Bukefalos 28 år!

Blir ni gratulerade på jobbet.

Gratulation vid födelsedag

  • Ja av kollegor och chefer

    Röster: 47 28,0%
  • Ja men bara kollegor

    Röster: 35 20,8%
  • Ja men bara av chefen/chefer/HR

    Röster: 2 1,2%
  • Nej

    Röster: 84 50,0%

  • Antal omröstningsdeltagare
    168
  • Omröstning stängd .
En vanlig udda födelsedag är det bara mina närmsta kollegor som grattar, en av mina närmsta fyller två dagar efter mig så det är lätt att ha koll på. Vid 50 så brukar admin skramla och tvinga företaget att lägga in pengar också. Sen är det när man slutar, vid pension vanligtvis på vårt jobb. ;)
 
Hos oss uppmärksammas alla anställda, drygt 270 pers. En slide på infoskärmarna och intranätet om veckans födelsedagar, samt en skylt med dagens födelsedagar i matsalen.
Vid 50-årsdagen brukar det vara gemensam skramling till present.

Hos oss är det inte lätt att slippa undan :p
 
Hos oss uppmärksammas alla anställda, drygt 270 pers. En slide på infoskärmarna och intranätet om veckans födelsedagar, samt en skylt med dagens födelsedagar i matsalen.
Vid 50-årsdagen brukar det vara gemensam skramling till present.

Hos oss är det inte lätt att slippa undan :p
Mitt jobb är vi ca 80 st på stockholmskontoret och 4000 globalt.
 
Hos oss uppmärksammas alla anställda, drygt 270 pers. En slide på infoskärmarna och intranätet om veckans födelsedagar, samt en skylt med dagens födelsedagar i matsalen.
Vid 50-årsdagen brukar det vara gemensam skramling till present.

Hos oss är det inte lätt att slippa undan :p
Jag skulle bli skitarg över något sådant. Varför plåga vuxna människor med födelsedagar. Att fira de där ojämna dagarna var ju något som var kul när man var 7 men nu när man är 40+????
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Vi grattar om personen säger till/någon råkar ha koll. Det händer att den som fyller tar med sig fika men det är långt ifrån standard. När jag började på arbetsplatsen så fanns det vana att skramla presenter till jämna födelsedagar men det var flera år sedan sist nu.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Jag skulle bli skitarg över något sådant. Varför plåga vuxna människor med födelsedagar. Att fira de där ojämna dagarna var ju något som var kul när man var 7 men nu när man är 40+????

Ja, alltså blir man skitarg över det så slipper man nog? De flesta tycker det är trevligt, det finns nog en hel del bland våra medarbetare som inte får någon annan gratulation än den som lämnas av kollegorna.
 
Nej, det är nog inget jag blivit tillfrågad om k alla fall. Men säger man ifrån är jag övertygad om att man slipper :)
Det hoppas jag, det låter hemskt invasivt överhuvudtaget i mina öron. Inte sjutton vill jag att min ålder och datum basuneras ut bland nästan trehundra pers på företagets media.
En sak bland närmaste kollegorna.
 
Inte ifrågasätta semesterdagar nu :D;). Vi vill ha fler semesterdagar! Jag är gärna för att man alltid får betald ledighet på sin födelsedag (eller närmaste jobbdag) :D
Jag tycker det är jättekonstigt bara. Sure, en semesterdag är ju trevligt men då vill jag helst ha den när det passar - det vore en bra present. :D
 
Det hoppas jag, det låter hemskt invasivt överhuvudtaget i mina öron. Inte sjutton vill jag att min ålder och datum basuneras ut bland nästan trehundra pers på företagets media.
En sak bland närmaste kollegorna.

Det skrivs aldrig ut någon ålder, bara att denna veckan fyller X, Y och Z år, med deras datum.
Som sagt upplever jag att det är uppskattat, och är övertygad om att det skulle respekteras om någon tyckte något annat :)
 
Vet inte, brukar själv ta ledigt ibland när jag fyller år och gå på spa eller något annat trevligt.
Jag tänker mest att det kan man göra på kvällen eller till helgen. Just DAGEN och datum är mindre viktigt - man får ju inte ledigt från skolan när man är barn heller utan firar när det passar. Det är bara märkligt för mig. :)
 
Det skrivs aldrig ut någon ålder, bara att denna veckan fyller X, Y och Z år, med deras datum.
Som sagt upplever jag att det är uppskattat, och är övertygad om att det skulle respekteras om någon tyckte något annat :)
I och för sig blir man väl bekant med fenomenet innan man fyller år så man hinner säga till om man inte vill vara med, men... bara.. nej. Jag får rysningar, så engagerad arbetsmiljö vill jag inte ha. 😅 Tänk om man inte hinner med och så finns ens namn klistrat över hela median i matsalen!
Med det sagt är jag glad om det funkar hos er, men också glad att det hos oss är så att man markerar om man Vill bli firad istället för tvärtom.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har jobbat med färdtjänst och det trivdes jag bra med. Roligt att göra något nyttigt och kunna hjälpa människor. Tyvärr var chefen...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 596
Senast: Nepenthe
·
Skola & Jobb Jobbar som timvik idag men får knappt några timmar alls, så ekonomin är ju katastrof. Det har varit jättemycket strul från start med...
2
Svar
30
· Visningar
2 277
Senast: mamman
·
Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
2 120
  • Låst
Skola & Jobb Jag är inte välkommen tillbaka till jobbet jag haft i två säsonger nu. Jobbet börjar nästa vecka och jag är inte kontaktad. Jag skriver...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
9 029
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp