Bukefalos 28 år!

Bonde söker fru 2015

Har precis tittat på de nya bönderna, och tycker att det verkar vara ett lovande startfält! Jag fick en bättre känsla för de här bönderna än för dem förra året, helt klart.

Den näst sista bonden, Marcus, var ju söt! Och Anders och Stefan var ju härliga personligheter, speciellt Stefan hade ju en stark personlighet och verkade vara sig själv inifrån och ut! Den sista bonden, Olle, verkade också trevlig och mysig!

Har ni några favoriter?

Vilka tror ni att de kommer att följa?

Jag tror på Daniel, Stefan, Pontus och Anders. Ska bli spännande om man får rätt ...


Ang Pontus, är jag den enda som reagerade på hur han släppte loss hästen i hagen? I första avsnittet med presentationerna.
 
Men var det inte väldigt konstigt med kvinnan som inte skickade med en bild för att hon inte hade någon nytagen men skrev att hon var fotomodell?

Tycker jag med. Dessutom trodde jag att man pensionerades vid ca 30 års ålder när man är fotomodell. Hon var väl 48 år?
 
Nej, tänkte inte speciellt på det ... Gjorde han något fel?? Jag är ingen hästexpert själv ...

Nu vet jag inte vad han gjorde fel i detalj, men jag kommer ihåg att han släppte hästen och det första den gjorde var att rusa iväg. Personligen vill jag att min häst ska vänta på att jag vänder honom, stänger grinden, tar av grimman, lugnt väntar på att jag är klar och sen får han traska iväg. Eller springa iväg om han tycker det är roligare. Vet många som bara "slänger in" hästarna men det kan ju bli livsfarligt. :nailbiting:

Fast väntar gärna på svar om vad han gjorde fel eftersom jag inte orkar gå tillbaka och kolla själv. ;)
 
Nu vet jag inte vad han gjorde fel i detalj, men jag kommer ihåg att han släppte hästen och det första den gjorde var att rusa iväg. Personligen vill jag att min häst ska vänta på att jag vänder honom, stänger grinden, tar av grimman, lugnt väntar på att jag är klar och sen får han traska iväg. Eller springa iväg om han tycker det är roligare. Vet många som bara "slänger in" hästarna men det kan ju bli livsfarligt. :nailbiting:

Fast väntar gärna på svar om vad han gjorde fel eftersom jag inte orkar gå tillbaka och kolla själv. ;)

Fel och fel... Personlig åsikt och med säkerheten i tanke, så tycker jag att man ska göra precis som du @Aionee :) Men just som du säger, att bara släppa iväg hästen, "slänga in den" kan verkligen bli hur farligt som helst.
 
Jag har inte varit inne här på ett tag, så jag hade helt missat den här tråden (men om jag ska vara ärlig så tänkte jag att det måste finnas en bonde-tråd på buke nu, så då måste jag gå in och kolla :angel:), men självklart såg jag första avsnittet förra veckan. Jag har tittat på bonde sen allra första säsongen, och det jag tyckte var lite trist förra året var att de valde bönder som i stort var väldigt "lika" åldersmässigt, och att tjejerna fick åka hem lite som de själva ville, och hoppades på en bredare variant i år. Blev väl därför lite besviken när det känns som om de valde ännu snävare i år, men det kan ju mycket väl ha berott på att det inte blev så många kvar att välja ut.

Markus var min favorit redan vid förhandstitten i våras, så jag blev i alla fall inte det minsta besviken när han valdes ut som en av dem som ska följas under hösten. Stefan verkar också vara en härlig prick.
 

Liknande trådar

Relationer Jag har en kompis som under några månader, 4-5 kanske, träffat en man och varit någorlunda seriös med honom. De bor i ett annat land och...
2
Svar
35
· Visningar
4 455
Senast: Inglorion
·
  • Artikel
Hästnyheter Fälttävlansryttaren Pontus Hugosson är en av åtta bönder i första vändan av TV4:s populära serie "Bonde söker fru" i år. ... Källa /...
Svar
3
· Visningar
1 097
Senast: emli
·
Äldre Några här som såg säsongspremiären igår av Bonde söker fru? Vad tror ni om valet av tv-bönder? Någon som känner någon av bönderna eller...
24 25 26
Svar
517
· Visningar
59 608
Senast: Elina8
·
Hundavel & Ras Hej! Hoppas få lite kloka råd och vägledning från er hundkunniga! Jag och min sambo har i flera år varit sugna på att skaffa hund och...
Svar
3
· Visningar
1 534
Senast: Lady_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp