Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lunainsta1_zpstsmyeljg.jpg
 
En kompis skrev och frågade om jag hade kvar en gammal bild på min fetknopp som hon ville se igen för den gjorde henne så glad. Efter mycket funderande på vilken det kunde vara hittade jag den :D

Jag har döpt den till "Fetknopp tar en selfie"
2r2tzrm.png
 
Nu blir det en liten bildbomb på Li som kom hem igår :love:
Vovven tyckte hon att den måste man ha koll på, och själv tyckte stackarn att varför måste hon ligga kvar i soffan när hon vill leka med nya vännen.. Hon håller på att vänta ut Li, och jag tror hon får vänta någon vecka till innan hon vill närma sig en lek :p

IMG_20170204_194607_498_zpsqinbeu8z.jpg



Sängen hittade hon rätt snabbt och lärde sig att hunden är ju dum och sover i soffan så sängen får hon ha ifred när vi kollar på film på kvällen, så där låg hon och njöt bland lakanen.

IMG_20170204_213922_772_zpsnjg1q8ns.jpg



IMG_20170204_214107_824_zpsk5zljnul.jpg



IMG_20170204_214259_898_zpsgr0gtt4f.jpg



Till natten sov hon i min troslåda (vi har en "öppen garderob") och gick ibland över till makens arbetskläders låda.
Trädet visade jag henne idag och sängen högst upp var populär en stund, sen gick hon tillbaka till min troslåda. Den verkar mer poppis :D

IMG_20170205_114234_152_zpsimvnsjvj.jpg



IMG_20170205_114436_361_zpslwcz9iyz.jpg
 
Li ser redan ut att trivas. :up:

Ja, det verkar hon absolut göra :)
Hon äter, leker, gosar och har husesyn och letar nya sovställen hela tiden. Idag på morgonen så mötte jag henne i hallen så hon är uppe och strosar på nätterna. Hon lärde sig snabbt att hunden sover som en stock på nätterna så då kan hon kolla runt i lugn och ro. Spinner som en toka så fort jag närmar mig, underbara katt :love:
 
Hon gör ett försök att våga hälsa på hunden :D
Å stackarn Dora tittar på matte och frågar om det är okej men beslutar sig för att lägga sig en bit bort för säkerhets skull :p
Hon är ute och strosar på golvet trots att hunden går efter. Ett litet fräs kommer ibland men Dora gör ju inget utan håller avstånd så jag tror nog misens hjärta smälter för Dora snart :love: :p
Lite nyfiken på henne är hon allt :)

 
Oj, vad fina bilder det finns här! Här kommer mitt bidrag. Det här är mina två pälsklingar. Yoshi och Shiro, 5 respektive 7 år gamla. Båda huskatter och omplaceringskatter. Yoshi (den grå) är en blandning av birma och huskatt och Shiro (den vita) är enbart huskatt.

jc64zoazz2kh7vbzg.jpg


Då jag även älskar att måla så passar jag på att slänga ut en snabb förfrågan. Är det någon här som är intresserad av att få sin katt (+ häst eller hund) avmålad? Jag håller just nu på att bygga upp ett portfolio med porträtt. En hobbyverksamhet och kvällssyssla men jag kände att det kliade lite extra i fingrarna just nu.

Målar både digitalt och ”traditionellt” (med oljefärg på canvasduk). Givetvis helt kostnadsfritt om någon här har en passande bild. Behöver ca 4-5 bilder till min kommande hemsida så det är viktigt att du som vill ha ett porträtt går med på att få konstverket publicerat. Den enda kostnaden som kan tillkomma är om du önskar få ett oljeporträtt levererat hem. Då får man själv stå för frakten (ca 70 kr spårbart med Posten). Annars så skickas porträtten gratis digitalt via mail. PM:a vid intresse :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
63 64 65
Svar
1 293
· Visningar
50 087
Tjatter Mitten på november redan och så vitt jag kan se har ingen startat årets jultråd än :crazy:!! Så ja här kommer den! Snön lyser med sin...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
6 563
Senast: Tilly_85
·
Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
16 17 18
Svar
341
· Visningar
21 053
Senast: Cavallo
·
Katthälsa Min ena kisse fick diagnosen astma som 2-åring och har sen dess behandlats med Flutide via andningskammare. Hon blir 9 i februari och...
Svar
5
· Visningar
532
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp