Bildtråden på våra dressyrhästar, del V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på våra dressyrhästar, del V

Han är jättetrevlig.
Låter lite dumt precis efter att jag åkt av, men han är väldigt samarbetsvillig och liksom precis "lagom" i allt -när han kommit igång går han liksom av sig själv utan att vara hetsig, är bra i munnen och påverkbar. Känns äldre än vad han är

KL på mig själv
Gjorde för första gången liiite förvänd galopp idag med :D Red en diagonal och fortsatte sedan en liten bit längs spåret i förvänd och avbrott innan hörnet.
 
Sv: Bildtråden på våra dressyrhästar, del V

Tack :) har unghäst själv o byter sadel en gång i kvarten känns de som så nyfiken på vad alla hästar med rygg av rakare sorten har för sadel! :p
 
Sv: Bildtråden på våra dressyrhästar, del V

På min raka har jag en Passier Optimum och de är den enda jag testat på honom som inte lätter baktill. De är inte smidigt med rak rygg:D
 
Sv: Bildtråden på våra dressyrhästar, del V

Min kille efter dagens ridpass och ja han dregglar lite:D
2012-04-16094814.jpg
 
Sv: Bildtråden på våra dressyrhästar, del V

*kl*

Lite bilder på ponnyn. Det är inte jag som rider så bry er inte om ryttaren.

33013763.jpg


33013762.jpg


33013761.jpg
 
Sv: Bildtråden på våra dressyrhästar, del V

På min raka har jag en Passier Optimum och de är den enda jag testat på honom som inte lätter baktill. De är inte smidigt med rak rygg:D

NÄ verkligen inte men de är ju så i stort sett alla våra "sporthästar" kommer se ut... Undrar va de rider i i Tyskland där större delen av hästarna har rak rygg?? :)

Har provat en stübben maestoso som låg perfekt men ska egentligen ha tag på en hoppsadel, dressyrsadlarna ligger bra men hon har såna stora bogblad så inte många hoppsadlar som funkar tyvärr... MoN hopp är enda som vi tror kan funka men inte provat i praktiken än! :p
 
Sv: Bildtråden på våra dressyrhästar, del V

Här kommer lite nya bilder på Briana, att tillägga är att hon inte är riden sedan förra sommaren där av hennes "dagsform". Den så kan jag även tillägga att jag är 180 cm =)

hst051.jpg


hst048.jpg


hst047.jpg


hst030-1.jpg


DSCF1892.jpg
 
Sv: Bildtråden på våra dressyrhästar, del V

kl*

Bara måste visa dessa, vad jag tycker är helt underbara bilder som verkligen utstrålar vilken fin känsla vi hade den dagen. :love:

dsc_7104_198723005.jpg


dsc_7134_198723210.jpg


dsc_7160_198723333.jpg


dsc_7312_198724058.jpg


dsc_7244_198723757.jpg
 
Sv: Bildtråden på våra dressyrhästar, del V

Hon ser så härligt avslappnad ut! :)

mooi: Han är så tjusig!

Laivine: Duktiga ni är!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
14 15 16
Svar
308
· Visningar
19 709
Dressyr Jag hittade en litteraturstudie med ovanstående titel, lite äldre så jag kan inte förstå att jag tidigare helt har missat den...
2
Svar
35
· Visningar
2 388
Senast: Badger
·
Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 307
Senast: Fiorano
·
Hundavel & Ras Jag hade tänkt starta en tråd för oss med chinese crested för längesen men tvekade lite om det är någon idé eller om det blir en helt...
Svar
0
· Visningar
271
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp