Bukefalos 28 år!

Bortsprungen hund

Sv: Bortsprungen hund

Även om inte hundar är tränade att spåra andra hundar. Så markerar de säkert om tex din hund ligger och trycker under en gran.
Så att ha med en lugn hund ut, som inte skrämmer din om ni hittar honom, är en bra idé ändå.

Följer tråden och hoppas verkligen ni hittar er hund.


Lycka till!
 
Sv: Bortsprungen hund

*kl*
Har precis varit ute i regnet runt dom små boningarna vi gjort för att byta till varma torra filtar och lagt ut varm mat.
Ingenting hade blivit rört... Det regnar ute men är iaf inte så kallt och har inte varit under natten heller.
 
Sv: Bortsprungen hund

Känner verkligen med er, har själv varit av med hundar som inte kommit tillbaka efter jakt. Hittills haft tur att hitta dom även om det tagit ibland 1-2 dygn. Tänkte bara ifall ni pratat med dom som haft hunden tidigare, han måste ju känna dom lite bättre. Bor dom långt bort eller kan komma och hjälpa till? Kanske vågar sig hunden fram till dom om dom lockar på honom. Kanske tom har ngn hundkompis till honom?
 
Sv: Bortsprungen hund

Dom bor långt härifrån, dom hade hur många hundar som helst och han fick ingen tid alls. Så jag tror tyvär inte det hjälper att dom kommer upp.
 
Sv: Bortsprungen hund

Åh, jag som hade hoppats på positiva besked efter att inte ha läst tråden sen igår :( Tänker på din vovve hela tiden, framför allt nu när det snöar. Som tur är gör det ju inte det hos dig!

Här hålls tummar, tår, hovar och tassar!
 
Sv: Bortsprungen hund

Åh, jag vill verkligen att han ska hittas nu.. Tanken går till han å vart han kan tänkas vara är hela tiden. Man känner sig hjälplös.
 
Sv: Bortsprungen hund

Hjälplös är precis vad man känner sig.
Du ska ha ett stort tack som står ut med mig och mina telefonsamtal, smsande och som skjutsar runt och hjälper till att leta, det betyder oerhört mycket !
 
Sv: Bortsprungen hund

Han kan ha krupit in och gömt sig under någon byggnad, skjul etc. Så gör ju ofta hundar som blivit skadade, är skrämda etc och han kommer knappast fram för att ni lockar. Kan ni inte kolla under skjul etc i närheten av där han senast sågs, med ficklampa, kanske åla er in därunder själva? Jag tippar på att han krupit in nånstans och ligger gömd.
 
Sv: Bortsprungen hund

Vi har krupit under alla byggnader som finns på gården där han senast sågs och i närheten och lyst med ficklampa, ställt ut mat och filtar.
Man ser under alla byggnader och där är det ingen liten Ingo, tyvär.

Jag är nästan helt säker på att han ligger gömd någonstans, det är därför han inte syns till.
Frågan är bara vart...
 
Sv: Bortsprungen hund

För många år sedan försvann två Gordon Settrar i Skellefteåtrakten, dom återfanns under en stor gran där dom gömt sig. Tyvärr levde dom inte längre, den ena hunden var svårt skadad och den andra, tiken, hade stannat hos honom...
Hoppas denna historia slutar lyckligt!!!

Kan han inte kommit sig IN i en byggnad, då? Ett stall??? Lada? Kolla ladorna!
 
Sv: Bortsprungen hund

Jo den historien berättade sambons far för mig igår... :(

Nej, det finns ingen möjlighet att komma in i byggnaderna, dom är trots det genomgådda, hela gården är genomsökt, så även skogen precis nedanför, har personligen gått och lyft på varenda grangren.
Det finns en större skog som man ser, men det är en bit dit, och man måste korsa en bäck...
 
Sv: Bortsprungen hund

Nu har jag inte lusläst tråden för jag var så nyfiken på "slutet". Jag såg att vovve inte har dykt upp än....:(
Eftersom vovve inte ha hunnit knyta an till er som ny ägare så tror jag att han bara blir skrämd av jackor och filtar som han inte kan identifiera sig med.

Har ni någonting kvar från hans tidigare hem, trots att han mådde skit där så var det hans hem och kan känna igen lukten och kura ihop sig där.

Min "lille" vovve älskade snuttefilten från hans tidigare :devil::eek:-hem.

LYCKA TILL...och kämpa den lille kan leva länge på rymmen
 
Sv: Bortsprungen hund

Det enda han fick med sig var ett koppel och ett halsband, som jag faktiskt inte klarar av att ha inomhus, det stinker om det. Så det ligger ut på balkongen. Kan ta med mig det ut.
Vi har tagit filtarna som han haft på jobbet, i bilen, i sofforna osv, dvs det luktar mest honom men även lite oss, blir jo oundvikligt då vi hanterar dom.

Just nu känns det extremt modfällt, eftersom att han har sprungit så länge, är skadad och var mager redan innan vet jag inte hur länge han klarar sig om det blir kallare, tack och lov har vi ju inte haft minus nu, men då regnar det ju istället...
 
Sv: Bortsprungen hund

Jag håller alla tummar!

Positivt är i detta läget att om det är en hund som haft det lite "tufft" så är han säker mer street-smart än många hundar som alltid varit "varma och torra"!

Har ni haft med någon hund ut till området ännu?
Har du lyckats få fatt i någon grävlingsfälla via kommunen?

Jag tror detta kommer sluta väl, då hundar av naturen är överlevare! Så positivt tänkande!

Vänligen
Swat
 
Sv: Bortsprungen hund

Förlåt om du redan skrivit om detta i tråden, men ni har satt upp lappar överallt? Även i områden där han synts tidigare? Har ni kontaktat Norran igen?
Oj vad jobbigt. hade jag varit "hemma" nu hade jag varit ute och letat... Jag och Reeko.
 
Sv: Bortsprungen hund

kl

Usch, hoppas verkligen att han kommer tillbaka snart!

Jag gissar på att inget ägarbyte hunnit registrerats och därmed att de gamla ägarna fortfarande står som ägare och därmed blir kontaktade om någon skulle hitta honom?
Det låter ju logiskt att han förmodligen ligger och trycker någonstans men jag skulle nog ringa gamla ägarna iaf.
 
Sv: Bortsprungen hund

Hmmm... hur är det med tidningar som Metro, finns de fortfarande ute i behållare på stan, på arbetsplatser osv.? i såfall är det ju en tidning som når väldigt många och de brukar inte vara så svåra att "övertala" att få ha med en efterlysningsannons.

Annars tror jag fortfarande väldigt mycket på att försöka få tag i en löptik, har varit med om och hört många berättelser om hanhundar som försvunnit men lockats fram av löptikslukt. Känner du ingen med en löptik så skriv tex. i gästboken hos närliggande brukshundsklubb att du söker en löpande tik, sätt upp anslag på matvaruaffärer osv. Har inte ägaren möjlighet att följa med ut så kanske det kan räcka med en pläd/fäll som tiken har sovit på som ni kan lägga på den plats där han sågs senast.
 
Sv: Bortsprungen hund

Usch vad jag lider med både dig och din hund:(.
Min hund ramlade/hoppade ut från balkongen en gång, och trots att jag hittade henne jättesnabbt,så var det fruktansvärt under den tiden som hann att gå innan jag fann henne igen.

Jag hoppas verkligen den här historien slutar lyckligt och önskar jag kunde göra något.Tröstkramar och lycka till
 
Sv: Bortsprungen hund

*halvt kl*

Har satt upp en lapp i området där han senast syntes, men ska skriva ut en lapp imorgon med bild också som jag kan sätta upp.

Har ej gått där med hund, känner i princip ingen med hund och de jag känner har inte haft möjlighet, ska försöka få tag i någon imorgon då dom flesta är lediga.
Löptik vet jag ej någon, ej någon som har tik alls, men kan ju höra mig för, sätta upp lapp och så, absolut!
 
Sv: Bortsprungen hund

Nu har även min hund sprungit bort :'(
första gången på jätte länge!

Jag hoppas att din lilla felur kommer fram snart!!
Och jag hoppas att min med gör det..
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hur gör ni andra som tävlar/tränar mycket med era hundar? Jag har en BC på 2,5 år. Kör canicross varannan dag mellan 6 och 10 km...
Svar
4
· Visningar
472
Senast: Jadzia
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
833
Senast: Trassel12
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 856
Senast: Hellhound
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
2 413

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp