Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag gillar verkligen mitt nya hår, men tyvärr verkar det vara många som inte gillar det. Min syster verkar tycka att det är skitfult och mamma valde att inte ens kommentera :(
Men jag gillar det iallafall!
19756745_1501312229932014_8719453796170069774_n.jpg

Nytonat med både lila i två olika nyanser och blått
19990330_1502570049806232_8431329595551853722_n.jpg

19895109_1503095809753656_5356222393051335108_n.jpg
Äsch huvudsaken är att man själv trivs i det. Bry dig inte om vad andra tycker och tänker. Deras åsikter säger mer om dom än vad det gör om dig. Våga va dig själv. :heartheart:heart
 
Funderar på om jag ska bli blond igen. Orkar inte färga håret hela tiden, så det vore nog skönt att påbörja resan mot att få min naturliga hårfärg tillbaka. Så här såg det ut när jag var blond sist, mitt naturliga är nog något ljusare och kallare i tonen.
6L9XDr4.jpg
Jag instämmer med @tornblomma! Jag har också återgått till mitt blonda, ungefär samma nyans som du tror jag. Så himla skönt att slippa färga!
 
Hur lång tid tog det och slet det mycket på ditt hår? Det ser ut som att du fick behålla längden ganska bra!

Det tog ungefär tre besök hos frisören att återgå till min naturliga hårfärg. Det är bättre att ta det successivt för inte slita sönder håret. Jag hade också många års färgrester i håret, allt från mörkt till rött. Det röda är ju svårast att bli av med.
Sista besöket så slingade frissan mitt hår försiktigt och sedan satte hon i en kall nyansering för att få bort ev gula/orangea rester från håret (som det alltid blir om man haft mkt röda pigment i det). Hon klippte ganska rejält, men jag ville verkligen ha bort allt nött. Jag hade ju riktigt långt nästan midjelångt hår så hon tog väl typ 2 dm. Min hår är fortfarande "långt" men känns sååå mkt fräschare nu! :)

Om du vill kan jag tipsa dom om min frisör på PM! :)
 
Äsch huvudsaken är att man själv trivs i det. Bry dig inte om vad andra tycker och tänker. Deras åsikter säger mer om dom än vad det gör om dig. Våga va dig själv. :heartheart:heart
Tack :heart jag trivs i det och pojkvännen och mormor tycker att det är skitsnyggt :) lite svårt att hålla efter det så att det håller sig snyggt bara
 
Det tog ungefär tre besök hos frisören att återgå till min naturliga hårfärg. Det är bättre att ta det successivt för inte slita sönder håret. Jag hade också många års färgrester i håret, allt från mörkt till rött. Det röda är ju svårast att bli av med.
Sista besöket så slingade frissan mitt hår försiktigt och sedan satte hon i en kall nyansering för att få bort ev gula/orangea rester från håret (som det alltid blir om man haft mkt röda pigment i det). Hon klippte ganska rejält, men jag ville verkligen ha bort allt nött. Jag hade ju riktigt långt nästan midjelångt hår så hon tog väl typ 2 dm. Min hår är fortfarande "långt" men känns sååå mkt fräschare nu! :)

Om du vill kan jag tipsa dom om min frisör på PM! :)

Det får du jättegärna göra!
 
Håret är förstört för jag klantade mig när jag blekte rötterna, men jag är så nöjd med det visuella resultatet! Någon mer blekning lär dock inte komma på tal om jag vill ha något hår kvar
20526136_1526046384125265_8495329833677207542_n.jpg
Jättefint och du skulle passa jättebra i en rak page om du någon gång får för dig att korta av håret eller skoga till det med en peruk.
 
Håret är förstört för jag klantade mig när jag blekte rötterna, men jag är så nöjd med det visuella resultatet! Någon mer blekning lär dock inte komma på tal om jag vill ha något hår kvar
20526136_1526046384125265_8495329833677207542_n.jpg
Jag har blekt sönder mitt hår, tog över ett år innan det fixade till sig med klippningar och allt som hörde till, färgade det inte alls under den tiden. Nu äntligen har jag lite färg igen. :D
I värsta fall växer det ut och man kan ha peruk under tiden. :p
 
Jättefint och du skulle passa jättebra i en rak page om du någon gång får för dig att korta av håret eller skoga till det med en peruk.
Tack! Är lite sur på mig själv för det har tagit över två år att äntligen få långt hår :( Men det som är skadat är främst lite ovanför det rosa så jag tror att det går att behålla håret som det är men att jag behöver tofsar eller spray för att dölja det som har gått av.

Jag har blekt sönder mitt hår, tog över ett år innan det fixade till sig med klippningar och allt som hörde till, färgade det inte alls under den tiden. Nu äntligen har jag lite färg igen. :D
I värsta fall växer det ut och man kan ha peruk under tiden. :p
Jag tror att en frisör hade klarat att bleka utväxten utan att förstöra mer, men det är ju så dyrt. Dock hellre dyrt än att förstöra håret ännu mer. Jag tror dock att det mesta går att dölja då skadorna är lite ovanför det rosa. Annars får jag färga allt lila igen :D
 
Tack! Är lite sur på mig själv för det har tagit över två år att äntligen få långt hår :( Men det som är skadat är främst lite ovanför det rosa så jag tror att det går att behålla håret som det är men att jag behöver tofsar eller spray för att dölja det som har gått av.


Jag tror att en frisör hade klarat att bleka utväxten utan att förstöra mer, men det är ju så dyrt. Dock hellre dyrt än att förstöra håret ännu mer. Jag tror dock att det mesta går att dölja då skadorna är lite ovanför det rosa. Annars får jag färga allt lila igen :D

Ekologisk kokosolja hjälper mitt sönderblekta hår mycket. Får dock vara väldigt försiktig så du inte lägger i för mycket:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
Svar
17
· Visningar
909
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 913
Senast: Cattis_E
·
IT & mobiler Har aldrig sysslat med Fotoshop och liknande, men tänkte jag ska ta tag i att lära mig lite grundläggande hantering för husbehov. Klippa...
Svar
11
· Visningar
536
Senast: swemale
·
Tjatter Jag kommer ibland på mig själv med att tänka "äsch, orka" eller "vad spelar det för roll" kring saker som jag innan har lagt stor vikt...
2
Svar
27
· Visningar
1 698
Senast: lingonben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp