billingeritten 2008

tezzie82

Trådstartare
vilka ska rida? jag ska rida min första pp 30 där har jag tänkt. det är ju ett tag kvar men tur är väl det för kondisen måste bättras på. någon annan som ska rida pp 30 som vill ha sällskap? ska bli så spännande. nu ska det lasttränas hela sommaren så vi kommer dit oxå :crazy:. ni som har ridit den förut hur är banan?
 
Sv: billingeritten 2008

Jag och min sambo har också tänkt försöka oss på vår första PP 30 km på just Billingeritten. Jag har bott i Lerdala tidigare och det är jättefint landskap runt där. Har tyvärr ingen aning om hur de har lagt banan, men är övertygad om att det är mycket grusväg och skogsväg samt jättefin natur :)
 
Sv: billingeritten 2008

Har inte ridet själv men enl uppgift från ryttaren jag hinkade i fjol så var det blött i skogen. -Regnsommar.

Året innan lär det ska ha varit fint i skogen. -Torrsommar.


/Linnea
 
Sv: billingeritten 2008

billingeritten är 16 aug billingensdistans.com
 
Sv: billingeritten 2008

tack :bow:

nu är jag jättesugen :eek: ;) !!! måste kolla med mamma om körmöjligheter och sån't..nån som vet hur långt tid det kan ta ungefär från stockholm och dit?
 
Sv: billingeritten 2008

vad roligt då kanske vi ses där! vad har ni för hästar?

Jag har ett arabiskt halvblod (e. Elon u. Alaia) som är 7 år. Han har startat en CR med förra ägaren, men jag är grön på distans. Min sambo har ett halvblod (e Alpen Fürst u Pomona) på 21 år. De har tidigare ridit en himla massa tornerspel med Ryttargruppen.

Förhoppningsvis blir mitt gröna kort-prov godkänd (man ska inte ropa hej...) om två veckor och då är det bara införskaffandet av licens som ligger emellan mig och PP-rundan i augusti! :banana: Den 10 maj bär det av till Hökensås för att få en liten inblick av hur det går till i själva starten... :D

...pryltokig som jag är har jag redan införskaffat ett rött distansträns... :angel: ...vet att det går bra med vanliga också, men det är ju sååååå snyggt! :grin:
 
Sv: billingeritten 2008

tack :bow:

nu är jag jättesugen :eek: ;) !!! måste kolla med mamma om körmöjligheter och sån't..nån som vet hur långt tid det kan ta ungefär från stockholm och dit?

Som f.d Lerdala-bo (starten är ju i lilla byn Lerdala, vid Billingens fot) skulle jag säga att du får räkna med ca 4 tim med bil - utan transport. ...har inte kört sträcka med släp, så jag kan bara ge den ungefärliga körtiden utan transport bakpå... :)
 
Sv: billingeritten 2008

jag vill oxå köpa ett distansträns men får vänta ett tag till. min pålle har oxå startat med förra ägaren så förhoppningsvis vet han vad som väntas av honom iaf :D
 
Sv: billingeritten 2008

Som f.d Lerdala-bo (starten är ju i lilla byn Lerdala, vid Billingens fot) skulle jag säga att du får räkna med ca 4 tim med bil - utan transport. ...har inte kört sträcka med släp, så jag kan bara ge den ungefärliga körtiden utan transport bakpå... :)

okej tack :bow: så hm..ca 6 timmar med släp kanske då ? ;)
det får det vara värt, såg att övernattningsmöjligheter finns (iaf för hästen) mot liten peng, om så behövs. awe awe awe :bump:
 
Sv: billingeritten 2008

Jag red pp förra året och det var kul, men ändå inte.
Som tidigare nämts så var det en regnig sommar.
Vi pp:are kom ju efter att ca 70 hästar redan gått där. PÅ vissa ställen var det lerar upp till knäna på hästarna och det fanns bara den vägen att välja. På sidorna var det sly eller stora granar.
Det gjorde ju att man inte kunde trava så mycket.
Annars var det bra. Trevliga funktionärer och bra tävlingsområde.
Är bara hästen iform blir det en pp i år med.

Vi kanske ses! Tänker dock inte köpa ett distansträns ;)
 
Sv: billingeritten 2008

tack :bow:

nu är jag jättesugen :eek: ;) !!! måste kolla med mamma om körmöjligheter och sån't..nån som vet hur långt tid det kan ta ungefär från stockholm och dit?

Sthlm-Skara tar ca fem timmar med släp, borde ta lika lång tid till Lerdala ;)
 
Sv: billingeritten 2008

;) haha okayy ;) tack!!
*anmäla eller inte..i valet & kvalet..och disskusion med mamma :angel: :devil: :cool:*
 
Sv: billingeritten 2008

JAG VILL!!!!!:banana:
Har tänkt att KANSKE starta en PP i augusti OM jag har den drömhästen jag hoppas på!:bump:Vet dock inte vilken tävling...:crazy:Det är många i augusti men vi får se!Skulle vara skönt att få sällskap!:laugh:(är bara ynka 14 år...:))
 
Sv: billingeritten 2008

vilka ska rida? jag ska rida min första pp 30 där har jag tänkt. det är ju ett tag kvar men tur är väl det för kondisen måste bättras på. någon annan som ska rida pp 30 som vill ha sällskap? ska bli så spännande. nu ska det lasttränas hela sommaren så vi kommer dit oxå :crazy:. ni som har ridit den förut hur är banan?

Hej, Vad kul att ni ska rida Distans ihop! Det är jag Ida, Nurmis före ägare :) Hälsa till han från mig! Har en ny arab på tråden, så förhoppningsvis blir det en start för oss också! Rida ihop?
 
Sv: billingeritten 2008

lite by the way..

hur brukar banan vara? vad är det för underlag o.s.v.? :)
 
Sv: billingeritten 2008

Nu har ju inte jag järnkoll på banan, men jag pratade med arrangören när jag var och "rekade" hur en distanstävling går till på Hökensåsritten och då förstod jag på honom att de har lagt banan mot Billingesluttningen. Kan nog vara ganska så kuperat och säkerligen stenigt på sina ställen. ...men totalt sett så skulle jag tro att det kan bli en jättefin naturupplevelse, för trakterna kring Lerdala är kanonfina! På våren brukar det köra "turist-karavaner" i 20 km/tim i trakterna för att titta på naturen... (*suck* sa vi som bodde där och alltid fastnade bakom en sådan där bil... *ler*)

...fast du får kanske bättre svar från någon som har ridit ritten förut... :grin:
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Innan jag skriver dethär så vill jag förklara en sak. Och det är att endel kanske kommer tro att dethär är nåt som jag har be stämt NU...
Svar
8
· Visningar
1 159
Senast: LiviaFilippa
·
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
10 735
Senast: Madalitso
·
  • Artikel
Dagbok Jag tjänar för tillfället ganska mycket mer i lön än ordinarie, då jag är utlånad och får massa extra ersättningar för det. Det har...
Svar
0
· Visningar
707
Senast: MissFideli
·
Dressyr Jag har nu vid två tillfällen blivit tillsagd att jag måste sluta låta händerna följa med upp när jag rider lätt, då detta stör hästen...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 454
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp