Bilder på era horseware täcken

Sv: Bilder på era horseware täcken

KL

Ni som har mycket HW, varför blir det så här?? Sorry för väldigt mörk bild.

43FF89A8-9FFC-4EA1-B98A-E84313E30995_zpsn21vop01.jpg


Jag har en 300 grams liner under, hals på. Jag har satt på bensnören, testat att dra åt dem ganska tajt, men ingen skillnad. Det är ett Optimo.
 
Sv: Bilder på era horseware täcken

Jag hade ett HW amigo super heavy som blev så där. Jag reklamerade det pga att massa sömmar var lösa och det nya gör inte så, så det måste ha varit felsytt någonstans.
 
Sv: Bilder på era horseware täcken

Hmm... Detta är inte sönder, eller jo, på ett ställe efter ett hästbett, men annars är det helt. Jag funderar på om det är för stort, om det är därför det kasar. Sjukt störigt iaf, jag blir inte mer positivt inställd till mitt snordyra täcke av att det inte sitter bra, trots att passformen lovordas.
 
Sv: Bilder på era horseware täcken

*KL*

Har klickat hem ett Rambo Original 100 g + hals 150 g. Men är så nojig nu att det kommer vara mkt större än mitt Rhino plus medium jag köpte. Tog 145 i båda. Rhino sitter perfekt.

Får se helt enkelt när det landar på posten nu i veckan som kommer (hoppas jag).

Halsen jag fick till mitt Rhino plus, den som jag fick extra som är fodrad, var i XL men sitter lika bra som den ofodrade i L. :)
 
Sv: Bilder på era horseware täcken

Jag tror inte på ett täcke som står ut som en vid kjol;)
Det torde också bli långt nertill även om rygglängden är bra.

Bensnören tror jag förvärrar det. Ännu mer drag.

Jag skulle sy ihop vecket längst ner o täcket blir kortare, men fortfarande rymligt där det är tänkt.
 
Sv: Bilder på era horseware täcken

Tja vad kallar de vecket för?

Tanken är god, men som med alla riktiga bogveck behövs inte så stort nertill.

När jag hade såna förr så sydde jag in dem längst ner eller satte i resår.

det ger också större struptryck.
 
Sv: Bilder på era horseware täcken

Aha, bogvecket. Det är ju hela anledningen till att jag har köpt det täcket, min häst har fått problem med bogarna pga täcke som ligger och trycker. Men jag förstår hur du menar, men det är ju baktill det glider. Eller det skulle hjälpa mot det också?
 
Sv: Bilder på era horseware täcken

Mitt täcke var alltså inte trasigt utan när dom hade sytt så hade undertråden inte tagit sas utan hoppade över flera styngn vilket inte påverkade passformen men jag ville inte chansa att täcket skulle falla sönder så småningom och det var ett klart fabrikationsfel så då reklamerade jag det. Jag trodde först att hästen gjorde ngt i hagen alternativt att han var sned eftersom det låg snett varje dag.. Men efter att jag fick ett nytt likadant så har det inte åkt på snedden en enda gång.. Mitt täcke är inte för stort utan sitter perfekt och slutar vid svansroten. Så något fel i passformen måste det ha blivit när dom sydde upp det förra.
 
Sv: Bilder på era horseware täcken

KL

Ni som har mycket HW, varför blir det så här?? Sorry för väldigt mörk bild.



Jag har en 300 grams liner under, hals på. Jag har satt på bensnören, testat att dra åt dem ganska tajt, men ingen skillnad. Det är ett Optimo.

Jag var och lyssnade på en återförsäljare från Horseware som förklarade att OM täcket åker snett så ÄR det i princip alltid felsytt någonstans. Och det behöver inte ens vara särskilt mycket. 'Minsta lilla'. Täckena ska alltså inte dra snett och det var därför dom inte har bensnören tex. Men gör det det ändå så är det i regel nånstans det är lite felsytt.

Det kanske är nåt annat som gör att det åker snett det vet jag ju inte men det var så hon förklarade.
 
Sv: Bilder på era horseware täcken

Hmmm... Jag lär ju inte få reklamera det iaf, har jag redan testat efter att yttertyget pajjade. Men du får gärna PMa mig vilken ÅF det var, jag är så jäkla besviken på detta täcket redan (som kostat mig närmre 4000) så jag skulle gärna sett vilka andra möjligheter det kan finnas till att det åker på sniskan.
 
Sv: Bilder på era horseware täcken

Jag tycker att dom ffa Rambo brukar hålla sig bra på plats. Jag har tänkt att det beror på v-knäppningen som gör att täcket följer hästens halsform.
 
Sv: Bilder på era horseware täcken

Och detta har ju då bogvecken som kanske påverkar det, V-knäppningen är ju inte lika framträdande..?

Funderar nu på att köpa Bucas för att se hur det ligger, men det allra bästa (för plånboken) hade ju varit om detta hade kunnat ligga bra :)
 
Sv: Bilder på era horseware täcken

*KL*

Fick hem mitt Rambo original 100 g med 150 g hals. Tycker Rambo 100 g känns mkt tjockare än mitt Rhino 200 g O_o Och Rambo täcket är även mkt tyngre i vikt. Hur kan detta komma sig?
Inser även att jag borde beställa hem en ofodrad hals till Rambo om det nu passar hästen.
 
Sv: Bilder på era horseware täcken

Ett av mina Rambotäcken beter sig så. Min teori är att fodret släppt efter att det blev en reva, och förskjutit tyngdpunkten.
 
Sv: Bilder på era horseware täcken

Ja det är ju det så kanske därför det känns tjockare. Men är nöjd med passformen. Dock är det något större i bogen än Rhino. Har beställt en ofodrad hals till det så får 150 g halsen vara till vintern :-)
 
Sv: Bilder på era horseware täcken

Hmmm... Jag lär ju inte få reklamera det iaf, har jag redan testat efter att yttertyget pajjade. Men du får gärna PMa mig vilken ÅF det var, jag är så jäkla besviken på detta täcket redan (som kostat mig närmre 4000) så jag skulle gärna sett vilka andra möjligheter det kan finnas till att det åker på sniskan.

Å, nu kommer jag inte ihåg vad hon hette , det var en representant från HW så det var ingen återförsäljare/butik men ska se om jag kan få fram namnet! Återkommer!

Fy vad trist, skulle också varit otroligt besviken!!!:mad:
 
Sv: Bilder på era horseware täcken

*kl*

Har idag gjort värsta panikartade upptäckt, jag har missat att registrera mitt Rambo täcke och nu kan jag inte hitta fakturan :O

Jag har garantilappen som satt på täcket och det har inte gått 90 dagar sedan jag köpte det men hur i hela friden ska jag göra nu. Händer alltid mig. Alltid :banghead:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Efter de bilder som publicerades igår där flera hästar på en dressyrtävling hade blåa tungor som visar på syrebrist vill nu Svenska...
Svar
0
· Visningar
144
Senast: Gunnar
·
Hemmet Har den ändrats det senaste? Jag har en massa ”gamla” påslakan som är 140 cm breda, de senaste inköpta för mindre än tre år sen. I...
Svar
15
· Visningar
433
Senast: starcraft
·
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
1 608
Senast: CaisaCax
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
854
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Annonsera mera VII
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp