JultrĂ„den 2023 🎄

😋😍
 

Bifogade filer

  • 20231203_205006.jpg
    20231203_205006.jpg
    322,7 KB · Visningar: 71
Haha tanken har slagit mig, men jag fĂ„r ett smĂ€rre nervsammanbrott vid blotta tanken pĂ„ alla sladdar det skulle innebĂ€ra, och vilka uttag de ska sitta i, och hur vi ska fĂ„ dem att rĂ€cka hela vĂ€gen. đŸ€Ż Det Ă€r trevligt med stora fönster och mycket takhöjd, men det Ă€r sannerligen inte sĂ€rskilt praktiskt nĂ€r det kommer till att hĂ€nga saker i nĂ€mnda fönster! 😁 DĂ€remot funderar jag pĂ„ att uppgradera nuvarande stjĂ€rna till en sĂ„dan dĂ€r riktigt stor som fyller ut lite mer...
Jag stoppade ner en helt vanlig ljusslinga pÄ batteri i julstjÀrnorna pÄ barnens rum, dÀr jag har lite samma problem. En sÄn med timerfunktion :)
 
Vi har köpt stjĂ€rnor med batteri, för att slippa att dra sladdar över hela huset 😊. Det blev otroligt bra (och var lĂ€tt 😅).
Visa bifogad fil 133394

Jag stoppade ner en helt vanlig ljusslinga pÄ batteri i julstjÀrnorna pÄ barnens rum, dÀr jag har lite samma problem. En sÄn med timerfunktion :)
Ja, batteridrivna alternativ verkar superpraktiskt men min man vÀgrar av miljömÀssiga skÀl, sÄ jag har inte lyckats driva igenom den idén tyvÀrr!
 
Haha tanken har slagit mig, men jag fĂ„r ett smĂ€rre nervsammanbrott vid blotta tanken pĂ„ alla sladdar det skulle innebĂ€ra, och vilka uttag de ska sitta i, och hur vi ska fĂ„ dem att rĂ€cka hela vĂ€gen. đŸ€Ż Det Ă€r trevligt med stora fönster och mycket takhöjd, men det Ă€r sannerligen inte sĂ€rskilt praktiskt nĂ€r det kommer till att hĂ€nga saker i nĂ€mnda fönster! 😁 DĂ€remot funderar jag pĂ„ att uppgradera nuvarande stjĂ€rna till en sĂ„dan dĂ€r riktigt stor som fyller ut lite mer...
Är julstjĂ€rnor i fönstret en grej Ă€ven i utomlands?
 
Är julstjĂ€rnor i fönstret en grej Ă€ven i utomlands?
Nej, det Àr vi nÀstan ensamma om och det finns knappt att köpa (jag bestÀllde min frÄn en onlinebutik som sÀljer nordisk design). NÄn enstaka gÄng har jag sett att folk har hÀngt dem mitt i rummet, istÀllet för en taklampa, eller helt enkelt som dekoration Äret om fast utan lampa inuti, sÄ det verkar inte riktigt ha framgÄtt hur det Àr tÀnkt att man ska anvÀnda dem :laugh:
 
Nej, det Àr vi nÀstan ensamma om och det finns knappt att köpa (jag bestÀllde min frÄn en onlinebutik som sÀljer nordisk design). NÄn enstaka gÄng har jag sett att folk har hÀngt dem mitt i rummet, istÀllet för en taklampa, eller helt enkelt som dekoration Äret om fast utan lampa inuti, sÄ det verkar inte riktigt ha framgÄtt hur det Àr tÀnkt att man ska anvÀnda dem :laugh:
Du fÄr be nÄgon skicka, hÀr finns ju ett extremt stort utbud och ganska billigt för det mesta med. Varenda affÀr har i stort sett.
 
AlltsÄ MYSET! Det hÀr ljuset, den sista halvtimmen innan det blir mörkt, Àr verkligen mitt favoritljus sÄhÀr Ärs!

20231209_155536.jpg


Var vÀldigt nÀra att ta en fika i stan nÀr jag var dÀr och handlade julklappar, men det var sÄ mycket folk att jag bestÀmde mig för att ta tunnelbanan hem och fika hÀr istÀllet. VÀldigt nöjd med det beslutet!
 
Jag fick en underbar rottingstjÀrna av en vÀn hÀromdagen. SvÄrfotad tyvÀrr men den ökade verkligen mysfaktorn i sovrummet.

IgÄr gjordes det wienernougat hÀr hemma. Den blev om möjligt Ànnu godare Àn i fjol. :d
IMG_1253.jpeg


Just nu ligger jag och rÀknar jag pÄ hur mycket mjöl av mandel, kokos och hasselnöt som ska lÀggas pÄ fermentering för det kommande julstöket. Cashewnötsmöret som Àr grund i wienernougaten hade jag klart i frysen och det som inte gick Ät nu ska bli kaffetryfflar nÄgon av de nÀrmaste dagarna. :d
 
VĂ„ra nya sĂ„Ă„ fina julgardiner i sovrummet 😍. SĂ„g dessa i julgruppen jag Ă€r med I pĂ„ fb och villhövde dem verkligen dĂ„ de andra egentligen Ă€r för korta (köptes till förra boendet dĂ€r de passade finfint) och eftersom de var pĂ„ rea pĂ„ Rusta var det snabba ryck för att inte bli utan! De glittrar verkligen underbart mot det röda tyget 😍.
 

Bifogade filer

  • 20231129_210647.jpg
    20231129_210647.jpg
    264,4 KB · Visningar: 62
Jag har fÄtt en gran! Den blev sÄ fin med ljus och kulor. SÄ nu luktar det hyacint och gran hemma. Snart Àven nejlikapelsin hoppas jag @co-SMAD4 . Det Àr en tradition jag fick av en vÀn jag bodde med för nÄgra Är sedan men inget vi gjorde nÀr jag var barn.
IMG_1284.jpeg

TillÀgg: kommer frÄn gran-den-23:e-familj men nu hade vÀrden granhuggning traditionsenligt tidigare i veckan och högg en till mig vilket kÀndes som en god anledning till nya vanor.
 
Jag gör det inte varje Är, men det hÀnder absolut @co-SMAD4 Luktar ju sÄ gott men i Är har jag skivade, torkade apelsiner istÀllet :)

Vi har ocksĂ„ julgran nu och dĂ„ kĂ€nns det Ă€ntligen som att julen Ă€r pĂ„ plats🌟😍🎄

Nu Ă„terstĂ„r det egentligen nĂ„n enstaka liten julklapp sĂ„ blir en liten bytur pĂ„ mig nĂ€sta vecka, sen Ă€r det bara att packa in julklappar, skicka nĂ„tt enstaka julkort, har inte hunnit skicka i tid i Ă„r samtidigt kommer vi skicka typ max 5-6 st, resten fĂ„r det digitalt nu ^^ ocksĂ„ vill jag hinna baka massa, göra mer rödbetssallad och laga nĂ„n extra smaskig jul inspirerad middag hĂ€r hemma till bara oss 4 i veckan, sen Ă€r det inte lĂ€nge kvar till ledigheten đŸ„ł
 

Liknande trÄdar

Tjatter Eftersom allmÀnna pÄtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstrÄd startats och anmÀlningar har börjat ramla in redan innan trÄden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 760
Senast: Jeps
·
F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kÀra nÄn, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
9 155
Senast: Fruentimber
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sĂ„dan trĂ„d men jag letade kanske för dĂ„ligt eller sĂ„ kommer den hĂ€r :D Är nyfiken pĂ„ hur bukefolkets grovfoderĂ„r blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 417
Senast: Shixle
·
Hemmet Bor sen ett Är tillbaka i en BRF som Àr en gammal herrgÄrd, omgjort till 14 lÀgenheter. Delar av parken som hör till Àr omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 631

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • DiarrĂ©

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp