Bukefalos 28 år!

Border + Labbe = ?

Sv: Border + Labbe = ?

= brotta ner hunden på rygg och hålla den nere tills den slappnar av.
 
Sv: Border + Labbe = ?

Troligen blir det en supertrevlig hund! :) Har träffat flera stycken av just den kombinationen. och hade jag inte köpt en renrasig working kelpie så hade jag absolut letat upp en blandras border-labrador eller liknande. Letade bland hundannonserna på Buke efter sådana några månader i höstas, men där var ju bara en massa pittbullkorsningar, rottweiler och liknande bautahundar ... :smirk: Och det är något jag INTE vill ha!

LYCKA TILL med jycken! :)
 
Sv: Border + Labbe = ?

Jag har bekanta som hade en sådan korsning. Och den hunden var väldigt trevlig!
Hon behövde en hel del aktivering. De tävlade lydnad med henne lite grann. Och hon vann ett par stora tävlingar - med granntjejen eller husse. De andra lyssnade hon inte alls på. Men det skyller jag inte på hunden, eftersom jag känner resten av familjen. ;)
 
Sv: Border + Labbe = ?

men då är dom nog lite bc blandningarna, mina hundar är jättelydiga, men dom väljer vem dom skall lyda och vem dom skall följa.....inte för att dom är direkt olydiga med andra men det faller dom bara inte in att ta order från vem somhelst...... Jag har försökt att få med min gammeltik på prommis när svärföräldrarna varit ute, hon går med om jag beordrar henne, men vänder ändå hem efter några hundra meter.....

Fast så kanske alla hundar är??
 
Sv: Border + Labbe = ?

martha skrev:
Nä, hundar med vallhundsanlag är ju oftast väldigt ledarveka och skall behandlas därefter, för mig räcker det att prata i normal samtalston för att få dom att lyda....

Mamma och pappas behövde man bara viska till... Hon var så vek så det blev nästan jobbigt ibland, och det var väl eg hennes enda negatvia egenskap.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras står i valet mellan Jaktgolden eller jaktlabrador, jag kommer inte behöva en världsmästare och sikta att komma högst i tävlingar, vill...
Svar
16
· Visningar
1 429
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 703
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
11 114
Senast: Bulldoozer
·
Övr. Hund Här är jag med en flummig liten tråd igen :o Vilka raser är vanligast där ni bor? Någon ovanlig ras som ni trodde var vanlig, men som...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
5 445
Senast: copernica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp