Bilder på era horseware täcken

@niikon92 Jag hade nog hellre haft en lös hals och ett hållbart täcke. För de här hästarna handlade det nog inte om bita alls, snarare så har de nån buske i hagen...

Jo,, men det har jag redan, olika tjocklekar på både hals o täcke :) Tanken med helhals är att ha det täcket över annat tjock täcke när det blåser väldigt mycket, eftersom den avtagbara halsen inte täpper till så som jag vill att den ska :(
 
Rea fynd, Rambo Duo. Tycker de är lite kort på sidorna om man jämför med Amigo.

Amigo Heavy . Min favorit med fast hals, men med 400 gr är de bara för riktigt ruskväder.
 
@niikon92 När jag har dubbelt, vilket jag i princip alltid har här uppe på vintern, så har jag alltid bara en hals. Kan inte tänka mig att det blir bekvämt med dubbla halsar, utan snarare korvstoppning? Men jag har ju en häst som har en del hals själv, kan tänka mig att på en pinnig hals kan det kanske gå an.
Min går ju även på lösdrift, och bekväma täcken är A och O när dom har täckena dygnet runt.
 
Min pålle har storlek 155 på HW-täcken, och de sitter som en smäck allesammans. Men, halsen på Bravo-täcket är så himla stor! Hur upplever ni att halsarna är i storlek? Har inte haft någon lös hals på HW-täcke tidigare. Skall de vara såhär stora? :confused:

20150111_151041_54bad794e087c30d64492881.jpg


20150111_151720_54bad73a9606ee3c04d6110f.jpg
 
Haha men jisses! Så stor ska halsen inte vara, du måste fått fel :) min vita har 155 i hw och halsarna är nästan små i mitt tycke :) @ztsu
 
Haha men jisses! Så stor ska halsen inte vara, du måste fått fel :) min vita har 155 i hw och halsarna är nästan små i mitt tycke :) @ztsu

Vad har jag fått för mupphals tro?
Grejen är att jag fick skicka tillbaka mitt nyinköpta Bravo eftersom det läckte in. Fick ett nytt och det har denna hals passande en ardenner.. :banghead:
 
Vad har jag fått för mupphals tro?
Grejen är att jag fick skicka tillbaka mitt nyinköpta Bravo eftersom det läckte in. Fick ett nytt och det har denna hals passande en ardenner.. :banghead:


Stackare, vilket oflyt!


Jag avbeställde precis mitt stalltäcke jag skickade efter för när det gått flera dagar sedan jag beställde så får jag sms om att det är slut och kommer ta 7-10 dagar att få hem. Bra koll på lagersaldot typ.. Så jag blev lite besviken :down:
 
Stackare, vilket oflyt!


Jag avbeställde precis mitt stalltäcke jag skickade efter för när det gått flera dagar sedan jag beställde så får jag sms om att det är slut och kommer ta 7-10 dagar att få hem. Bra koll på lagersaldot typ.. Så jag blev lite besviken :down:

Så typiskt. Jag beställde ett annat täcke för över en vecka sedan, har varken hört bu eller bä om det. Får väl se om det dyker upp...
 
Ang halsar så fick jag hem mitt nya lila rhinotäcke vars hals är märkt strlk M.

Min gamla hals, fem år iår men absolut samma förutom färgen, i samma storlek M är avsevärt mycket mindre...
 
Och jag fick hem mitt bravo plus i fredags, täcke i stl 140 och hals i stl M. Och halsen är väldigt liten.
Har L i min Rambohals och den är lite för stor, men hade gissat att L i Bravot hade varit lagom. Dessutom lappar den ju knappt över täcket, så det kommer att regna in. Det är kanske bara 5 cm som lappar över då den är lite utskuren på något vis. Rambohalsen är rak och lappar över med ca 15 cm.
 
Jag använder bara Amigo på mim häst dåinget annat funkar utan att hon får skav.
Nu vill jag höra med er:
Funderar på att köpa ett Amigo Bravo Wug. Frågan är dock om dom är smalare i bogen än dom med vanlig skärning?
Har ni någon erfarenhet?
Amigo i 145 kan hon ha utan problem medans både rambo och rhino Wug sitter som rent skräp i bogen.
 
@Djinn Dom är kopiöst mkt smalare i bogen än vanliga Amigo. Jag har ett Bravo Wug 250g till min SWB med halvrejäl bringa och hals, det skaver manen på henne och tenderar att sitta tajt i bogspetsen. Hon går på lösdrift så hon har ju täcke dygnet runt så det kanske märks mer då. Har provat stallompisars vanliga Amigo Bravo och har ett Amigo MIO stalltäcke själv. Stor skillnad.
 
Min pålle har storlek 155 på HW-täcken, och de sitter som en smäck allesammans. Men, halsen på Bravo-täcket är så himla stor! Hur upplever ni att halsarna är i storlek? Har inte haft någon lös hals på HW-täcke tidigare. Skall de vara såhär stora? :confused:

20150111_151041_54bad794e087c30d64492881.jpg


20150111_151720_54bad73a9606ee3c04d6110f.jpg

Tycker också Bravo halsarna är stora! Strl M är jättestort på min ena som har strl L i "vanliga" amigo täcke.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Efter de bilder som publicerades igår där flera hästar på en dressyrtävling hade blåa tungor som visar på syrebrist vill nu Svenska...
Svar
0
· Visningar
134
Senast: Gunnar
·
Hemmet Har den ändrats det senaste? Jag har en massa ”gamla” påslakan som är 140 cm breda, de senaste inköpta för mindre än tre år sen. I...
Svar
15
· Visningar
412
Senast: starcraft
·
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
1 480
Senast: CaisaCax
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
829
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp