billingeritten 2008

Sv: billingeritten 2008

okays :bow:
T80km känns som det längsta jag kan tänka mig att rida, siktar inte på högre (tycker att 8 mil är långt ändå...!). lär ta många år att ta mig upp dit iaf :D

kanske läge att försöka hitta nån kurs i kartläsning...:angel:
 
Sv: billingeritten 2008

Delvis knapplån

Det finns en del bilder på min hemsida, klicka på "Tävlingar", så ligger du under "Billingeritten".
http://web.comhem.se/williamox/

Och Camilla - härlig bild på mig, William, Sofie och Melody överst! Får jag tjuva den till min hemsida?

/Josefin
 
Sv: billingeritten 2008

Varken jag eller Carro har ridit fel så långt förut som vi gjorde denna gången.
Vi satt lite och drömde precis där slingorna delade sig...så vi råkade rida på fel håll;)
 
Sv: billingeritten 2008

så kan det gå ;)
så om man är vaken och håller hård koll på markeringarna, brukar man klara sig bra utan att sitta med kartan? :p
 
Sv: billingeritten 2008

Ja håller man koll på markeringarna brukar det gå bra, det är väldigt sällan jag tittar på kartan. Tror jag gjorde det på greveritten förra året men annars har jag klarat mig utan.

Ja det var så lustigt, vi red på rätt slinga (blå), men bara det att vi red den åt fel håll haha
 
Sv: billingeritten 2008

Oj, jag har lyckats fastna på en av dina bilder :D "Ekipage på väg till start". Det huvudlösa ekipaget till höger är jag och Exotica :D
 
Sv: billingeritten 2008

Delvis knapplån

Det finns en del bilder på min hemsida, klicka på "Tävlingar", så ligger du under "Billingeritten".
http://web.comhem.se/williamox/

Och Camilla - härlig bild på mig, William, Sofie och Melody överst! Får jag tjuva den till min hemsida?

/Josefin

Jag tycker också att den bilden är härlig på er!
Det går så bra så att "tjuva" bilden Josefin!;)
/Camilla
 
Sv: billingeritten 2008

*kl*

Blev vid två tillfällen under ritten fotograferad av någon med jätteobjektiv, någon som vet vem han är och om han har någon hemsida?
 
Sv: billingeritten 2008

*kl*

Blev vid två tillfällen under ritten fotograferad av någon med jätteobjektiv, någon som vet vem han är och om han har någon hemsida?

Den finns säkert fler män som var där med jätteobjektiv, men kan det ha varit Ulf Lonäs som jobbar för Ridsport?
/Camilla
 
Sv: billingeritten 2008

Ingen aning... ska Googla lite. Han hade en blå Volvo såg jag (eller, det stod en där han stod, och det var ingen annan i närheten)
 
Sv: billingeritten 2008

Lonäs körde en blå volvo, så det var säkert han.
 
Sv: billingeritten 2008

Kan inte låta bli att göra ett inlägg, för jag har precis upptäckt en ganska (för mig i allafall...) kul grej beträffande medias rapportering från Billingeritten...!

Jag och min lilla Bandy gick och VANN prova-på-ritten! Kan ni tänka er!?! Man kan ju varken vinna eller ens tävla i prova-på, men vi kunde tydligen :D:grin:

I Skaraborgs Läns Tidning från i måndags (080818) läser jag följande:
"I Klass 4, Clear Round kom inga hemmanhopp i toppen, men i Klass 5, Prova på, vann Sofia [efternamn].

Är det inte bra lustigt, så säg! (och då var de ändå på plats, för de har både pratat med tävlingsledningen och tagit en bild från veterinärbesiktningen.... nr 138 är på bild, så de borde nog kunnat få det hela lite mindre om bakfoten tycker man...).

(jag skriver lite om det på min blog också - med glimten i ögat förstås... blog.cerazophia.com)

...tralalala la... jag vaaaannnnn... :angel: :banana: *gapskratt*
 
Sv: billingeritten 2008

Man kan ju dessutom undra hur de fått ihop det när flera stycken har snabbare ridtid än dig :D
(Kan ju vara så att de fått första resultatlistan, där stod alla i ordningen de startade...)
 
Sv: billingeritten 2008

ja, naturligtvis är det så det måste ha gått till.
De har tittat på den första resultatlistan och trott att även där var det skrivet i resultatordning - vilket det rakt inte var! Det var ju bara startordningen...med vidlagda resultat, typ.

Kanske inte så lätt för en journalist som inte har ett uns aning om distansritternas olika klasser förvisso - men ganska kul att läsa för egen del, även om jag fattar att det såklart blivit fel - men jag tror jag väljer att gå på den gamla devisen att allt som står i tidningen är sant! :rofl::rofl::rofl:
 

Liknande trådar

Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 988
Senast: iNHALE
·
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 456
Senast: animalasia
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 240
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 519
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp