Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag och farmor för sisådär 25 år sedan! :D :love:

19227429_102146743741348_2915076058497679360_n.jpg
 
Ja många säger det! Jag är dock OBEHAGLIGT lik min faster (som tyvärr inte är med oss längre). Sådär att folk hajar till liksom om de känt henne. Vi är typ identiska så att det är obehagligt!

Jag tyckte det var enormt obehagligt första gången jag såg bilder på farmor som ung. Det var som att se sig själv i spegeln O_o Pga åldersskillnaden mellan mina föräldrar träffade jag ju aldrig farmor, hon dog innan jag föddes.
 
Jag har gått och varit likblek i flera år men efter att jag har satt ut en medicin så blir jag helt plötsligt så brun att jag inte ens känner igen mig själv (och nej, jag har inget smink, bara olika färg på ansiktet och halsen). Jag saknar mitt bleka jag
19397008_1480845935311977_4526470219302169546_n.jpg

På promenad igår
19396719_1480032255393345_5882765509617945334_n.jpg
 
Jag tyckte det var enormt obehagligt första gången jag såg bilder på farmor som ung. Det var som att se sig själv i spegeln O_o Pga åldersskillnaden mellan mina föräldrar träffade jag ju aldrig farmor, hon dog innan jag föddes.

Det där kan jag verkligen skriva under på!

Är något fruktansvärt lik min mormors mor (som jag tyvärr aldrig hann träffa då hon dog på 60-talet...).
Minns första kortet jag såg av henne. Det var på en släktings landställe i tyska alperna. Släktingen hade ett mindre "kontorsrum" där hen hade inrett tomma hyllplatser med foton av släktingar. Efter att ha svept med blicken fram och tillbaka över hyllan två gånger fastnar blicken på en ett kort av "mig". Både jag och pappa har ett stort fotointresse, så att bilden var i sepia/svartvitt fast det var ett "modernt" kort var inte alls konstigt. Desto konstigare var det dock att "jag" var klädd i en rutig klänning och med sidenband i håret - så långt från min klädstil man kan komma. Dessutom kände jag inte igen mig i miljön där kortet var taget. Började då ana att det var något "lurt" med kortet. Frågade släktingen vem det egentligen var på bilden - varpå hen svarade att det var min mormors mor. På kortet var hon precis lika gammal som jag var då (16 år). Som om inte utseendet var creepy-lika nog, berättade släktingen också att vi två var exakt jämnlånga och hade samma kläd- och skostorlek. :nailbiting: Det enda vi inte delade var ögonfärg och födelsedag ....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
Svar
17
· Visningar
989
Senast: skiesabove
·
Relationer Vi har pratat om att gifta oss ett bra tag nu, men med 3 små barn och gård så finns ingen tid för planering. Vi har även räknat lite på...
Svar
8
· Visningar
603
Senast: Amha
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
15 245
Senast: Cattis_E
·
IT & mobiler Har aldrig sysslat med Fotoshop och liknande, men tänkte jag ska ta tag i att lära mig lite grundläggande hantering för husbehov. Klippa...
Svar
11
· Visningar
578
Senast: swemale
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp