JultrĂ„den 2023 🎄

Lilljul med Ă€lsklingens familj idag đŸ„°
 

Bifogade filer

  • 20231216_141349.jpg
    20231216_141349.jpg
    427,4 KB · Visningar: 65
NĂ€r man har katter (ffa ungkatten som Ă€r pĂ„ och smakar) Ă€r ju inte de klassiska julblommorna lĂ€mpliga men en röd glitterkalanchoe med fin julkruka och lite röda kulor Ă€r inte sĂ„ tokigt det heller, köptes lagom till första advent sĂ„ nu blommar den för fullt 😍.
 

Bifogade filer

  • 20231130_104406.jpg
    20231130_104406.jpg
    252,8 KB · Visningar: 39
I Är har inte en enda liten kÀnsla av jul infunnit sig. Tycker att det inte varit sÄ mycket hets kring detta nÄnstans. Har jag helt lyckats undvika julen i samhÀllet, sociala medier och i radio/tv. Hela december har flugit förbi som ett november sÄ inte ens gjort pepparkakor. Granen har inte kommit upp. Adventsstakarna kom upp andra advent.

Hyacinten vÀgrar blomma och jag har glömt köpa ljus till staken. SÀger allt om julkÀnslan hÀr
 

Bifogade filer

  • IMG_9320.jpeg
    IMG_9320.jpeg
    217,9 KB · Visningar: 38
Julgodisbak i eftermiddags och kvĂ€ll; en omgĂ„ng (tycker det rĂ€cker sĂ„ samt bjöd grannarna lite av ett par av sorterna đŸ„° ) dĂ„ det Ă€ndĂ„ blir sĂ„ mycket knĂ€ck I micron och en omgĂ„ng friska snöbollar med lime som vanligt 😊. Testade Ă€ven i Ă„r för första gĂ„ngen att göra rocky road (men med pumpafrön- och solrosfrön istĂ€llet för nötter och gelĂ©hallon) det var gott 😋. Köpte en dumlemix och tĂ€nkte; hoppas de iaf har en tredjedel av originalet menĂ€....Inte direkt 😅.
 

Bifogade filer

  • 20231222_124222.jpg
    20231222_124222.jpg
    511,6 KB · Visningar: 21
Årets julgran fick en ny plats eftersom teven stĂ„r sĂ„Ă„ perfekt i hörnet framför dörren sen vi möblerade om, sĂ„ fick faktiskt bli köket i 😁. Bara vĂ€lja en lite mindre och flytta pĂ„ köksbordet sĂ„ blev det ju finfint 😍. Köpt lite nya röda och guldfĂ€rgade kulor och eftersom inte glittret fĂ„r sitta uppe hela tiden pga ungkatt sĂ„ kan man ju sĂ€tta det lite olika 😄.
 
IMG_9408.jpeg
Sitter i baksĂ€tet i bilen, min bror bredvid. Mamma dĂ€r fram och pappa kör. Mamma klagar pĂ„ pappas bilkörning, han kör sĂ€mre med flit och jag försöker balansera omeletten sĂ„ den inte spills ut. Denna resa till mormor kunde lika gĂ€rna vara 2005, 2000, 2017 eller 2023 😂
 

Liknande trÄdar

Tjatter Eftersom allmÀnna pÄtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstrÄd startats och anmÀlningar har börjat ramla in redan innan trÄden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 762
Senast: Jeps
·
F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kÀra nÄn, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
9 155
Senast: Fruentimber
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sĂ„dan trĂ„d men jag letade kanske för dĂ„ligt eller sĂ„ kommer den hĂ€r :D Är nyfiken pĂ„ hur bukefolkets grovfoderĂ„r blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 418
Senast: Shixle
·
Hemmet Bor sen ett Är tillbaka i en BRF som Àr en gammal herrgÄrd, omgjort till 14 lÀgenheter. Delar av parken som hör till Àr omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 632

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • DiarrĂ©

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp