hade han inte heller - ej godkänd hingst som pappa.

Som jag har förstått det är Utländsk regnr och UELN samma nummer, men efter det utländska numret står bokstavsförkortningen för rasens stambok.

Känner inte till Fürst Fantasy, men om han är en KWPN borde du kunna hitta info här: kwpn.nl
 

Liknande trådar

Avel Hej! jag har forskat en hel del i att hitta mitt polska halvblods stamtavla här på internet då jag tycker det hade vart intressant att...
Svar
10
· Visningar
1 276
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Var inte säker på vart jag skulle lägga tråden men lägger den här så hoppas jag någon ser och kanske kan hjälpa :) Jag har fått hem en...
2
Svar
31
· Visningar
2 446
Senast: Zamira
·
Avel Jag har en ponny med tyskt pass som jag tänkte lägga till i TDB. Problemet är att han har ingen tävlingslicens som man kan söka upp...
Svar
1
· Visningar
1 981
Senast: yobre
·
Avel Jag är som sagt usel på holländska men har lyckats hitta ett mkt fint holländskt sto (http://www.allbreedpedigree.com/saleva) och har...
Svar
10
· Visningar
2 951
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp