Bukefalos 28 år!

blöder efter förlossning

Status
Stängd för vidare inlägg.
B

Blixtra

Hur länge blödde ni efteråt och hur mycket ( vilken bindstrl. behövde ni)?
 
Sv: blöder efter förlossning

3-4 veckor med avslag. första 2 dagarna har jag haft "plus"-varianten, sden har ajg klarat mig med "normal" för att avsluta med trosskydd typ...
Ungefär lika alla 3 gångerna. Fast då ska man veta att det blir något mindre avslag efter snitt, eftersom de torkar ur livmodern innan de tråcklar ihop den. Och att jag inte är särskilt blödningsbenägen, har väldigt sparsamma menstruationer också...
 
Sv: blöder efter förlossning

Jag fick barn för en månad sedan och använder nu trosskydd. Ska jag iväg och inte kommer i närheten av toa, så blir det nog normalbinda.

Jag TROR att jag blöder normalt/lite.

Vid snittet så var det ungefär likadant. Minns inte så mycket, då jag hade mest problem med att snittet vägrade läka.. *urk*
 
Sv: blöder efter förlossning

Jag hade nästan inget avslag alls, jag hade vanlig normalbinda första veckan och andra veckan körde jag med trosskydd och sedan var det över :)
 
Sv: blöder efter förlossning

Jag blödde väl i ca 3 v efter förlossningen. Använde mig av libress normal. Första och andra natten sov jag med sjukhusets sexiga trosor och jätteblöja. :o :D Det kändes ganska bra. Ville inte gärna vakna upp på BB efter natten och blött igenom. :crazy:

Blödde ganska lite, tror jag, och under vanlig mens blöder jag också väldigt lite.
 
Sv: blöder efter förlossning

Den här avslagsblödningen, gör den ont? Som menssmärtor?
 
Sv: blöder efter förlossning

Första dagarna blödde jag massor. Jättebindorna på BB var det enda som räckte till. Efter ett par dagar gick jag ner till apotekets tjocka nattbindor. 10-14 dar efter förlossning kunde jag använda vanliga tunna bindor men fortfarande extra stora. Sen minskade det gradvis. Helt borta var det inte förrän efter en 4-6 veckor.

Blödningen i sig gör inte ont. Däremot kan det göra ont när livmodern drar ihop sig. Det känns ungefär som rejäl mensvärk (rejäl för mig som inte har några jätteproblem annars, någon enstaka värktablett per mensperiod i vanliga fall).
 
Sv: blöder efter förlossning

Grim skrev:
Blödningen i sig gör inte ont. Däremot kan det göra ont när livmodern drar ihop sig. Det känns ungefär som rejäl mensvärk (rejäl för mig som inte har några jätteproblem annars, någon enstaka värktablett per mensperiod i vanliga fall).
Finns det någon värktbl. man kan ta om dte gör fasligt ont, som inte är negativ för amning och bebeis>?
 
Sv: blöder efter förlossning

Sånt som innehåller paracetamol (alvedon, panodil) är OK vid amning, men inte acetylsalicylsyra (treo, magencyl).
 
Sv: blöder efter förlossning

ainasoja skrev:
Jag hade nästan inget avslag alls, jag hade vanlig normalbinda första veckan och andra veckan körde jag med trosskydd och sedan var det över :)
Låter sköönt! Det är ju mycket endå med ny bebis :love: och allt!
 
Sv: blöder efter förlossning

...och jag hade precis som Grim.

Blixtra, blödningen är det sista man bekymrar sig för.

Du kommer ju ha en BEBIS - allt annat utom den och att sova blir liksom futtigt och perifert.

Dessutom kommer allt som har med din egen kropp och fräschör att göra ändå på undantag i amningsträsket :D :cool:
 
Sv: blöder efter förlossning

ja när är efterkollen? är det runt 8 veckor efter?
Ja jag blödde tills strax före den i alla fall, i början var det nattbindor som gällde!! Kanon :) .
Sen kunde jag efter ett tag gå ner till vanliga för att på slutet då kunna använda trosskydd.
Fick sen tillbaka mensen nästan direkt också, trots dygnet runt amning varannan timma :crazy: .

Men själva avslagsblödningen är ju ingen fara i sig mer än att det är ledsamt i sig att blöda så länge... :smirk: men det gör ju inte ont i sig!!
Inget att oroa sig för alltså :) !
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag håller på att få spader. Fick mitt första barn för knappt en vecka sen och har sedan dess inte kunnat sova på grund av ryggvärk. I...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 535
Kropp & Själ Jag har en konstaterad hemorrojd och har fått stolpiller mot det. Inget farligt har hittats i tarmen och hemorrojden har blivit mindre...
Svar
11
· Visningar
953
Senast: hundtant
·
Övr. Barn Min 10-åring halkade in i en byrå med knät nyss. Jag bedömde att det nog inte behöver sys då det knappt blödde. Spolade rent och satte...
Svar
8
· Visningar
1 696
Senast: Lickety
·
Gravid - 1år BB Gårda öppnar efter nyår. Ett helt privat allternativ där en förlossning kostar 55 000 kr. Enligt artikeln i DN har de ingen medcinisk...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
9 132
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp