Blandras (beagle och musterländare...funderingar?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Blandras (beagle och musterländare...funderingar?

Kl
Det är jättebra att du frågar! Då hoppas jag också stud tar till dig av tipsen du får; bestäm ras och typ innan du kollar annonser eller hälsar på valpar, ta dig tid att läsa på och välj en seriös uppfödare. Och välj bort jakthundarna.

Jag har för övrigt en hund som går från 0-100 och tack och liv att jag kan ha henne lös. Annars skulle hon förmodligen vara i upplösningstillstånd. Saker att träna på finns det nog av i alla fall.
 
Sv: Blandras (beagle och musterländare...funderingar?

Dom flesta jakthundarna går inte från 0-100 annat än när dom är lösa, och dom brukar sannerligen inte ha "ett jäkla driv" på annat än jakt utan snarare en stor vilja att inte göra som du säger.

(Nu talar jag om självständiga ställande och drivande hundar.)
 
Sv: Blandras (beagle och musterländare...funderingar?

Skriver under på det!
Ett jäkla driv att följa alla spår efter kaniner i räser fart är min bra på, släpper man henne har man jävla tur om hon kommer tillbaka. Här gäller det att hålla hårt i kopplet, alltid!
Hon slår dövörat till och springer tills hon har hittat kaninen.
Ser hon en kanin ute så släpper hon inte den med blicken förrän den är helt utom synhåll, och det går inte att få henne att fokusera på annat. Till och med gått i in stolpar och träd för att hon vägrat släppa blicken.
 
Sv: Blandras (beagle och musterländare...funderingar?

Tingat och klart, det blev en amstaff men blandras på en dvärgpincher och shnauzer. Känner mig nöjd, passar bättre till mina ändamål.

Vad tycker ni om blandningen?
 
Sv: Blandras (beagle och musterländare...funderingar?

Hur man ens lyckas korsa de raserna är för mig ett mysterium.

Att först ha en dvärgpincher och blanda med schnauzer... why?!

Att sedan korsa den blandningen med amstaff:banghead:
 
Sv: Blandras (beagle och musterländare...funderingar?

Idiotblandning. Amstaff har problem med könsbunden aggressivitet men är ofta stabil i övrigt och människokär - men med en rejäl kamplust och svår att bryta om något händer. Dvärgpinscher har en del problem med mentaliteten vad jag förstått, en hel del dras med rädslor och det finns en hel del som fått rapporteringskod A(uppvisande av rejält dålig mentalitet på exempelvis utställning). Eftersom det sällan är de bästa djuren som går i avel så kan en sådan här korsning bli en tickande bomb.
 
Sv: Blandras (beagle och musterländare...funderingar?

tycker du ska avboka den valpen, och sen köpa den korsningen som finns på blocket mellan Amstaff och ovcharka istället ! Borde bli en jäkel på WP och går garanterat från 0-100 på en nanno sekund !!! och du skriver ju att du har stor erfarenhet och att hunden blir vad man gör den till så då borde du vara den perfekta ägaren till en av dessa hundar (OBS!! IRONI )
 
Senast ändrad:
Sv: Blandras (beagle och musterländare...funderingar?

Hur man ens lyckas korsa de raserna är för mig ett mysterium.

Att först ha en dvärgpincher och blanda med schnauzer... why?!

Att sedan korsa den blandningen med amstaff:banghead:

Är jag helt ute och cyklar nu om jag hävdar att schnauzer och pincher är "nästan" samma ras, fast schnauzern är den strävhåriga varianten? Skäms på mig, men trots att jag har schnauzer själv ( och kan ha jättefel) så är det vad jag trodde. Rätta mig gärna om hur det är.

Men håller med i det andra:crazy:

Kl till TS

Hur tänkte du nu???? Varför denna blandning, var hittar du alla konstiga blandningar och varför läser du inte på mer om raserna och tänker dig för innan du skaffar något!:mad:
 
Sv: Blandras (beagle och musterländare...funderingar?

Tingat och klart, det blev en amstaff men blandras på en dvärgpincher och shnauzer. Känner mig nöjd, passar bättre till mina ändamål.

Vad tycker ni om blandningen?

Vilka ändamål är det den blandningen passar för?

Jag tycker det är helt åt hel...e felblandat.
 
Sv: Blandras (beagle och musterländare...funderingar?

Glömde skriva att det är pitbull med

Och jag undrar fortfarande? Du menar allvar? Du frågar en massa saker om raser för att du vill lära dig, får tips och råd, och gör ändå en helkorkat val utifrån det? Är du helt säker på att du inte är ett troll utan att veta om det?:banghead::crazy:
 
Sv: Blandras (beagle och musterländare...funderingar?

Men klart han är ett troll! Ingen människa är såhär korkad..
 
Sv: Blandras (beagle och musterländare...funderingar?

Första kullen var på gotland och andra kullen i luleå. Resa långt för den "perfekta hunden"?

Gör så här istället:
- Gå igenom skk's lista över rasgrupper
- Och gå igenom de grupper du fastnar för. Inom samma grupp kan det finnas lämpliga och olämpliga raser. Kolla alla rasernas hemsidor och läs vad det står skrivet om rasen/raserna. I det här läget är hundens utseende inte något att bry sig om. Bara gå igenom och se vilka raser som kanske passar er.
- Ta kontakt med uppfödare inom de raser som ni tycker passar er bäst, gärna i erat närområde.
- Fråga om uppfödarna själva söker eller vet någon som söker fodervärd.
 
Sv: Blandras (beagle och musterländare...funderingar?

Först nu? Jag tyckte det var rätt tydligt redan i början av tråden.
 
Sv: Blandras (beagle och musterländare...funderingar?

Första kullen var på gotland och andra kullen i luleå. Resa långt för den "perfekta hunden"?

Gör så här istället:
- Gå igenom skk's lista över rasgrupper
- Och gå igenom de grupper du fastnar för. Inom samma grupp kan det finnas lämpliga och olämpliga raser. Kolla alla rasernas hemsidor och läs vad det står skrivet om rasen/raserna. I det här läget är hundens utseende inte något att bry sig om. Bara gå igenom och se vilka raser som kanske passar er.
- Ta kontakt med uppfödare inom de raser som ni tycker passar er bäst, gärna i erat närområde.
- Fråga om uppfödarna själva söker eller vet någon som söker fodervärd.

Det var så han BORDE ha gjort, istället gjorde han:

- Starta en tråd i ett hundforum gällande något som du vet kommer engagera
- Skratta åt alla som förtvivlat försöker komma med råd för att slippa göra misstag
- Lägg till lite ännu dummare förslag för att hålla tråden vid liv
- Skratta ännu mer då människor tar dig på allvar
- Dra till med en härlig slutkläm och sen ringa polarna och berätta hur korkade hundmänniskor är

:banghead:

Människor i detta forum är uppriktigt måna om att hundar ska må så bra som möjligt. Även om det är uppenbart att du är ett troll, så vill man inte riskera att missa de som faktiskt menar allvar med liknande trådar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 491
Övr. Hund Va några år sen jag va aktiv här i hunddelen men nu har det börjat rycka ordentligt i hundsugsnerven och även om det är nått år tills vi...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 530
Senast: Hedinn
·
Hundavel & Ras Vår lilla familj vill skaffa hund och nu har jag fått upp ögonen för Kromfohrländer. Jag skulle gärna vilja höra från er som känner till...
Svar
17
· Visningar
3 648
Senast: Asko
·
Hundavel & Ras Familjen är sjukt sugen på hund. Tankarna har funnits länge på hund men tajmingen har inte varit rätt. Nu känns det som vi är i ett läge...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
12 974
Senast: Miks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • När fan slutar jag ramla av?
  • Ridskoleryttare
  • WE-tråden

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp