Bukefalos 28 år!

*Bildtråd* Ni har ingen???

Sv: *Bildtråd* Ni har ingen???

Det avslöjar sig ju också i böjningen eller snarare förmågan till korekt böjning
Kolla lutning på hela ekipaget och hästens huvud på bild 1. och jämför med bild 2.
På bild 1 så gör jag som det står i boken... trampar mer i innerstigbygel - inte faen hjälper det :D

SusanVnd.jpg
jackotrd.jpg


med detta inlägg vill jag då säga att; Vi är alla människor
vi har alla samma bekymmer att bita i.........
 
Senast ändrad:
Sv: *Bildtråd* Ni har ingen???

Det avslöjar sig ju också i böjningen eller snarare förmågan till korekt böjning
Kolla lutning på hela ekipaget och hästens huvud på bild 1. och jämför med bild 2.
På bild 1 så gör jag som det står i boken... trampar mer i innerstigbygel - inte faen hjälper det :D

SusanVnd.jpg
jackotrd.jpg


med detta inlägg vill jag då säga att; Vi är alla människor
vi har alla samma bekymmer att bita i.........

Så sant, så sant. :bow:

030423it-6.jpg
En av mina första absoluta "riktiga" ridbilder på mig och Tima 2003-04-23

030628mhkurs6.JPG
Min första AR-kurs 2003-06-28

030720inti9.jpg
Andra AR-kursen 2003-07-20

4023073.jpg
Bara lite avskrittning, efter väl förrättat eget hemmaridpass 2006-08-24

Jag tycker nog att jag har jobbat lite grann, under de här åren... Och snälla, kommentarer om sadeln på gamla bilderna är redan slutdiskuterade om att den ligger för långt fram.
 
Senast ändrad:
Sv: *Bildtråd* Ni har ingen???

Lite bilder på mig och mitt fullblod. Nu är jag livrädd att lägga ut dessa bilder men gör det ändå. Hoppas ni är snälla :p

DSCF8252.jpg

DSCF7950.jpg

DSCF6835.jpg


Och så lite plask plask i vattnet :)
DSCF6753.jpg
 
Sv: *Bildtråd* Ni har ingen???

*harkel*

Jag har ju som moderator, själv fått lite
a043.gif
när jag har ifrågasatt folk, som är med i diskussionerna här på AR men egentligen inte rider AR utan bara vill vara med och diskutera. De har också rätt att vara med på sidan, kom vi fram till då.

Jag tycker att det är helt OK, att folk är intresserade och vill diskutera med oss här på barockridning. De enda gångerna, som jag tycker att det går överstyr, är när bilder, diskussioner om olika rörelser och vad det nu är, jämförs med tävlingsdressyrens TR och trådarna bara mynnar ut i blajsnack och klagomål, på hur illa vi akademiker rider. DÅ i de frågorna, tycker jag att det är dags att personen i fråga övergår till forumet Tävla Dressyr i stället
a176.gif
. För i så fall är man nog inte så intresserad av Akademisk Ridkonst, barockridning och vad det nu innebär, utan bör hålla sig till Tävla Dressyr, eller vårat gemensamma fritidsridningsforum.

"Peace, love and understanding"
a170.gif


Mvh

IngelaH
 
Sv: *Bildtråd* Ni har ingen???

Bra skrivet!! :bump: :bump:

Var har du hittat alla ursköna smilygubbarna Plingela??

Love peace och understanding :love: :love:
 
Sv: *Bildtråd* Ni har ingen???

Allt möjligt. Gillar väldigt mycket akademiskt, gillar det mer än "vanlig" dressyr men är ingen ren barockryttare direkt.
 
Sv: *Bildtråd* Ni har ingen???

hehe, såg att Ingela missuppfattat mig lite, det var en helt vanlig fråga om du red akademsikt eller inte, ville inte vara otrevlig typ "rider DU akademiskt? *fnys* ". Hoppas du förstod det :)
 
Sv: *Bildtråd* Ni har ingen???

Jättefin häst!
Ni ser ut att trivas tillsammans!

Mysigt att kunna rida på strandkanten...:) :)
 
Sv: *Bildtråd* Ni har ingen???

Bara en undran...är både du och hästen sne?
Och du gör inget åt detta för att du fått för dig att kiropraktik inte är något bra?????
 
Sv: *Bildtråd* Ni har ingen???

*KL*
Lite OT, men ...
Hade i förrgår en ET här som tidigare har korrigerat min val, sneda kors( efter en omkullridning).
Mina hästar var OK, men min grannes hade ett snett korsben i ena höften som korrigerades.
Den hade oxå ont i den diagonala bogleden o nacken.

Såg samma fenomen på hästen som när min behandlades- en helt annan uppsyn efteråt.
Denna häst hade haft detta i flera år o hade svårt med högergaloppen o såg ibland oren ut på det ena endera det andra bakbenet.
 
Sv: *Bildtråd* Ni har ingen???

men min grannes hade ett snett korsben i ena höften som korrigerades.

Hur går det till?

Korsryggen består av fler sammanfogade kotor och därför brukar det ibland kallas korsben. Den ligger mellan ländrygg och svanskotorna. Hur det kan vara snett i den ena höften när det inte är förbundet direkt med höftleden tycker jag låter mycket konstigt.
 
Sv: *Bildtråd* Ni har ingen???

har du en låsning i SL leden (mellan korsben och länd) så kommer bäckenet att rotera.
faktiskt orsaken till min dåliga böjning på korten ovan.

det går inte att böja leden/ länden åt ena hållet vid en låsning. = hästen kan inte galoppera för den får inte fram ena höften

Orsaken att jag gled ned åt höger var oliksidhet i muskelstyrka.
Men orskaken att jag inte kunde rätt till det eller böja åt andra hållet för högergaloppen - var låsning i ovannämnda led

(med höften så kan ju refereras till höftbenskammen)
 
Senast ändrad:
Sv: *Bildtråd* Ni har ingen???

Ingen låsning rent kiropraktiskt (genomkollad på lektion av OMT-lärare, alltså sjukgymnast som har Ortopedisk manuell terapi-påbyggnad och alltså jobbar som en naprapat men har lite mer/annan utbildning).

Hos mig och pålle ligger det mer på det muskulära planet (förutom min scolios då), vi vill båda ha mig på vänster sida ;) När jag rider i paddock och måste sitta RAKT (annars går det inte att svänga :p pålle superkänslig) så blir det helt plötsligt jobbigt för pålle när han inte kan sätta mig där han vill ;)
 

Liknande trådar

Relationer Min man fyller 40 om en månad ungefär. Jag har ingen aning om vad jag ska ge honom! Han gillar modellflyg, flygplan. Har inte så...
2
Svar
25
· Visningar
1 918
Senast: BernT
·
Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
Svar
15
· Visningar
1 606
Senast: Palermo
·
  • Artikel
Hästnyheter Efter de bilder som publicerades igår där flera hästar på en dressyrtävling hade blåa tungor som visar på syrebrist vill nu Svenska...
Svar
0
· Visningar
150
Senast: Gunnar
·
Bukefalos Såhär gör bukefalos jätteofta för mig. Många gånger måste jag också uppdatera sidan innan jag kan lägga in bilder eller posta, men det...
Svar
8
· Visningar
446
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp