Bildtråd 2014

Okej, då ska vi se. Dagens något förvirrade ridpass. En ganska lång och ointressant film, den som tittar på hela utan att somna får en kaka :D
GOPR2776_zpsb1425e8b.mp4
http://vid1237.photobucket.com/albums/ff462/sthu88/Hastarna/Traning Nina/GOPR2776_zpsb1425e8b.mp4

Borde kanske lägga ut en film från förra eller förrförra året med, bara att jämföra med...

Nu vet jag att du har en bunter kroppsliga problem, men du, skit i hälarna! Är du för stel/kort i höftböjaren så klarar du inte att trampa ned hälarana OCH inte låsa ljumsken på en sådan bred häst. Nöj dig med hälarna rakt (tills du, om möjligt, stretchat ut höftböjaren), och peta in foten i stigbygeln så du har den i fotvalvet. Då kommer du lösa upp lite mer rygg på hästen.

I vänster varv är du jätteduktig på att ta med dig din ytter axel på volten, men viker dig i sidan innåt, därav att du låser bogen på henne. Detta kommer avhjälpas av att ovanstående, då du då får möjlighet att räta upp innersidan.
I höger varv tar du däremot inte med dig ytter axel på böjt spår. Det är en stor del till att hon tvärar i höger varv samt drar inåt.

Lös den ekvationen så kommer du hoppa ljusår på bara ett par turer, för det finns ju där. Jag tror att det hjälper dig att uppnå det jag ser att du vill göra, och ändrar du förutsättningarna såhär så kommer det bara *poff* fungera! :bump:
 
Okej, då ska vi se. Dagens något förvirrade ridpass. En ganska lång och ointressant film, den som tittar på hela utan att somna får en kaka :D
GOPR2776_zpsb1425e8b.mp4
http://vid1237.photobucket.com/albums/ff462/sthu88/Hastarna/Traning Nina/GOPR2776_zpsb1425e8b.mp4

Borde kanske lägga ut en film från förra eller förrförra året med, bara att jämföra med...

Nu vet jag att du har en bunter kroppsliga problem, men du, skit i hälarna! Är du för stel/kort i höftböjaren så klarar du inte att trampa ned hälarana OCH inte låsa ljumsken på en sådan bred häst. Nöj dig med hälarna rakt (tills du, om möjligt, stretchat ut höftböjaren), och peta in foten i stigbygeln så du har den i fotvalvet. Då kommer du lösa upp lite mer rygg på hästen.

I vänster varv är du jätteduktig på att ta med dig din ytter axel på volten, men viker dig i sidan innåt, därav att du låser bogen på henne. Detta kommer avhjälpas av att ovanstående, då du då får möjlighet att räta upp innersidan.
I höger varv tar du däremot inte med dig ytter axel på böjt spår. Det är en stor del till att hon tvärar i höger varv samt drar inåt.

Lös den ekvationen så kommer du hoppa ljusår på bara ett par turer, för det finns ju där. Jag tror att det hjälper dig att uppnå det jag ser att du vill göra, och ändrar du förutsättningarna såhär så kommer det bara *poff* fungera! :bump:
 
Jag veeet! Tränaren alltid på mej om det.. Måste gå till kiropraktor och kolla upp mej igen, till och med går snett nu. O_o
Träningsvärk gör inte saken bättre:p

Tack för bra input och tips! På't igen bara!
Och du, det var lätt värt en kaka :D
 
Men jisses vilken skillnad sen sist jag såg henne! Betydligt trevligare tempo i galoppen ;) det jag tänkte på (kollade på telefon så det var lite litet) var att hon ser ut att hänga lite på innerbog i höger varv. Har haft lite samma problem med Paj och kommit delvis i ordning med det genom att lyfta båda händerna för att få henne att flytta över vikten mer till vänsterbogen och sluta hänga. Givetvis släppa så fort jag känner att hon rätar upp sig. Sjukt bra förklaring känner jag höhö
 
Yes, just höger är problem.. Tror @Mustang har rätt, bättre ordning på sitsen och noggrannare ridning så kommer det bli bättre. Jag har gärna händerna för långt ner och hållet lite för hårt så det jobbar vi med. Massor att jobba med ;)

Visst börjar det bli bättre! Känns som att det har lossnat ordentligt den sista tiden. Ska bli spännande att åka på tävling!
 
Sparkar till tråden med lite dagsfärska bilder på min förhoppningsvis blivande westernhäst, aztecahingst -13.
Ni andra måste väl ha fler, nya bilder att bjuda på? :D

10685511_547390875405552_360245344491493184_n.jpg

10153795_547391142072192_4121381918915429982_n.jpg

10435744_547390812072225_1619531340661874774_n.jpg

10665798_547390768738896_2073821946888723601_n.jpg
 
Det får bli den! Blir lite mer färg.
Insåg att jag är helt svart på tävling. Svart skjorta, svarta jeans och svart hatt/hjälm. Nåja, har i alla fall bruna boots..
:D
 
Bara för att bråka så tyckte jag att den gröna var sjukt snygg! Visst är det den berömda Simmcosadeln vi ser i bild? riktigt snygg var den iaf.

Men pärlorna på den lila var bra jobbat! ;)

Tyvärr är min dator på gränsen till HariKiri och jag tvingas surfa med Explorer såhär när mitt examensarbete är på gränsen till färdigt, så jag kan inte bjuda på några bilder. Det skulle bli alldeles förmycket för stackars lilla laptopen.. :meh:
 
Haha, den berömda sadeln ^^ ja, den har ju haft en egen tråd en gång i tiden.

Pärlorna var av varianten styrka på, lagom invecklat :angel: Det blir den på söndag, den gröna får vara med på nästa tävling!
 
precis den sadeln och tråden jag tänkte på! Skulle gärna hitta en liknande som behagar passa på hästen nu när vi letar.. =)

Perfekt! kanske gör så jag med när det kommer hem en fin turkos filt till mig om några dagar... (Fyndade den begagnat, så passade på fastän jag inte har nån sadel...)
 
Varit ute på en svettig tur. Häst superpigg så hon ble lite svettig. :) Andra gången jag lindar hästben. Dock hundra år sen jag gjorde det. Rätt nöjd, satt ju kvar :) och inte klumpigt nånstans. :)
10484727_10152519003408068_2069714249446033396_n.jpg
 
Ja sakta men säkert. Får fortfarande sitta och hålla henne väldigt mycket inne på banan och det gillar jag inte alls, men som sagt, babysteps.. TT i november @sthu?
 

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
434
Senast: hamilton1
·
Utrustning Jag får väl börja med att vara beredd på att tråden kanske försvinner efterssom det kommer förekomma ett företag, men jag testar i alla...
Svar
0
· Visningar
304
Senast: Entourage
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Mycket personlig presentation av att leva med social fobi/ panikångest och hur NN hamnade som anställd på Arcus. Förmiddagen avslutades...
Svar
0
· Visningar
143
Senast: IngelaH
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
775
Senast: Nova123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Pysseltråden
  • Köpa hus
  • Flytt till Gotland!

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp