Betäckningar 2018

Mitt friesersto är just nu hos hingsten och några språng har det blivit. :) Fribetäckning i hagen och hingsten är min kompis Oldenburgare. Jättefin hingst till mitt fina sto så jag hoppas detta går vägen! :D

En sak jag undrat. Räknar man dygn 17 från första språngdagen, eller från den sista? Tänkte om man räknar från sista borde man missa nästa brunst om hon inte visar sig dräktig? :)
 
Mitt friesersto är just nu hos hingsten och några språng har det blivit. :) Fribetäckning i hagen och hingsten är min kompis Oldenburgare. Jättefin hingst till mitt fina sto så jag hoppas detta går vägen! :D

En sak jag undrat. Räknar man dygn 17 från första språngdagen, eller från den sista? Tänkte om man räknar från sista borde man missa nästa brunst om hon inte visar sig dräktig? :)

Om du tänker för dräktighetskoll så räknar man från sista.
 
Suck. Paketet med semin har fortfarande inte kommit fram. Det verkar som det ska anlända på stationen nu på morgonen/förmiddagen. Beställdes i måndags morse och börjar nu bli lite smått irriterad. Igår var hon på station iväg och letade efter paketet på Landvetter, eftersom det var det dom först sa att paketet skulle hamna. Men nu har tydligen dom skickat det ända fram och därför har det tagit sån tid. Så nu är jah orolig att hon hunnit gått ur brunst samt att sperman blivit dålig. Åh, detta gick ju så smidigt sist gång :(
 
Tyckte att jag såg brunst i förrgår och igår. Inte sådär övertydligt men lite slappare i slidan och ganska röd. Jag har bokat Conthargos så jag ringde till Flyinge i går och de tyckte att jag skulle komma idag. I morse körde jag ner henne och tur var väl det för hon hade ett ägg på 5 cm. Otur är att det är helg både här och i Tyskland i morgon så det blir ingen sperma förrän på tisdag. Men, de har fryst hemma och seminerar med den utan extra kostnad! Det är förstås en chansning med ett 14-årigt maidensto som har tävlat i många år, men man får leva på hoppet!
 
Suck. Paketet med semin har fortfarande inte kommit fram. Det verkar som det ska anlända på stationen nu på morgonen/förmiddagen. Beställdes i måndags morse och börjar nu bli lite smått irriterad. Igår var hon på station iväg och letade efter paketet på Landvetter, eftersom det var det dom först sa att paketet skulle hamna. Men nu har tydligen dom skickat det ända fram och därför har det tagit sån tid. Så nu är jah orolig att hon hunnit gått ur brunst samt att sperman blivit dålig. Åh, detta gick ju så smidigt sist gång :(
Om det går med TNT så ska det tydligen levereras ändå fram till adressen :)
 
M
Japp - problemet var bara att det skickades i måndags och har fortfarande inte kommit fram. Tydligen ska vi få det imorgon, men då är det ändå på tok för sent.

Men jisses hur blir det då? Om det är TNT som sjabblat hur blir det med eventuella kostnader för skick för dig? Nu blev jag absolut inte mindre nervös då seminen till mitt sto ska skickas med TNT :crazy:
 
Beror på vart man bor.
I och för sig, är det långt ifrån själva depån så lär de nog inte åka ut. Jag skrev och frågade dem om hur de levererar i samband med att jag hade kontakt med seminstationen. Vill vara säker på när, var, hur då jag inte vill ha några frågetecken när det är dags :D
 

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 122
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
614
Senast: Ketrawzc
·
  • Låst
Skola & Jobb Jag är inte välkommen tillbaka till jobbet jag haft i två säsonger nu. Jobbet börjar nästa vecka och jag är inte kontaktad. Jag skriver...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 729
Senast: Gunnar
·
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 147

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Resultat på HD-röntgen
  • Valp 2023 -den andra
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp