Bottennivå.

Sv: Bottennivå.

Efter 2 sidor i din fodertråd kan jag bara säga att det är inte politik som gör att inte-ung nu är spydig mot dig. Du var ju jättedryg mot henne flera ggr trots att hon skrev seriösa inlägg till dig. Tillslut blev hon också spydig. Nej, den tråden var inte till din fördel :p
Det här är alltså ett jättedrygt svar? För det var det första jag skrev till I_U.

Gott om bra foder? Trevligt för dig om du haft tur, men folk här är desperata efter såväl bra hö som hösilage och det sistnämnda är för många ändå inget alternativ eftersom de inte har häst nog, särskilt inte nu när det börjar bli plusgrader.

Varpå jag fick detta till svar. Min definition av "seriösa inlägg" är inte att hävda att jag inte kan räkna och att vi borde kunna göra si och så istället.

Ja i år finns det gott om bra foder om man letar litet längre bort än hos grannen.
Där jag bor så fick vissa bönder in 4 skördar.
På 4 stora hästar så borde ni kunna använda hösilage.
Ni måste ju då fodra med det både inne och ute så att balen tar slut.
Och så får man kassera det sista om det ändå hinner bli dåligt.
Det är väl ändå bättre att hästarna äter bra foder i mellan 5-7 dagar ur en bra hösilagebal än att man ger dem dammigt torrhö?

Men en stor häst borde behöva ca 25Kg hösilage per dygn så 4 stycken äter ju upp en 300Kg bal på 3 dagar.
Jag begriper inte hur du räknar.

Och jag svarade:

Jag åker inte 20 mil för att köpa hö.

En storbal räcker i två veckor.

Så lätt var det. Men du vet säkert bäst om alla andra i den här frågan också, precis som i alla andra frågor.

Varpå I_U kom fram till slutsatsen att jag fodrade min häst med dåligt foder eftersom jag vägrade åka 20 mil för att ha "gott om bra foder" att välja mellan. Varför skulle jag liksom när jag redan hade turen att köpa hö av en av de sällsynta men bra leverantörerna nästgårds? Men:

Och jag som trodde att vi diskuterade hästfoder och vilket grovfoder som hästarna mår bäst av.
Men ack vad jag bedrog mig.

Men jag förstår att det är jobbigt att få veta att man inte gör det bästa för sin häst.
Så jag förlåter dig.

Läs sista sidan i tråden, för sjutton. Men ärligt talat, vill du dra det där ett varv till - det är två månader sedan diskussionen dog - så får du väcka fodertråden igen, ser ingen poäng med att fortsätta diskutera det här. Ser ingen som helst mening med att fortsätta ett tjafs om en användare jag ignorerar, som efter vad jag kan se i de citerade inläggen här självmant uttryckt att h*n de facto hyser personliga agg mot mig, och vars påhopp redan uppmärksammats av både mig andra i såväl den här tråden som tidigare. Tack och hej.
 
Senast ändrad:
Sv: Bottennivå.

Och jag lider verkligen inte;), bara mer känner att det ingen ide är att triangla.

Sorry, men hade du inte lidit av det hade du öht inte brytt dig.

Trianglar du någon gång?
Frågan är befogad eftersom du känner att det inte är någon ide.

Jag tillhör de som faktiskt trianglar och det ger nästan alltid effekt. Men å andra sidan trianglar jag aldrig inlägg gjorda mot mig personligen och jag är fullt medveten om att en annan människa kanske gör en annan bedömning än den jag själv gör.
 
Sv: Bottennivå.

Ja ditt första svar var tyket och det andra var snokigt.

Inte ung skrev fler inlägg innan hon skrev det du citerade sist nu. Du kanske inte menar dem så, men då behöver du nog jobba med nyanserna i språket så du inte uppfattas på annat sätt än du avser.
 
Sv: Bottennivå.

Sorry, men hade du inte lidit av det hade du öht inte brytt dig.

Trianglar du någon gång?
Frågan är befogad eftersom du känner att det inte är någon ide.

Jag tillhör de som faktiskt trianglar och det ger nästan alltid effekt. Men å andra sidan trianglar jag aldrig inlägg gjorda mot mig personligen och jag är fullt medveten om att en annan människa kanske gör en annan bedömning än den jag själv gör.


Jag tyckte just det inlägget passade i denhär tråden, därav inlägget här.

Jo, jag har trianglat kanske 4 ggr under min tid här, alltid då andra som blir påhoppade, inte mig själv, eller bannat dubbelnick.
 
Sv: Bottennivå.

Allvarligt talat vad är ditt problem? Du är ju inte klok någonstans.

Vad är det för fel på dig? Det måste fattas något nånstans..någonting som inte går riktigt enda upp.."

jag har ett nummer du kan ringa om du behöver hjälp, det verkar som att du är i behov av det.


Var inne och läste på senior idag och läste dessa. En användare i en tråd. Ja, jag har trianglat. Det första för ett bra tag sen och de två andra nu.

Nä, jag saknar inte senior upptäckte jag.
 
Sv: Bottennivå.

Ullo, jag var inne på senior nån timme igår och läste. Jag hittade massor av sånt här. I flera trådar. Personliga påhopp står som spön i backen. Jag orkade inte rapportera mer, man får ju inte triangla direkt och jag hade inte ork.

Jag tycker definitivt att tonen är sämre. Det är inga debatter och diskussioner, det är bara elaka svar om hur korkade de andra är.
 

Liknande trådar

Tjatter Jag handlar ju via ICA online med hemkörning en gång i månaden och där emellan blir det två olika Hemköp, Lidl eller en annan ICA. Jag...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
3 381
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Med tanke på sidospåret i tråden om allmänutbildad tyckte jag det vore lite roligt att höra hur användare utvecklats, ändrat åsikt eller...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 438
Senast: manda
·
Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
572
Senast: niardasp
·
Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
19 412
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp