Bilder och Filmer på oss westernryttare

Sv: Bilder och Filmer på oss westernryttare

Bea- skrev:
Her kommer fler fra freestyle!

IMG_4846-1.jpg
( hodet i været men :o )

freestylpanda.jpg


freestyle.jpg


Snygga bilder!!
Vart har du köpt den rosa padden?:love:
 
Sv: Bilder och Filmer på oss westernryttare

Erik Erik...vart får du plats med alla dessa fina rosetter?
Ni är sååå fina ihop och allt det där blåa passar verkligen till er...
Så ta du en kornblå skjorta + pad till HC...Jag skriver en stor Heja plakat till dig...;) :banana:


har tre väggar kvar i rummet faktiskt ...:angel: ;) ...men tids nog så lär jag väl få hitta på något annat... Men det är så kul att ha rosetterna uppsatta, jag har dem i exakt ordning och skriver tävli ngsdag,klassm.m. på baksidan... ordning och reda !:D ;)

Har inte hunnit fixa någon kornblå skjorta... så det får bli lila,vit och svart skjorta... och blå och svart padd. Men man vinner ju inte på klädseln;) även om det är kul att vara snygg....

haha.. ser jag fram emot, vill ha en STOR hejjarklack på torsdagen när jag ska rida poolbending !! haha... Hellre än bra liksom.. :o :cool: ;) fast när jag visade pappa häromdan hur det går till så tyckte han att det verkade livsfarligt ...:crazy: :D haha.. även fast jag rider sakta jämfört med de som VERKLIGEN kan detta med fartgrenar...haha...
 
Sv: Bilder och Filmer på oss westernryttare

Fina kläder... tänkte ev. vara med på Hjoko i FR men kan inte komma på någon bra låt med lite fart i och kläder som skulle kunna passa till... någon här kanske har förslag...;)
 
Sv: Bilder och Filmer på oss westernryttare

BonRaiz skrev:
Piraja...mkt fin häst det där...mer lik en QH...inte så hög va?
Och du, du håller ju oxå händerna brett isär? Då kanske det inte är så himla fel iaf...för mig som rider en 4åring?
Förrästen så såg jag Lotta K vinna trotts högt/brett mellan händerna, så så himla fel kan det väll inte va..?
El?
Nej, Sigges mankhöjd är rätt måttlig...kanske runt 165 max. Jag är 174 själv...och jag har händerna rätt brett:o ... Men det är ok i vissa lägen;)

Sigge är 5 år och veterinären trodde absolut att det var en QH när hon kom hit och sprutade honom häromdagen. Här har den gammelsvenska halvblodsdelen slagit igenom;)
hast06b7.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Bilder och Filmer på oss westernryttare

Lappdoris2000 skrev:
Ni är ju riktigt duktiga!:bow: ;) Tävlar ni något?


Nää vi tävlar inte längre.. hon ska flytta...:cry: :cry:
Så jag ska inte rida henne mer..:(
 
Sv: Bilder och Filmer på oss westernryttare

Takk for kommentarer :)
Den rosa "paden" er kun rosa fleece jeg har brettet og festet oppå paden. Kjøpte bare en rosa skjorte til med litt "bling bling"
hatten kjøpte jeg fra USA , solgte den nå igjen da den var for stor.
Kjøpte en hvit også, de var morsomme da det var tiara på dem og paljetter i kantene :banana:

Freestyle er kjempegøy synes jeg, kommer prøve det ut mer.

Erik: å finne sang og "kostymet" er jo halve morroa ;)

Det er vel best å finne ut noe med mye fart i.
Noe som er gøy å se på ( dere har vel publkumdommer i sverige også? ) har lagt merke til at publikumsdommeren liker fart og morro bedre enn feks en jente i lang hvit kjole som rir til alvemusikk. ( dog hadde du gjort det så hadde det nok vært et syn :rofl: )
 
Sv: Bilder och Filmer på oss westernryttare

Bea- skrev:
Erik: å finne sang og "kostymet" er jo halve morroa ;)

Det er vel best å finne ut noe med mye fart i.
Noe som er gøy å se på ( dere har vel publkumdommer i sverige også? ) har lagt merke til at publikumsdommeren liker fart og morro bedre enn feks en jente i lang hvit kjole som rir til alvemusikk. ( dog hadde du gjort det så hadde det nok vært et syn :rofl: )


Haha... det kanske skulle va en idé... haha..men tror jag har en på g nu... men egentligen har jag nog två så ska bara välja..
 
Sv: Bilder och Filmer på oss westernryttare

Hej alla!
Jag red western första gången i mitt liv för en vecka sedan på ridläger på Cowboy dreames. Så här såg det ut när jag öppnade en grind. (Varför går det inte att klistra in en bild?):confused:
 
Sv: Bilder och Filmer på oss westernryttare

Smultronblomma skrev:
Hej alla!
Jag red western första gången i mitt liv för en vecka sedan på ridläger på Cowboy dreames. Så här såg det ut när jag öppnade en grind. (Varför går det inte att klistra in en bild?):confused:

Hade du Eva som instruktör???:)

/Carina :eek:
 
Sv: Bilder och Filmer på oss westernryttare

SomethingCorporate skrev:
Här komemr några bilde prå mig och Alazzi.
Jag är ny på en hand men vi kämpar på, nästa helg är de clinic så då kommer ja ösa på frågor :D
Kommentera gärna.
Min mamma är sämst på att fota så dom flesta var suddiga men de här är dom som man faktiskt ser att de är en häst och ryttare inte nå brunt och blått sudd.
Och nee.. ja är väl kanske inte klädd för att rida men men de gick lika bra för de :angel:
Och till sist var de kasst underlag har bara regnat här senaste dagarna så de var bara nå lera :smirk:

PICT0014.jpg

PICT0035.jpg

PICT0061.jpg

PICT0033.jpg

Jag vill bara säga att det är kul att se en gammal bekant med en ryttare som verkar trevlig och väldigt passande! Jättekul att se att Alazzi verkar ha kommit i så fin form!!! :bow:
:banana:
 
Sv: Bilder och Filmer på oss westernryttare

Nu är jag ingen western ryttare preckis men jag kunde inte låta bli att kolla på era filmer och bilder:rofl:
Så jag ville bara säga att det var jätte mysigt att titta på:p
 
Sv: Bilder och Filmer på oss westernryttare

Teacuptoy skrev:
Underbar film!
Först satt jag och bara beundrade din fina häst! :love:
Men sen när ni red in i fyrkanten för andra eller tredje gången och hästen lägger världens gäsp, då kunde jag inte låta bli att skratta! :rofl: Det såg så härligt ut!! :D :bow:
Jag håller med:)
Jätte bra!
 
Sv: Bilder och Filmer på oss westernryttare

Smultronblomma skrev:
Japp det hade jag. Vi hade Sandra en gång också när vi red ut. Har du också varit där? Visst är det bra!!:)

http://www.bukefalos.com/g/showimage.php?i=7214&catid=member&imageuser=28756
(får se om det fungerar nu då)

Näpp! Har aldrig varit där...:D
Men jag känner Eva sen hon bodde i Värmland, Det var bland annat hon som drog igång SunCity Westernriders som jag är med i (jag var också med från början), har suttit i klubbstyrelsen med henne också.....:)

Nästa gång du är där kan du hälsa från den odrägliga Holmgrenskan i Forshaga....:love: ;)

/Carina :eek:
 
Sv: Bilder och Filmer på oss westernryttare

Lenita skrev:
Näpp! Har aldrig varit där...:D
Men jag känner Eva sen hon bodde i Värmland, Det var bland annat hon som drog igång SunCity Westernriders som jag är med i (jag var också med från början), har suttit i klubbstyrelsen med henne också.....:)

Nästa gång du är där kan du hälsa från den odrägliga Holmgrenskan i Forshaga....:love: ;)

/Carina :eek:

Vad häfftigt att hon drog i gång det! Det dröjer nog innan jag kommer dit men kan skriva det i ett mejl då jag ska tjata på henne att hon ska skicka bilder från lägret till mig. :smirk: (Odrägliga? :D)
 
Sv: Bilder och Filmer på oss westernryttare

Tack...det är riktigt roligt tyckte jag oxå att titta på henne...:love: Att hon just gjorde det där mitt i träningen...:rofl:
Alltså, hon har i stort sett hela våren varit en riktig "sömntuta"...
Gäspat som bara den...men hon var precis likadan förra våren, under inridningen....så gud vet varför hon gör det:smirk:
Nån som har förslag?
Hon börjar gäspa direkt när jag rycktar, sen gäspar hon i omgångar tills vi har skrittat typ 5-10min, inget under ridningen, men när jag hoppat av och vi skrittar, då kommer det igen....

Från det ena....så kom jag hem ganska nyss från HC...Erik hälsar...nä, jag bara skojar...ville inte störa i tävlingskocentrationen.
Hur det gick...ja det får han själv förklara...men en sak är säker...det blir nog en rusett i Bolebending oxå en dag, det är jag helt säker på...:)
Jag har oxå rykande färska bilder, men de vill jag ha lov av E först innan jag visar:D

För övrigt var det kul, hade gärna stannat över natt men tog inte tält med, då jag va säker på att det va fullt:(
Nästa år skall jag banne mig övernatta...
 
Sv: Bilder och Filmer på oss westernryttare

BonRaiz skrev:
Tack...det är riktigt roligt tyckte jag oxå att titta på henne...:love: Att hon just gjorde det där mitt i träningen...:rofl:
Alltså, hon har i stort sett hela våren varit en riktig "sömntuta"...
Gäspat som bara den...men hon var precis likadan förra våren, under inridningen....så gud vet varför hon gör det:smirk:
Nån som har förslag?
Hon börjar gäspa direkt när jag rycktar, sen gäspar hon i omgångar tills vi har skrittat typ 5-10min, inget under ridningen, men när jag hoppat av och vi skrittar, då kommer det igen....
..

Gäspandet och lite tuggande är ett mycket bra kvitto på att hon tagit till sig träningen. Det är mycket vanligt att unghästar tuggar och gäspar när man lär in nya saker. Det är precis som om att de maler in informationen i hjärnan genom att gäspa och tugga den.
Tex gör du en ny övning några gånger eller tränar och hon blir lite gäspig så är det klokt att stanna till lite så informationen verkligen får rota sig i hjärnan.

Det är superbra, gläd dig åt att du har en häst som visar så tydligt att hon tar in information.

Föressten, jag bara måste fråga... Är det VTR som är pappa?

mvh Eva
 
Sv: Bilder och Filmer på oss westernryttare

hej!!
vilken fin häst du har!! Men varför har du ingen kindkedja??


Teacuptoy skrev:
Tog dessa igår. Jag tycker hon blev så vacker!!! :love:
Glossysvackraansikte.jpg


Snyggingarisikte.jpg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp