Bukefalos 28 år!

Bildtråd2011

Sv: Bildtråd2011

Stiligt! :) Din häst är så läcker med prickarna!



Hannapirat: Ombyte förnöjer! :D Ser ut som en trevlig häst.
I kombinationen ny sadel som är lite annorlunda i bossorna + häst som gått ner en del i vikt så kände jag plötsligt att jag kunde hålla skänklarna/fötterna i bättre läge utan att behöva spänna benen en massa. Kändes som att rida en ny häst! ;)
 
Sv: Bildtråd2011

Tänk, det tycker jag med! :D :love:

*kl*
Här kommer en prickig rumpa med.

jerry7-1.jpg
 
Sv: Bildtråd2011

Vad är det för slags bett? Svårt att se men fäster du nackstycket i en ring och så är det en bettring under för tygeln? Hur ser mundelen ut på ett sådant bett?
 
Sv: Bildtråd2011

Det är ett Baucher bett, eller french hanging snaffle. Det är ett normalt tränsbett med fasta ringar helt enkelt. Ligger mycket stilla i hästens mun och alla hästar brukar älska det.
 
Sv: Bildtråd2011

En bild till fick jag innan jag blev av med fotograferingshjälpen. Tyvärr var jag sjuk och fick avbryta passet för att jag inte orkade, så det blev bara en bild igår.

jerry8-1.jpg
 
Sv: Bildtråd2011

KL

Puttar upp tråden med ett gäng nya på mig och min fröken!
Friesersto fyra år, reds in förra sommaren men har knappt tränat dressyr alls på nästan ett år.

IMG_0775kopiera.jpg

IMG_0843kopiera.jpg

IMG_0743kopiera.jpg

IMG_0904kopiera.jpg

IMG_0853kopiera.jpg

IMG_0931kopiera.jpg

IMG_0875kopiera.jpg
 
Sv: Bildtråd2011

Syns att det har gått framåt, kul! :) Hon är riktigt vacker, hade varit spännande att se det i rörelse! Friesrarna brukar ju ha läckert rörelsemönster! :d
 
Sv: Bildtråd2011

Vilket fint ekipage! :laugh: Vad glad jag blev bara av att se en häst och ryttare som ser så samspelta och harmoniska ut!
 
Sv: Bildtråd2011

Vilken härlig häst!
Rider du för samma tränare som - vad heter hon: hon som har hästen Pink?
 
Sv: Bildtråd2011

Tack så mycket alla!
Jag har varit veckoelev hos Zandras tränare och ridit för Zandra själv ett par gånger (dock inte med den här hästen någon av gångerna). Det blir mest att man tragglar runt själv faktiskt!

IMG_0914kopiera.jpg
 
Sv: Bildtråd2011

Hej!

Du får snart sluta ha så fina hästar.. Den där var ju bara såå läcker!!

/Lavinia, som tragglar vidare med hälta höger fram och därmed bara får skritta och då hellre håller sej på marken- vi testade "långtygling" idag. Det var sådär lagom skitsvårt:laugh:
 
Sv: Bildtråd2011

Otroligt fina bilder allihop!

Nu blev jag så inspirerad så jag tror det får bli barbacka paden och kandaret i morgon! :bump:
 
Sv: Bildtråd2011

KL
Ingen bild på framsteg, men väl en bild på mig och Sawanna när vi gymnastikhoppar. Detta är den första hoppbilden jag har på mig någonsin så lite roligt är det.
Ridning131.jpg

Min hoppsits behöver lite arbete kan man ju konstatera, men jag och ena granntjejen ska ta tag i detta och hoppa oftare.
 
Sv: Bildtråd2011

Ja hon är ju ingen hopphäst precis, men det är verkligen nyttigt för henne. Försöker få till de här hopptillfällena oftare, men det är svårt. Jag rider ju oftast för förmiddagar då jag är ensam hemma och jag hoppar inte när jag är själv (vis av erfarenhet)
Kan väl vara bra att visa att AR-ryttare inte enbart sitter och harvar på dressyrbanan. Det finns ju vissa som tror det;)
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
570
Senast: tessan.g
·
Hästmänniskan Hej alla! Jag började rida någongång runt 2018 och red fram tills maj 2021. Var otroligt aktiv i stallet och gick flera hästkurser...
Svar
8
· Visningar
1 089
Senast: warg
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 521
Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
1 664
Senast: Icfafn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp