Bukefalos 28 år!

Bonde söker fru 2015

I programmets begynnelse så var det ju bönderna med flest brev som man fick följa i tv, numera går de visst på andra kriterier. Tror det blev ett bra gäng i år, hoppas det inte blir så mycket avhopp som förra året bara.

Och Pontus verkar ju vara en störtskön kille i det lilla man fick se av nästa veckas speeddejting :D
 
Jag tycker det var tråkigt att bönderna kändes ganska lika varandra! Annars tror jag att det kan bli bra.

Tyckte först att Pontus framstod som rätt trist och slätstruken till personligheten, men när man fick se vad som ska hända nästa vecka gillade jag honom mycket mer!
 
Nu har jag sett programmet i efterhand och jag håller med om Pontus, det blir kanske mer kul att följa han än vad jag trott... :p *ponny*... :cautious::laugh:

Annars tyckte jag synd om Per, han blev verkligen besviken. Undrar hur hans drömkvinna ser ut? Jag tror han söker "för ungt"... O_o
 
Jag missade gårdagens avsnitt pga jobb. Men ska se om jag hinner se det på Play ikväll då jag har jouren och ändå måste sitta uppe någon extra timme efter att alla lagt sig :D
 
Jag missade gårdagens avsnitt pga jobb. Men ska se om jag hinner se det på Play ikväll då jag har jouren och ändå måste sitta uppe någon extra timme efter att alla lagt sig :D
Jag vet inte om du missade så mycket egentligen ... tyckte det verkade lite urvattnat, och de som var entusiastiska inför det hela följde de inte ...
 
Jag vet inte om du missade så mycket egentligen ... tyckte det verkade lite urvattnat, och de som var entusiastiska inför det hela följde de inte ...

Det var min känsla också. Att varumärket har gjorts så många gånger att det blivit "tråkigt". O nu har urvalet på vilka de följer förändrats.
 
Han älgkillen verkar ju ha lite annat att tänka på, tv4 kanske borde valt någon annan istället? Men bortsett från det så verkar de andra tre bönderna vara vettiga, sköna och ha humor, inte tråkiga och menlösa och det är ju positivt :)
 
Jag tyckte att höjdpunkten på gårdagens program var när Klas och Mikael fick vara med :love: så himla fina personer de verkar vara och de har verkar så lyckliga ihop med sina respektive.
 
Han älgkillen verkar ju ha lite annat att tänka på, tv4 kanske borde valt någon annan istället? Men bortsett från det så verkar de andra tre bönderna vara vettiga, sköna och ha humor, inte tråkiga och menlösa och det är ju positivt :)

Ja, "älgkillen" verkade inte riktigt fokuserad på att träffa någon. Man han verkar i alla fall vara lite seriös. Han ville läsa vad som skrivits innan han tittade på bilderna. Helt klart ett + :)

TV4 hade ju inte så många kvar att välja på. Två ville inte vara med överhuvudtaget, och en fick välja om han ville vara med eller inte, p g a att de tjejer som skrivit till honom inte ville vara med i TV. Då valde han att inte vara med.

Vad har ni för favoriter? Har de ändrats sedan första avsnittet???
 
Jag tycker att det ska bli otroligt roligt att följa Stefan, eftersom jag tidigare kände honom mycket väl! Han är den mest godhjärtade person jag någonsin träffat, och han är (eller var då när han fanns nära inpå mitt liv) precis som han utger sig för att vara och den bild man fått av honom hittills i tv-rutan stämmer mer än väl! :love:

Har aldrig följt Bonde söker fru tidigare, men i år blir året det händer! Som jag fattat det så får inte alla bönder vara med, utan det sker någon form av gallring (hur i så fall?), men Stefan är den av bönderna som kommer att göra bra tv! :p
Jag håller med, "godhjärtad" beskriver Stefan väldigt väl! (Åtminstone då när jag kände honom.) Önskar honom all lycka! :)

/Lady_S
 
Han hade väl huvudet fullt ändå med olyckan och branden stackarn:(
Det var verkligen ett stort plus hos älgkillen (vad hette han? David?) att vilja läsa brevet FÖRE han såg fotot. Inte många som tänker så, men jag gillar hans tänk.
 
Han hade väl huvudet fullt ändå med olyckan och branden stackarn:(
Det var verkligen ett stort plus hos älgkillen (vad hette han? David?) att vilja läsa brevet FÖRE han såg fotot. Inte många som tänker så, men jag gillar hans tänk.
Ja, naturligtvis hade han det.

Om jag minns rätt hette han Daniel. Får se då om han håller det här "plusset" programmet igenom.

På något vis känns det som om de som kommer att hitta kärleken är de som inte är med i programmet. Får se om man får rätt i detta. Vad tror ni?
 
Synd om bonden från Undenäs förresten. Man fick nästan intrycket av att han gett upp redan innan han fått breven ... Eller?
 
Synd om bonden från Undenäs förresten. Man fick nästan intrycket av att han gett upp redan innan han fått breven ... Eller?
Håller med, en rätt så negativ och passiv inställning till allt om du frågar mig. Men samtidigt kanske det inte alls var så, utan bara något tv4 ville få det att verka som (skulle inte vara första gången något blir helt vinklat i tv). :p
 
Håller med, en rätt så negativ och passiv inställning till allt om du frågar mig. Men samtidigt kanske det inte alls var så, utan bara något tv4 ville få det att verka som (skulle inte vara första gången något blir helt vinklat i tv). :p

Av det man fick se verkar han bara ha en negativ självbild, en alldeles för negativ för hans eget bästa. Jag tror inte att TV4 har försökt få honom att framstå som någon annan än den han är i det här fallet. Linda försökte ju tvärtom få igång honom, men hon lyckades ju inte speciellt bra med det ...
 

Liknande trådar

Relationer Jag har en kompis som under några månader, 4-5 kanske, träffat en man och varit någorlunda seriös med honom. De bor i ett annat land och...
2
Svar
35
· Visningar
4 455
Senast: Inglorion
·
  • Artikel
Hästnyheter Fälttävlansryttaren Pontus Hugosson är en av åtta bönder i första vändan av TV4:s populära serie "Bonde söker fru" i år. ... Källa /...
Svar
3
· Visningar
1 097
Senast: emli
·
Äldre Några här som såg säsongspremiären igår av Bonde söker fru? Vad tror ni om valet av tv-bönder? Någon som känner någon av bönderna eller...
24 25 26
Svar
517
· Visningar
59 608
Senast: Elina8
·
Hundavel & Ras Hej! Hoppas få lite kloka råd och vägledning från er hundkunniga! Jag och min sambo har i flera år varit sugna på att skaffa hund och...
Svar
3
· Visningar
1 534
Senast: Lady_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp