Bomlös hysterin!

Sv: Bomlös hysterin!

PM´a mig i såfall, man är ju näst intill nojjig här med att hänvisa till websidor, ÅF mm. :D
 
Sv: Bomlös hysterin!

Bäst du PM´ar mig, jag har förut sett att om man svarar och visar till några hemsidor via länkar etc. så försvinner ofta tråden snabbt som attan..;)
 
Sv: Bomlös hysterin!

Jag vill inte ha någon länk, jag vill veta hur du tänker. VAD har stigläder med utformningen på fästen att göra? Säkert kan ditt svar vara intressant för flera, därför är det idiotiskt att ta det via PM (privat konversation)

(f ö strider PM-vädjan/uppmaning lika mycket mot forumreglerna som bildernappning etc, du bör därför undvika detta)
 
Senast ändrad:
Sv: Bomlös hysterin!

Jaaa, kan hålla med det här med bomlösa. Köpte nyligen en till hästen då han har svårt att ha vanlig sadel pga av tryck. men nu trivs han. Dock så tycker jag att den trycker nått så enormt mot manken så jag har ridit barbacka nu.

Ska dom verkligen trycka så? kan inte tänka mig att de ska det.
Och så använder jag en padd. men har testat båda delarna med det trycker, så kan inte påstå att bomlösa passar alla hästar som många säger. :(
 
Sv: Bomlös hysterin!

Alla MODELLER passar inte alla hästar, du kan inte ta vilken modell som helst och tro att den passar alla hästar.

Den måste självklart tillpassas som vilken utrustning som helst.
 
Sv: Bomlös hysterin!

Jaaa, kan hålla med det här med bomlösa. Köpte nyligen en till hästen då han har svårt att ha vanlig sadel pga av tryck. men nu trivs han. Dock så tycker jag att den trycker nått så enormt mot manken så jag har ridit barbacka nu.

Ska dom verkligen trycka så? kan inte tänka mig att de ska det.
Och så använder jag en padd. men har testat båda delarna med det trycker, så kan inte påstå att bomlösa passar alla hästar som många säger. :(

Då har du en modell som inte är rätt för den hästen.
Har hästen mycket manke och du har en soffkuddsmodell kommer det bli i stort sätt omöjligt att få mankfrihet.
Sen undrar jag VEM som säger att ALLA bomlösa passar ALLA hästar. Ingen på Buke i alla fall. Vad en ev försäljare säger ska man ju alltid ta med många nypor salt.
// Linda
 

Liknande trådar

Relationer Kloka buke! Behöver er hjälp! Alltså... Jag har snurrat till det lite i huvudet och behöver rätta till det...:p Kommer antagligen bli...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 405
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Då var min hälsohemsvistelse slut, och jag har återvänt hem igen. Men vilken häftig upplevelse det var! Min tanke med att åka dit var...
Svar
0
· Visningar
274
Senast: cassiopeja
·
Ridning Nu kommer mina klassiska orosmoment upp igen - sadeln och galoppen! :D:o Ni som har kommit en bit inom AR eller kanske har lite...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 531
Senast: bigganl
·
M
Utrustning Jag har letat sadel till min kille i 2 år kanske 2½ år nu. Efter att vi varit hos två diplomerade sadelprovare och provat säkert upp...
2
Svar
20
· Visningar
2 012
Senast: Mos410
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp