Bildtråden på dressyrhästarna, del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VII

Tycker att det är dags att vi blottar oss här nu :D Vi är totala nybörjare, har enbart varit skogsmullar i många år så ni får vara lite snälla :o vi satsar på en pay and ride-LD i oktober, på den nivån är det. :D Har aldrig ridit med honom i ridhus eller bland andra hästar så största utmaningen ligger där.. Har hittills mest jobbat med hans framåtbjudning då den varit i princip obefintlig då jag inte varit tillräckligt konsekvens, där har vi kommit långt nu och det känns jättebra, utan framåtbjudning blir ju nästan allt annat omöjligt. På bilderna är det första gången vi rider med en ny dressyrsadel(och typ första gången jag sitter i en dressyrsadel alls).

07_zpse62d4a04.jpg


06_zps4637d6be.jpg


02_zps516b8b1b.jpg


04_zps64e3e08a.jpg


Och här kommer vårat svåra högervarv...

09_zpsdc413679.jpg


10_zps2d984ff2.jpg
 
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VII

+Catrool och Emor, tack! Jag är 166 och ponnyn är 140, så lite nojig hinner jag ju bli, men hon känns så himla mycket större att rida så när man väl kravlar sig upp brukar det släppa. :p

_Zacke_: Vilken söt! Vad är det för nåt? :)
 
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VII

Tycker själv att det ser ut som att jag drar hästen i munnen på alla bilder, hoppas verkligen att det inte är så för har fått tillsägelser att jag måste korta tyglarna och ha mer kontakt. Har försökt ta åt mig av det men det kanske blir för mycket:o
 
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VII

Jag ser inte en enda bild där du drar honom i munnen. Du ska skilja på dragande och kontakt. Kontakt med munnen ska man ha för att ge stöd. Kolla hans mungipor, de ser inte ut att dras bakåt - alltså inget dragande :)
 
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VII

KL

Vilka härliga bilder alla har lagt ut.
Ridbild från helgen. Härligt väder och stubbåker. Lovely

 
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VII

kl

Lite nya bilder på mig och min lilla häst :) Var ute på lokal tävling för första gången sedan våren -11. Red en LB:3, har känts bra när jag ridit igenom programmet och ridit det på ganska bra % på programridning men när vi gjort halt och hälsat på domaren så drog pålle i handbromsen så det var ganska plågsamt att rida program igår när hästen inte tog ett steg gratis.

Sötast var han iallafall som vanligt! :)
130808_prins_brs_14_522db79ee087c338dee39b56.jpg

130808_prins_brs_03_522cd7deddf2b34d9270caf3.jpg

130808_prins_brs_01_522cd701ddf2b3295425d892.jpg
 
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VII

Men vilken söt knubbis! :p:p Och snacka om babyface, huuuuur gulligt! :love:
 
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VII

Puh va bra :)
Ja halsen behöver helt klart mer muskler, men du skulle sett den förr ;) Han är bara riden sen i våras innan det vilade (skrittades för hand) han aug-jan pga varning på en sena. Och innan det reds han in :)

ja där har du ju motivet, har inte koll på er alls, så du får bortse från min kommentar, hästen är ju jättefin utifrån det läget! Kommer bli skitsnygg och du rider trevligt!
 
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VII

Drygt 2000 inlägg nu, dags att starta en ny tråd. Stänger denna.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 143
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
3 908
Senast: shia
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
6 953
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
4 928

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Vildkattungar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp