Bukefalos 28 år!

Bildtråd 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråd 2011

Finaste Willy
wgalopp_155391485.png


Tantrumpor :love:
tjejrumpor_155391409.png

Måste säga att Willy är ruggigt fin :love:

De andra också såklart, men Willy var nåt extra :)
 
Sv: Bildtråd 2011

kl.

Om man inte kan hitta en cowboy att gifta sig med, kan man istället ta en kille från storstaden som har aldrig ens klappat på en häst förrut, och flytta dom till California, och voila! Man har sin cowboy! :D Hörs det att jag är stolt över honom? Han har blivit en bättre ryttare än jag, i bara ett år och ett halvt..

trotting.jpg


canterwi.jpg

Galopp direkt ur en rollback, Ace tycker det är lite svårt fortfarande.

standingb.jpg


walkingb.jpg


Som jämnförelse, en bild från när vi fick hem Ace, december 2009. Hästen hade inte en muskel att hitta, och ryttaren hade lärt sig rida i 2 månader här, ungefär:

comparisonn.jpg
 
Sv: Bildtråd 2011

Surt att donnan inte är en paint för då hade ju hingstvalet varit klart! Lurat på att betäcka men det finns inga WC här i krokarna så det blir väl till att köpa en unge längre fram...PH då...:cool:
 
Sv: Bildtråd 2011

Menar du betäcka med Willy? Han tar emot alla raser, det är jag tämligen säker på! :)

Annars borde du titta på Sessans (det fuxiga stoet) ev fölunge nästa år (om den blir till salu), det blir en helsyskon till Kajsa om du kommer ihåg henne? Föddes förra året hos mig.
 
Sv: Bildtråd 2011

J*klar var lockande det plötsligt blev...meeeeeen, kanske det är dags att titta på en ren paint :o ...känns ju som om det är dags att välja spår lite nu:crazy:

Jo jag kommer ihåg Kajsa...men är inte det mer åt pleasure/hus? Jag söker en foundation ju...
 
Sv: Bildtråd 2011

Noooope Kajsa är av ranch/kosse/allround typ :D Fast med en kropp att dö för som kommer göra sig i halter mot vilken halterhäst som helst.

Det var därför jag släppte ifrån mig Sessan (Kajsas mamma) trots att hon var min hjärtehäst. Men jag har inget intresse i de blodslinjerna. Sessan är ren cutting/reiningstammad, en liten köttbulle. Mkt fint stammad dessutom :)
 
Sv: Bildtråd 2011

Aha...intressant :D ...


...men så kommer nästa val...sto eller valack:confused:...vill ju inte hålla på med avel egentligen så ett sto känns lite knasigt. Men, Lilly skulle ju uppskatta stosällskap...och Rocket skulle nog må bra av att ha en valack ...ack ja, alla dessa beslut:crazy:

Nåja, för att återkoppla till tråden så tog jag några bilder idag som jag lägger in:
32545556.jpg

Lilly färdig för en tur i skogen

32545557.jpg

...på västra sidan ån befinner vi oss här. Underbara stigar!!!
 
Sv: Bildtråd 2011

Leta efter rätt häst som du verkligen vill ha och strunta i om det är ett sto eller en valack säger jag! Om det inte är ett superviktigt kriterium menar jag.

Härlig natur! :love:
 
Sv: Bildtråd 2011

Ja, det får bli så...rätt häst är ju rätt oavsett kön :D

Älskar naturen här! Tack och lov att åstigarna finns för annars hade det nog bara varit klättring som gällt...det är väldigt kuperat i övrigt...
 
Sv: Bildtråd 2011

Härlig natur!



Jag saknar min Lottapotta, men snart är träningslägret slut och jag kommer få fullt upp igen.
32548026.jpg
 
Sv: Bildtråd 2011

Fiiiina Lotta:love:



Det är oerhört svårt att få till en bild i dunkelt ljus med mobilkameran men jag tog en bild på Rocket när han gjordes klar för lite jobb idag i hettan och översvärmade av bromseländen:mad:...fast här i dunklet fick vi vara ifred:cool:
32548151.jpg
 
Sv: Bildtråd 2011

Wranglan har helt rätt, Willy tar emot lämpliga ston av alla raser ;)

Sessans föl nästa år kommer vi nog att behålla för oss själva dock.
 
Senast ändrad:
Sv: Bildtråd 2011

Haha det var inte meningen att försöka kränga erat föl :D
Visste inte om ni tänkte behålla den men det gör ni helt rätt i!
Sessan och Willys första föl blev synnerligen bra!!!
 
Sv: Bildtråd 2011

Hahaha nejdå ingen fara alls :)

Jag har beställt en Kajsa av henne, helst med fläckar på om damen har några såna på lager ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Årets sista dag är här och nog borde vi ha formulerat våra mål och planer inför nästa år -2024! Här är tråden -in med allt, stort som...
2
Svar
37
· Visningar
2 349
Senast: Tonto
·
Dressyr Sidotanke från AH-tråden så skapar egen tråd! Vad skulle ni vilja att domare gjorde annorlunda? Vad skulle vara med i utbildningen...
13 14 15
Svar
293
· Visningar
17 572
Senast: fio
·
Övr. Hund Blev inspirerad av valpbilderna i uppdateringstråden och tycker att vi borde visa hur våra hundar såg ut som plutte-valpar och sen hur...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 516
Senast: Troll
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
6
· Visningar
1 197

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp