Bukefalos 28 år!

Bortsprungen hund

Sv: Bortsprungen hund

Fy vilken mardröm! Har inget att tillägga egentligem, mer än att jag tänker på er och håller tummarna :(
 
Sv: Bortsprungen hund

Nej det har jag inte gjort, det kan man göra!
Får ta en sväng upp till distriktarna, och även till dom som ligger vid busstorget typ.
Tack för tipset!
 
Sv: Bortsprungen hund

Hoppas verkligen ni hittar han snart! Vet själv paniken jag hade då jag hade borta familjens hund och då blev hon "återfunnen" några minuter senare!
 
Sv: Bortsprungen hund

Ja det hoppas jag med, finns inte så mycket mer man kan göra nu än att vänta, vill inte skrämma honom genom att gå runt och rota på gården om det är så att han är där, så det gäller bara att hålla sig sysselsatt och hålla tummarna.
 
Sv: Bortsprungen hund

Åh :cry::cry:
Jag vet inte vad jag ska säga. Jag hoppas verkligen ni hittar eran hund och allting för ett lyckligt slut:cry:
 
Sv: Bortsprungen hund

Jag skulle höra med jaktlaget om de har någon rävfälla (en sådan som har en lucka som fälls ned bakom djuret). Han lär vara hungrig nu och börja söka mat. Man måste kolla den ofta för andra djur kan ju också söka sig till en sådan här fälla och tömma maten och fälla ned luckan. Kanske inte det roligaste sättet att få tag på sin hund men ett av flera sätt i a f.

Önskar dig lycka till och håller tummarna att du får tillbaka din hund.
 
Sv: Bortsprungen hund

Alla sätt är bra sätt!
Ska upp igen vid 4 tiden och kolla hur det ser ut, än har ingen annan hört av sig iaf och sett honom någonstans, vilket förhoppningsvis betyder att han är där på gården någonstans!
 
Sv: Bortsprungen hund

Min gamla hund sprang bort för många år sedan. Trots att vi hade letat i området så gav han sig inte till känna. Den som sedermera hittade honom var grannens hund, just under en gran. Han låg still och tyst även när grannen kom fram till honom och rörde sig inte förrän han fick ett koppel runt halsen. Så kolla med brukshundsklubben i närheten om det är några som är intresserade av att promenera/söka i området. Lycka till!
 
Sv: Bortsprungen hund

Har redan kollat med brukshundsklubben, dom hade ingen sade dom, tyvär!
Tror faktiskt det skulle vara det mest effektiva.
 
Sv: Bortsprungen hund

Har redan kollat med brukshundsklubben, dom hade ingen sade dom, tyvär!
Men prata med dem igen, helst då en annan person.

Sen frågar du vilka de är i klubben som tränar sök och spår och ger dig inte innan du har fått svar från dem. Jag tror absolut att det finns medlemmar i klubben som kan både sök och spår, även om den personen du pratade med helst inte vill engagera sig.
 
Sv: Bortsprungen hund

Har fått ett PM, om det inte går vägen så ska jag kontakta brukshundsklubben och se om jag inte kan tjata mig till någon.
 
Sv: Bortsprungen hund

Så fruktansvärt, lider verkligen med dig! Vår islandshund rymde (skrämd av jägare som sköt in gevären) och var borta ett dygn. Vi hittade honom med hjälp av en efterlysning i Radio Kristianstad, de efterlyser alltid bortsprungna djur...

Men de där timmarna vi letade och inte visste vad som hänt - USCH!

Skickar tröstkramar och uppmuntringskramar!
 
Sv: Bortsprungen hund

Åh stackars liten, hoppas innerligt att ni/någon får fast honom snart så han får komma till veterinären och kolla upp benet och sen få komma hem igen.

Är han kastrerad? annars så sök reda på nån som har en löptik och ta med henne ut när ni letar eller på den plats där han senast sågs.
 
Sv: Bortsprungen hund

Mitt tips är att kontakta Madde Eriksson på Hundhjälpen, som har god erfarenhet av bortsprungna hundar - jag hoppas och tror att hon har några goda råd att komma med!
Lycka till!!
 
Sv: Bortsprungen hund

Åh, så hemskt. Vilken mardröm! Jag har tyvärr inga bra tips utöver de du redan har fått i tråden, men jag håller verkligen tummarna för att han snart kommer till rätta igen!
 
Sv: Bortsprungen hund

Nu har jag varit i kontakt med Madde, och hon hade många tips att komma med!
Hon tyckte vi skulle skaffa oss en karta över området och markera de ställen han synts på.
Vi skulle skaffa 3 ställen inom en halvmils radie ungefär där vi ställer ut burar (vilket blir ett problem då vi inte har någon) och i den lägga ut filtar eller kläder ifrån oss samt varm mat morgon och kväll, på dagarna kommer han bara ligga och trycka.
Det skulle vi göra några dagar och så skulle vi kontakta henne till helgen, vare sig vi fått fatt i honom eller ej.
 
Sv: Bortsprungen hund

Vilken mardröm! :(
Du verkar ju har fått tips på allt man kan göra så jag kan bara bidra genom att hålla ytterligare tummar, hoppas han hittas väldigt snart och inte är allvarligt skadad.
 
Sv: Bortsprungen hund

Vilken fruktansvärd mardröm, särskilt när han nu är skadad.

Jag tycker ni ska ringa runt till jägare och be att få låna grävlingsfällor, de är lätta och inbjudande för hungriga små djur.
Såna har vi fångat många olika bortsprugna djur i bl.a små hundar.
Ska ni ha en chans att reparera benet är det nog lite brått att få tag i honom.
 
Sv: Bortsprungen hund

kl

Jag hade också kontaktat veterinär och även polis om inte det är gjort. Någon av dessa ställen lär ju få information om någon fångar in honom, särskilt med tanke på att han är skadad.

Usch vilken mardröm... Hoppas verkligen att han kommer tillbaka!
 
Sv: Bortsprungen hund

Polis är kontaktad sedan innan kl 8 igår morses.
Ringer dock dit med jämna mellanrum för att kolla om dom fått in något mer.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hur gör ni andra som tävlar/tränar mycket med era hundar? Jag har en BC på 2,5 år. Kör canicross varannan dag mellan 6 och 10 km...
Svar
4
· Visningar
387
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
754
Senast: Trassel12
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 733
Senast: Hellhound
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
2 171

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp