Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack! Är lite sur på mig själv för det har tagit över två år att äntligen få långt hår :( Men det som är skadat är främst lite ovanför det rosa så jag tror att det går att behålla håret som det är men att jag behöver tofsar eller spray för att dölja det som har gått av.
I know that feeling, jag hade själv hår som gick nästan ner till brösten, fick klippa av det för det blev aldrig bättre trots toppningar, så de slutade strax under öronen. Kunde inte ens sätta upp det i en tofs. Nu kan jag sätta upp det i en tofs men "lugg" partiet följer inte riktigt med. Tagit nästan ett år att komma tillbaka, ska gå till frissan och toppa det, då jag är lite orolig att topparna är kluvna.
Ond cirkel är vad det är...
 
I know that feeling, jag hade själv hår som gick nästan ner till brösten, fick klippa av det för det blev aldrig bättre trots toppningar, så de slutade strax under öronen. Kunde inte ens sätta upp det i en tofs. Nu kan jag sätta upp det i en tofs men "lugg" partiet följer inte riktigt med. Tagit nästan ett år att komma tillbaka, ska gå till frissan och toppa det, då jag är lite orolig att topparna är kluvna.
Ond cirkel är vad det är...
Håller man på och pillar själv så blir det gärna en ond cirkel ja. Men jag är alldeles för snål/fattig att gå till frisör så jag får skylla mig själv när jag klantar mig. Klipper mig själv också, vilket är mycket lättare nu när det är långt! Bara att sätta upp i en tofs, få det rakt och sedan klippa av allt slitet. Det var svårare när jag hade kort nacke och lång lugg.
Känner igen det där med att luggen är för kort för tofs, så irriterande!
 
Håller man på och pillar själv så blir det gärna en ond cirkel ja. Men jag är alldeles för snål/fattig att gå till frisör så jag får skylla mig själv när jag klantar mig. Klipper mig själv också, vilket är mycket lättare nu när det är långt! Bara att sätta upp i en tofs, få det rakt och sedan klippa av allt slitet. Det var svårare när jag hade kort nacke och lång lugg.
Känner igen det där med att luggen är för kort för tofs, så irriterande!
Det som sabbat det mest för mig är när jag kammar/borstar håret att topparna blir tovor.. men nu är vi på väg mot rätt håll. Blir frissan nästa löning. :D
Jag avskyr att inte kunna sätta undan luggen, speciellt när det blåser ute, kan sätta den bakom öronen men den blåser gärna fram ändå....argghh
 
Det som sabbat det mest för mig är när jag kammar/borstar håret att topparna blir tovor.. men nu är vi på väg mot rätt håll. Blir frissan nästa löning. :D
Jag avskyr att inte kunna sätta undan luggen, speciellt när det blåser ute, kan sätta den bakom öronen men den blåser gärna fram ändå....argghh
Det var borstning som sabbade mest för mig också för jag borstade felblekt, vått hår :banghead: I vanliga fall är jag försiktig men försiktig räckte inte denna gången :(
Kan du inte sätta upp luggen med bobby pins?
 
Det var borstning som sabbade mest för mig också för jag borstade felblekt, vått hår :banghead: I vanliga fall är jag försiktig men försiktig räckte inte denna gången :(
Kan du inte sätta upp luggen med bobby pins?
Det blir hemskt om jag sätter upp med sådana, har lockigt hår. Just nu kör jag med utsläppt hår och diadem. :up:
 
ute i regnet igår
20620791_10156064534210400_4013413951310121511_n_598365e72a6b22bbac6ff006.jpg
 
När och hur länge lägger du i cocosoljan? Är ny på detta med blonderat hår :)

Allt från till att blanda in i balsamet(typ 1 del olja 4 delar balsam) och låta det vara i typ 10 minuter sen skölja och torka, till lite lite i handflatan och lägga i topparna för lite top-up och shine innan utgång. Mitt hår är väldigt torrt och absorberar oljan på direkten så ditt kanske blir jättefett av ''min'' mängd.
Brukar smörja naglarna med oljan också:up:

Det är ''bara'' kokosolja så du kan prova dig fram håret kommer inte ta skada mer än att du kan behöva schamponera om det blir för fett.

''Biverkning'' är att du kan lukta mycket kokos :love:
 
Allt från till att blanda in i balsamet(typ 1 del olja 4 delar balsam) och låta det vara i typ 10 minuter sen skölja och torka, till lite lite i handflatan och lägga i topparna för lite top-up och shine innan utgång. Mitt hår är väldigt torrt och absorberar oljan på direkten så ditt kanske blir jättefett av ''min'' mängd.
Brukar smörja naglarna med oljan också:up:

Det är ''bara'' kokosolja så du kan prova dig fram håret kommer inte ta skada mer än att du kan behöva schamponera om det blir för fett.

''Biverkning'' är att du kan lukta mycket kokos :love:
Tack! Ska testa :)
 
Jäklar så långt och blont hår du fått! Superfint! :)

Tack! det har vuxit på bra faktiskt, trots min hemmagjorda övergång från mörkt till ljust... Kan dock inte komma ifrån känslan av att ha "färgat håret" nu när jag är blond. Känner mig mer hemma i mörkt även om jag är blond i original :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
Svar
17
· Visningar
906
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 913
Senast: Cattis_E
·
IT & mobiler Har aldrig sysslat med Fotoshop och liknande, men tänkte jag ska ta tag i att lära mig lite grundläggande hantering för husbehov. Klippa...
Svar
11
· Visningar
536
Senast: swemale
·
Tjatter Jag kommer ibland på mig själv med att tänka "äsch, orka" eller "vad spelar det för roll" kring saker som jag innan har lagt stor vikt...
2
Svar
27
· Visningar
1 694
Senast: lingonben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp