Bildtråden på dressyrhästarna, del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VII

Tyvärr hoppmundering, men men :D

1176116_10201311052517096_345883310_n.jpg
 
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VII

Tack :D Verkligen jätteglad över bilderna!

Ja jag har nog tänkt att det får bli en tavla av den :) What vill du inte ha oss som tavla ;) hihi
 
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VII

Tack snälla Mackan, Hellas, Super, Fenestra och Vogue. Vad glad jag blir! :o

Ja, det är verkligen superroligt att han är så fräsch och skadefri så vi kan fortsätta utvecklas tillsammans, vi har gått en lång väg =) . Han är emellanåt en riktig druttelputt, halkar och snubblar men ruskar liksom alltid av sig det. Jag gjorde en vet-check med böjprov förra våren för att vara på den säkra sidan men vet bara beundrade hans jämna muskelatur och fräscha ben, gav mig en fet räkning och önskade lycka till :up: ;)
 
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VII

Jag hoppas att min Hedda är lika fräsch när hon är 21. Han ser superfin ut!
 
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VII

Ser mjukt ut, men tänk på att inte hamna för mycket bakom hästen. Hästen är inte mer framför dig bara för att du lutar dig bakåt:p.
 
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VII

Tack :)
Ja de går fortfarande ute på nätterna och min häst skulle nog behöva gå in eg men ingen annan av de två andra vill ta in så får vänta nån vecka till. Stödfodrar sedan länge men kräsenhäst vägrar hö och är inte så noga med att äta upp krafften :/
 
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VII

Knapplån.

Vi sätter igång Z just nu efter sommarens sjukdom så musklerna är inte riktigt på plats och han springer lite väl mkt för att komma undan. Det blev inte så mkt bättre av att jag red på stubbåkern, men fina bilder blev det ändå! :p

DSC_1149.JPG


DSC_1150.JPG


DSC_1159.JPG


DSC_1163.JPG


Tjohej!
DSC_1165.JPG
 
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VII

Tack :)
Ja vet :p Har länge haft problem med att jag lutar mig frammåt å nu blev de för mkt åt andra hållet , såg det tydligt nu när jag kollade på bilderna :)
 
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VII

Mackan- Blev lite orolig nu när du skev han var väldigt tunn i överlinjen. Jag tycker han är rätt ok nu, även om vi jobbar på de konstant, men jag kanske är hemmablind? Alltid nyttigt med åsikter från någon som inte är hemmablind :)

 
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VII

Nej Gud , det var inte så jag menade så farligt är det inte . Uppställningsbilden ser ju fin ut , bara väldigt smal och omusklad i halsen på den tycker jag . Lite mer jobb och musklad där så är han ju jättefin !
 
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VII

Puh va bra :)
Ja halsen behöver helt klart mer muskler, men du skulle sett den förr ;) Han är bara riden sen i våras innan det vilade (skrittades för hand) han aug-jan pga varning på en sena. Och innan det reds han in :)
 
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VII

Trimmade lite på banan idag, hon har vilat i 1,5 vecka i väntan på tandläkarbesöket hos veterinären vi hade i fredags. Har sett nu att jag måste öva på att inte vrida om händerna, samt vrida in tårna lite till :D
Men jag är nöjd med dagens pass! :)
1234489_10151907522058278_633310271_n.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VII

Jättefin häst!

Amanda_F: Shit vad härligt det såg ut att rida där! Jättefin pålla har du!

Daredevil: Vilken jättefin häst och ruggigt fin bild, så himla härlig känsla i bilen!


KL
ÄNTLIGEN kan jag bidra med lite bilder! :D

I helgen har jag haft syrran här. Igår red hon ett dressyrpass och då fotade jag lite! Tyvärr har vi än så länge bara en hoppsadel, men längre fram hoppas jag på en dressysadel också!

Ponnybusan heter Drama Queen, sv ridponny f. 2007, 140 cm hög och e. wm-hingsten Risegårds Leo (e. Paddock Camargue) u. SWB-sto ue. Labrador - Bordeaux.

Lite trav. Mest fokus ligger i att få igång bakkärran ordentligt.
DSC_0354_zpsad454244.jpg


Vi började nosa lite på att flytta rumpan på volt. Bara några steg åt sidan och sen framåt, mycket duktig ponny fattade fort, men hon tyckte det var JOBBIGT!
DSC_0371_zps3e9f8f7e.jpg


I galoppen tränar vi mycket på att variera tempot. Samla samla samla och sen framåt igen. Det tycker Queenie är JOBBIGT men det blir märkbart bättre för varje ridpass!
DSC_0389_zpsac6e7848.jpg


DSC_0406_zps43d1d041.jpg


När de galopperat klart i vänster varv var syrran helt slut, så då fick jag rida lite. Hon fotade lite också så här kommer nån bild även på mig. :o Jublade lite när jag insåg att jag inte ser så stor ut på henne! :D
DSC_0449_zps1a4fd0c2.jpg


Efter några mycket bra samlade språng blir det eftergift och klapp och framåt igen. ;)
DSC_0531_zpse09f55b3.jpg



Efteråt var ponnyn genomsvettig och fick sig en välbehövlig dusch.

IMG_20130908_161409_zps3daa6a98.jpg


Vi försökte ta en uppställd bild också men det gick inte så bra.
IMG_20130908_161536_zpseda434bf.jpg
 
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VII

Tack, Z är en goding. Det är sjukt roligt att ha en sån trevlig medryttarhäst som står på ett sånt bra ställe också. Just nu är fältet bredvid stallet helt perfekt, Inte för hårt eller knöggligt och inte för djupt eller halkigt. :P

Min förra egna häst var väldigt lik er fina tjej när hon var ung. Det kniper lite i hjärtat när jag ser er söta häst, jag vill ha en lika dan igen!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 143
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
3 908
Senast: shia
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
6 953
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
4 928

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Diarré
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp