Bukefalos 28 år!

Bottennivå.

Sv: Bottennivå.

För mig spelar det ingen roll om jag gillar en person eller dess åsikter. Kan jag inte diskutera med respekt så gör jag bäst i att hålla mun.
 
Sv: Bottennivå.

De där båda diskuterar inte på ett vis så att respekt riktigt fungerar.
Och jag hoppas verkligen att inte Bukefalos landar i att bestå av sådana som Stormkast, kenneth och lbb.
För då så blir det bara tugg.

Det är sådana som du, Snuffsan m.fl som gör det intressant.
Om ni och de som är som ni försvinner så kommer Bukefalos att dö.
 
Sv: Bottennivå.

Sverige är ett fritt land till den grad att vi får ha de åsikter vi har och vi har rätt till det utan att bli påhoppade. Att Stormkast är Sverigedemokrat har väl inte speciellt mycket med Stormkast´s hästfoderkunskaper att göra, som exempel. Men visst kan jag ha fel, Sverigedemokraterna kanske har något med hästfoder att göra också...

Du är ett bra exempel på varför det blir tråkig och dålig stämning..
 
Sv: Bottennivå.

Som någon annan skrev så har jag aldrig sett Stormkast debattera på ett respektlöst sätt.

Att försöka diskutera med vissa andra, som inte klarar av att hålla tonen på en vettig nivå, tycker jag görs bäst genom att vara ett föredöme. Klarar jag inte det så händer det att jag håller tyst men aldrig om ämnen som verkligen berör mig.

Jag tror inte att du behöver oroa dig för att vettigt folk försvinner, tonen här på Buke är generellt sett mycket bättre än på internetforum i gemen.
 
Sv: Bottennivå.

kl

Jag läser som sagt inte I_Us inlägg då jag satt h*n på ignorelistan, men att jag är Sverigedemokrat har nog egentligen inte mycket att göra med I_Us attityd. Det hela har sin grund i att jag alltid ogillat I_Us subtila idiotförklaringar/härskartekniker som h*n ofta anammar gentemot de personer som inte delar h*ns åsikter, och framför allt gentemot de personer som säger ifrån när de tröttnat på nämnda metoder. Så när jag själv drabbades i tidigare nämnda barntråd gav jag helt enkelt uttryck för det, bad h*n att lägga ned härskarteknikerna och återgå till ämnet om vi skulle diskutera vidare. Det bemöttes med än otrevligare attityd, jag tröttnade och lade ned diskussionen, och sedan satte det igång.

Det var fler månader sedan, och I_U har uppenbarligen fortfarande en grudge gentemot mig eftersom h*n sedan dess tagit varje tillfälle i akt att gå till än värre idiotförklaringar och personangrepp närhelst h*n kommer åt. Och det är uppenbart att det var just faktumet att jag satte ned foten som var det stora problemet och inte min politiska övertygelse, då jag varit öppen med min partitillhörighet i år, medan I_Us agg tog fart först efter barntråden.

Här är förresten tråden om foder, som skogstokiga nämner och som jag därför gissar att I_U nämnt. Jag utgår ifrån att ovan nämnda historia om I_Us lilla grudge mot mig inte är alltför svårnoterad. http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1182565

Och nej, jag är inte mycket för att ta privata dispyter i öppna forum ("privat" och "dispyt", förresten - allt har ju skett i det öppna forumet, och jag har satt I_U på ignore just för att slippa tjafs) likt en 14-åring som skriker "ameh DURÅ!". Men eftersom jag verkligen tycker att hela den här grejen som I_U pysslar med är så otroligt löjlig, så känner jag mig nödgad att dra hela storyn bakom den också.

Nu ska jag överge tråden innan den går ännu mer OT. Ha så roligt!
 
Senast ändrad:
Sv: Bottennivå.

Jag vill bara förtydliga: jag har inte varit i något bråk med denna användaren som kallade mig idiot. Jag har undvikit honom och har ingen diskussions-histori. Jag skrev ett svar i helt normal ton som tydligen inte passade.
 
Sv: Bottennivå.

Att jag inte gillar SverigeDemokrater och Islamofober?

Tja jag gillar dem inte.
Gör du?

Nej, det finns många människor vars åsikter jag inte gillar. Men jag kan ändå diskutera på ett trevligt sätt, och kan jag inte det håller jag tyst.

Din attityd förbättrar inte direkt stämningen på forumet.
 
Sv: Bottennivå.

Vilket parti någon är medlem i tycker jag är mindre intressant än vad hon skriver på Buke. Jag har inte sett Stormkast skriva en massa främlingsfientlig propaganda här.

Det är värre med de som springer SD:s ärenden här, och/eller skriver en massa rasistisk skit, samtidigt som de förnekar att deras agenda är en kopia av SD:s.
 
Sv: Bottennivå.

I fodertråden så tyckte jag bara att Stomkast inte såg till hästarnas bästa.
Man fodrar inte med dammigt hö och man ser till att andra inte heller gör det.
Man stödjer inte andra hästhållare som fodrar sina hästar med dammigt hö genom att hyra in sig i sådana stall.

Det är en fråga som står för sig själv.

Den debatten gav jag mig in i p.g.a. att hästar inte skall behöva få damm i sina lungor trots att jag brukar försöka undvika Stormkast.
 
Sv: Bottennivå.

Det är värre med de som springer SD:s ärenden här, och/eller skriver en massa rasistisk skit, samtidigt som de förnekar att deras agenda är en kopia av SD:s.

Ja Stormkast springer ju SD:s ärende och är stolt över det då hon är medlem i partiet.

Det kanske är bättre.
 
Sv: Bottennivå.

Sverige är ett fritt land till den grad att vi får ha de åsikter vi har och vi har rätt till det utan att bli påhoppade.

Nej det är inte riktigt så.
Vi har rätt att ha och uttrycka vilka åsikter vi vill.
Utan att bli fängslade, dödade eller hotade till tystnad.

Men inte utan att bli motsagda eller illa omtyckta för dem.
Så om man har en åsikt som andra inte tycker om så ger det ju konsekvenser.
 
Sv: Bottennivå.

Nej, det finns många människor vars åsikter jag inte gillar. Men jag kan ändå diskutera på ett trevligt sätt, och kan jag inte det håller jag tyst.

Din attityd förbättrar inte direkt stämningen på forumet.

Fast det är personer som I_U som gör diskussionerna intressanta. Det hade varit ganska tamt dessutom. Jag tycker att I_U lyckas balansera väl på gränsen med sina bitska inlägg. Många gånger så blir folk sura bara för att I_U skriver sanningen utan att linda in den. Att höra sanningen kan vara väldigt svårt ibland.

Speciellt när det kommer till främlingsfientlighet och liknande är det bra att någon verkligen kan säga ifrån.

Bara för sakens skull så skall jag nämna att jag och I_U har haft våra diskussioner genom åren. Men jag har aldrig upplevt att I_U gått över gränsen.
 
Senast ändrad:
Sv: Bottennivå.

Jag försöker att alltid hålla mig till saken.
Saken saken saken.
Som varför åsikterna är fel och varför ett stall med dammigt hö är fel.

Sedan så måste ju även jag få uttrycka mina åsikter om vad jag tycker är rätt och fel.
Som att man inte bryr sig om hästarnas väl om man stödjer ett stall som fodrar med dammigt hö.
Jag försöker att aldrig gå till personangrepp av typen "du är dum", men även mitt tålamod tryter ibland så att jag kan misslyckas med det.
Men det är ju inget som jag vill skall hända.
 
Sv: Bottennivå.

Jag tycker att du var spydig där. Varför ska folk inte få tycka vad de vill? Vad tamt Buke skulle ha blivit om folk inte haft olika åsikter.
 
Sv: Bottennivå.

Det du och många andra missar är att jag också får tycka vad jag vill.
Samt uttrycka det på det sätt som jag vill.
 

Liknande trådar

Tjatter Jag handlar ju via ICA online med hemkörning en gång i månaden och där emellan blir det två olika Hemköp, Lidl eller en annan ICA. Jag...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
3 821
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Med tanke på sidospåret i tråden om allmänutbildad tyckte jag det vore lite roligt att höra hur användare utvecklats, ändrat åsikt eller...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 670
Senast: manda
·
Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
607
Senast: niardasp
·
Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
19 814
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp