Betäckningar 2018

Lämnade mitt haflingersto på seminstationen igår och imorse konstaterades brunst, med två ägg dessutom. Har precis beställt semin från stationen i Tyskland så förhoppningsvis semineras hon imorgon vid denna tid :) ni som köper semin från utlandet, åker ni självsäker och hämtar det då? Var sex år sedan sist jag seminera men vill minnas att flygfrakt körde det ända fram till dörren.
 
Lämnade mitt haflingersto på seminstationen igår och imorse konstaterades brunst, med två ägg dessutom. Har precis beställt semin från stationen i Tyskland så förhoppningsvis semineras hon imorgon vid denna tid :) ni som köper semin från utlandet, åker ni självsäker och hämtar det då? Var sex år sedan sist jag seminera men vill minnas att flygfrakt körde det ända fram till dörren.

Beror helt på vart man bor och vilken flygplats det kommer till.
 
Beror helt på vart man bor och vilken flygplats det kommer till.
Jo det förstår jag. I detta fall Landvetter. I år rekommenderade inte de i Tyskland att förlita sig på flygfrakt eller liknande, då det tydligen krånglat och seminet blivit liggande för länge. Seminstationen ligger i Uddevalla, ca en timme från Landvetter.
 
Jo det förstår jag. I detta fall Landvetter. I år rekommenderade inte de i Tyskland att förlita sig på flygfrakt eller liknande, då det tydligen krånglat och seminet blivit liggande för länge. Seminstationen ligger i Uddevalla, ca en timme från Landvetter.

Är det Luizza :)? Jag tycker seminstationen ska ha koll på hur frakterna ser ut, men hämta på flygplatsen annars så det inte blir liggande.
 
Är det Luizza :)? Jag tycker seminstationen ska ha koll på hur frakterna ser ut, men hämta på flygplatsen annars så det inte blir liggande.
Nej, Havanna :) jo tycker jag med egentligen. Stationen tar ut en summa för att hämta. Jag bor tyvärr två och en halv timme bort annars hade jag nog hämtat själv.
 
Idag får jag hämta hem min tjej för hon är klar :). Nu är det bara att vänta i två veckor innan det är dags för första dräktighetskollen :nailbiting:. Jag pratade med stationen igår och de kunde lugna mina nerver lite. Allt hade sett normalt ut vid inseminationen och hon hade sett helt ren ut vid sköljningarna efter behandlingen.
 
Idag får jag hämta hem min tjej för hon är klar :). Nu är det bara att vänta i två veckor innan det är dags för första dräktighetskollen :nailbiting:. Jag pratade med stationen igår och de kunde lugna mina nerver lite. Allt hade sett normalt ut vid inseminationen och hon hade sett helt ren ut vid sköljningarna efter behandlingen.
Då håller vi tummarna stenhårt!
 
Idag får jag hämta hem min tjej för hon är klar :). Nu är det bara att vänta i två veckor innan det är dags för första dräktighetskollen :nailbiting:. Jag pratade med stationen igår och de kunde lugna mina nerver lite. Allt hade sett normalt ut vid inseminationen och hon hade sett helt ren ut vid sköljningarna efter behandlingen.

Håller också tummarna!
 
Håller tummarna @Marty!

Mitt sto var brunstig i dag, ska tillbaka och förhoppningsvis inseminera i morgon. :up: Blev dock riktigt nervöst ett tag i dag med, då dom f--n inte hittade sperman som kom i fredags! O_o Men den dök upp innan jag fått hjärtattack, som tur var... :laugh:

Samla frimärken känns som en lockande sysselsättning nu istället för hästavel, va? ;) :D

Hoppas det är läge att seminera imorgon :)
 
Hej!
Vi ska betäcka 2 ston här hemma och jag kollade igenom språngrulla på ett-sto licensen. Floricello står äntligen med! Vet någon här vilken station som har honom?
 
Hej!
Vi ska betäcka 2 ston här hemma och jag kollade igenom språngrulla på ett-sto licensen. Floricello står äntligen med! Vet någon här vilken station som har honom?

Fortfarande hos Zuchthof Wadenspanner, som ej har EU-station. Vet att någon satt på ett par frysdoser förr som inte var till salu, kanske är en av dem som skall användas.
 
Efter mycket velande så kommer stoet att köras till Blädde gård snarast.
Men problemet nu är ju hingst. Skall gå på deras hingstvisning som är på torsdag och kika närmare.
Kommer att välja en hingst på stationen då stoet är äldre och maiden.

Men är det någon som har tips om vem som kan passa?
det blir en hopphingst som gärna är mer åt det långa och låga hållet med en bra galopp, då stoet är väldigt högställd med en kort galopp och överbyggd bak.

Avkomman är tänkt främst till fälttävlan och fastnade givetvis för new port w men han har quidam de revel i tredje led och han är även stoets farfar. Frågan är om inte det blir för nära?
Är även nyfiken på colmander och Harvy.
 
Efter mycket velande så kommer stoet att köras till Blädde gård snarast.
Men problemet nu är ju hingst. Skall gå på deras hingstvisning som är på torsdag och kika närmare.
Kommer att välja en hingst på stationen då stoet är äldre och maiden.

Men är det någon som har tips om vem som kan passa?
det blir en hopphingst som gärna är mer åt det långa och låga hållet med en bra galopp, då stoet är väldigt högställd med en kort galopp och överbyggd bak.

Avkomman är tänkt främst till fälttävlan och fastnade givetvis för new port w men han har quidam de revel i tredje led och han är även stoets farfar. Frågan är om inte det blir för nära?
Är även nyfiken på colmander och Harvy.

FEL!
Råkade skriva i fel tråd!! :banghead::banghead::banghead::banghead:
 
Efter mycket velande så kommer stoet att köras till Blädde gård snarast.
Men problemet nu är ju hingst. Skall gå på deras hingstvisning som är på torsdag och kika närmare.
Kommer att välja en hingst på stationen då stoet är äldre och maiden.

Men är det någon som har tips om vem som kan passa?
det blir en hopphingst som gärna är mer åt det långa och låga hållet med en bra galopp, då stoet är väldigt högställd med en kort galopp och överbyggd bak.

Avkomman är tänkt främst till fälttävlan och fastnade givetvis för new port w men han har quidam de revel i tredje led och han är även stoets farfar. Frågan är om inte det blir för nära?
Är även nyfiken på colmander och Harvy.

Är hon överbyggd hade jag hellre tagit Colmander än Harvy.
.
Även om just Q d R kanske inte är den jag hade linjeavlat på i första hand så är det ändå ganska ok att ha samma individ som morfarsfar och farfars morfar
 

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 126
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
621
Senast: Ketrawzc
·
  • Låst
Skola & Jobb Jag är inte välkommen tillbaka till jobbet jag haft i två säsonger nu. Jobbet börjar nästa vecka och jag är inte kontaktad. Jag skriver...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 746
Senast: Gunnar
·
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 157

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp