Bukefalos 28 år!

billingeritten 2008

Sv: billingeritten 2008

nu är det inte så långt kvar och anmälan är inskickad! vilka har anmält sig?
 
Sv: billingeritten 2008

tyvärr så blir det inga mer tävlingar i år för oss, en senskada.

undrar om mia " distansritt" kommer till billingeritten även i år och säljer :confused:

lycka till till er andra som kommer att rida
 
Sv: billingeritten 2008

Jag och min sambo har anmält oss! :bump:
Ska bli SÅÅÅÅ spännande! ...men jag har fortfarande inte något bra tips på hur man får ner pulsen på pållen... och inte något sätt att träna det på heller (dvs, har inga "pulsmöjligheter" hemma - om inte någon kan tipsa om något bra... *ler*)
 
Sv: billingeritten 2008

skulle oxå jättegäärna vilja åka på den!!! Men åker till kreta i två veckor den 14e augusti. Attans! :mad: Men men... det kommer väll fler tävlingar hoppas jag;)
 
Sv: billingeritten 2008

jag har anmält mig, efter att ha velat fram och tillbaka ;)
nu ska här "sista minuten-tränas" (lite extra rygg/kors-muskler kan nog vara bra, har inte tränat backe på ett tag..hm..haha) och öva på vet. upptrav osv. :bump:



ang att få ner pulsen kvickt; mitt vbl.sto, bra kondition (tror jag, hon blir inte trött när jag rider iaf.. :angel: får se hur det går i augusti!) går ner ganska fort i puls. När jag rider hårt/fort ett rejält pass (rider i stort sett aldrig kortare pass en en timme, om det inte är nåt speciellt jobbigt psykiskt också..) så skrittar vi ca 5-10 minuter och sen kan vi i stort sett rida lika länge till :p . Värm upp ordentligt (så att det inte blir snabba "ryck" i ansträngningen för muskler o.s.v.) och skritta sista biten till vet./mål (alt. sitt av och led, och sitt upp igen och skritta snabbt/trava in i mål) - det borde gå bra! lite varning för kallt vatten..många hästar blir stela av det direkt efter träning (och det kan ju leda till lite ojämn gång eller så vid upptravet för vet.). "måste" man ha vatten innan pulsning och vet.koll, låt det vara typ fingervarmt, alt. aningen varmare :D
jaoops..det är så vi kör hemma iaf, har ej praktiserat det på ritt :angel:
kolla pulsen kan man göra med stetoskop ;)
 
Sv: billingeritten 2008

var det någon som ville ha nån att rida billingeritten tillsammans med? Jag ska start 30 km PP, vill gärna rida med någon :D

ska tävla ett arabsto på 17 år, pigg som sjutton =) hon är en riktig veteran på det här med distans så om det är nån med osäker pålle så kan den hänga på oss =D
 
Sv: billingeritten 2008

du kan ju alltid starta med mig och idaho114 här på forumet om du vill :)
 
Sv: billingeritten 2008

jösses.. nu är det bara ca 2½ veckor kvar..aaaah ..
:bump:

nån mer än jag som börjar bli nervös..?
 
Sv: billingeritten 2008

..men jag har fortfarande inte något bra tips på hur man får ner pulsen på pållen... och inte något sätt att träna det på heller (dvs, har inga "pulsmöjligheter" hemma - om inte någon kan tipsa om något bra... *ler*)
Vanligt stetoskop kan du köpa på Apoteket - det och ett digitalur gör det lätt att räkna ut pulsen :) (räkna antalet slag under 30 sekunders tid, och dubbla sedan siffran)
 
Sv: billingeritten 2008

Åh!
Tusen mega-massor-tack för information ang stetoskop och om hur man mäter pulsen :bump:

Jag trodde jag skulle behöva stjäla ett från en av läkarna på jobbet... visste inte att de fanns på apoteket!!!
(Jag jobbar inte inom sjukvården annat än som administratör - det kanske förklarar saken :D )

Nu ska här ut och pulsmätas! ;)
 
Sv: billingeritten 2008

Frågade på apoteket i dag och de hade INTE stetoskop att sälja till privatpersoner. Kunde inte ta hem heller.

Vad är det för specialapotek du har handlat på ;)
Tacksam för tips om fler inköpskanaler...
 
Sv: billingeritten 2008

Frågade på apoteket i dag och de hade INTE stetoskop att sälja till privatpersoner. Kunde inte ta hem heller.

Vad är det för specialapotek du har handlat på ;)
Tacksam för tips om fler inköpskanaler...
Va?! Hmh, jag fick veta på distansridlägret att de fanns att köpa på apoteket... hade tänkt köpa ett själv. Nu fick jag visst problem... :crazy:

Hör med ditt jobb om du kan få köpa ett då?
 
Sv: billingeritten 2008

Jag är anmäld! Ska rida min 2:a 5-milare, så håll tummarna! Klarar jag den så går jag upp till 8 mil nästa säsong! :bump:
 
Sv: billingeritten 2008

ja ska va me!! blir min tredje 5-milare..
 
Sv: billingeritten 2008

Jag köpte på apoteket för 2 år sedan... De hade inga hemma men beställde hem ett åt mig- det var aldrig några problem....
 
Sv: billingeritten 2008

Konstigt. Jag köpte också mitt på apoteket för kanske 4-5 år sedan. Lustigt att säga att man som privatperson inte skulle få köpa stetoskop...
Nåja. Iaf så är Nordpostmodellen väldigt bra med två slangar istället för en.
 

Liknande trådar

Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
3 147
Senast: iNHALE
·
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 562
Senast: animalasia
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 970
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 572
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp