Bottennivå.

Sv: Bottennivå.

Det har jag.
Jag har debatterat med Stormkast om det i en tråd där hon använde felaktig fakta för att bevisa att SverigeDemokraterna har rätt.

Hon skriver om ämnet långt mycket mindre än många andra. Och om felaktiga fakta var förbjudet skulle du få lägga ner Buke.
 
Sv: Bottennivå.

Och om felaktiga fakta var förbjudet skulle du få lägga ner Buke.

Jag förbehåller mig rätten att debattera emot felaktig fakta så mycket som jag önskar.
Även om den debattör som framför denna felaktiga fakta tar illa vid sig.

Stormkast ser mitt framförande av fakta som härskarmetoder.
Och det får faktiskt stå för henne.
Men att få sin vridna verklighet ifrågasatt känns väl så kan jag tro.
 
Sv: Bottennivå.

Jag är helt med på att även du har rätt att uttrycka din åsikt, som sagt, alla har rätt till en. Dock så motsätter jag mig sättet du gjorde det på. Direkt olämpligt med tanke på vad tråden handlar om - om du frågar mig.
 
Sv: Bottennivå.

Ja, varför skulle du inte debattera mot felaktiga fakta? Det är väl den mission man bör ha här, tycker jag.

Men det jag invände mot var ditt omotiverade påhopp om sverigedemokrater och islamofober när Stormkast bara skrev sin generella åsikt om klimatet på Buke.
 
Sv: Bottennivå.

Nu så var ju Islamofoben den som orsakade tråden.
Och personligen så tycker jag att främlingsfientliga åsikter får ett för stort utrymme.
Ett utrymme som ökar om Snuffsan försvinner.

SverigeDemokraterna är Islamofober i sitt Partiprogram.
 
Sv: Bottennivå.

Nej, det finns många människor vars åsikter jag inte gillar. Men jag kan ändå diskutera på ett trevligt sätt, och kan jag inte det håller jag tyst.

Det gör inte jag.
Om jag tycker tillräckligt illa om åsikterna så diskuterar jag dem även om jag inte lyckas med att vara trevlig.
Om åsikterna är tillräckligt hemska så kan jag inte tiga bara för att jag är arg.
 
Sv: Bottennivå.

Det gör inte jag.
Om jag tycker tillräckligt illa om åsikterna så diskuterar jag dem även om jag inte lyckas med att vara trevlig.
Om åsikterna är tillräckligt hemska så kan jag inte tiga bara för att jag är arg.

Det kan jag förstå, men måste du argumentera mot personerna i fråga så fort du ser dem skriva något - oavsett vad det är?
 
Sv: Bottennivå.

Om du inte tycker att det är en bra idé så föreslår jag att du omprövar ditt beslut och stannar kvar.
Eller önskar du forumet Senior på Bukefalos ett sådant öde?


Just nu struntar jag i hur senior utvecklas. Just nu är jag kräktrött på respektlösheten och tonen och att jag blev kallad idiot och användaren är kvar var droppen.

Detta är inte en jag-vill-ha-uppmärksamhet-så-böna-och-be-så-stannar-jag-tråd. Efter 12 år på senior vill jag bara berätta varför jag inte vill mer.

Jag säger inte att jag aldrig kommer tillbaka, det vet jag inte, men det kommer att dröja.

Däremot stannar jag på hund.
 
Sv: Bottennivå.

Just nu struntar jag i hur senior utvecklas. Just nu är jag kräktrött på respektlösheten och tonen och att jag blev kallad idiot och användaren är kvar var droppen.

Detta är inte en jag-vill-ha-uppmärksamhet-så-böna-och-be-så-stannar-jag-tråd. Efter 12 år på senior vill jag bara berätta varför jag inte vill mer.

Jag säger inte att jag aldrig kommer tillbaka, det vet jag inte, men det kommer att dröja.

Däremot stannar jag på hund.

Synd................
 
Sv: Bottennivå.

Det gör inte jag.
Om jag tycker tillräckligt illa om åsikterna så diskuterar jag dem även om jag inte lyckas med att vara trevlig.
Om åsikterna är tillräckligt hemska så kan jag inte tiga bara för att jag är arg.

Den dagen folk slutar reagera och agera mot hemskheter det är då som dessa får fritt spelrum. Hellre en arg röst som hörs över hemskheterna än tio röster som inte vågar säga något för att de kan uppfattas som oartiga.
 
Sv: Bottennivå.

Nu så var ju Islamofoben den som orsakade tråden.
Och personligen så tycker jag att främlingsfientliga åsikter får ett för stort utrymme.
Ett utrymme som ökar om Snuffsan försvinner.

SverigeDemokraterna är Islamofober i sitt Partiprogram.

Det vet jag väl.

Men om Stormkast t ex frågar om bästa receptet på fisksoppa, måste du komma farande med islamofobin då? Varje gång? Hon skrev ju bara om tonen på Senior.
 
Sv: Bottennivå.

Ja, användaren har inte bannats, och kommer heller inte att bannas för just det. Våra moderators-regler säger att vi ska varna användare i första hand, och banna först vid upprepade brott mot reglerna.

Större delen av modererandet sker i bakgrunden och ses aldrig av vanliga användare. Gunnar vill inte ha ett forum där alla modereringar, varningar och banningar annonseras ut (vilket sker på en del andra forum). Bristen på uthängning betyder dock inte att inget har gjorts.
 
Sv: Bottennivå.

Just nu struntar jag i hur senior utvecklas. Just nu är jag kräktrött på respektlösheten och tonen och att jag blev kallad idiot och användaren är kvar var droppen.

Detta är inte en jag-vill-ha-uppmärksamhet-så-böna-och-be-så-stannar-jag-tråd. Efter 12 år på senior vill jag bara berätta varför jag inte vill mer.

Jag säger inte att jag aldrig kommer tillbaka, det vet jag inte, men det kommer att dröja.

Däremot stannar jag på hund.

Tråkigt men ibland behöver man andas ut och ta en paus. Hoppas du kommer tillbaka med vässade klor.
 
Sv: Bottennivå.

Saken är den att jag förstår dig.
Det verkar vara en plats att avreagera sig på eller sprida en massa skit-propaganda snarare än att diskutera.
 
Sv: Bottennivå.

Nej det är inte riktigt så.
Vi har rätt att ha och uttrycka vilka åsikter vi vill.
Utan att bli fängslade, dödade eller hotade till tystnad.

Men inte utan att bli motsagda eller illa omtyckta för dem.
Så om man har en åsikt som andra inte tycker om så ger det ju konsekvenser.

Sååå då ska alla som inte tycker som du ska sluta säga sina åsikter för det får konsekvenser? Det finns även en lag mot diskriminering, alla har rätt till sin åsikt oavsett om någon annan håller med eller inte.
 
Sv: Bottennivå.

Men om Stormkast t ex frågar om bästa receptet på fisksoppa, måste du komma farande med islamofobin då?

Nej men jag kommer att rätta henne om hon påstår att Marulk inte är en fisk.

Bara för att man är Islamofob så betyder inte det att man inte kan ha fel även i annat.
Och varje diskussion som jag har haft med Stomkast bär sina egna felaktigheter.
 
Sv: Bottennivå.

Sååå då ska alla som inte tycker som du ska sluta säga sina åsikter för det får konsekvenser?
Självklart så får det konsekvenser.
I arbetslivet.
I sällskapslivet.
O.s.v.
Ingen har något tvång att umgås med någon vars åsikter de inte gillar.
Och man får ha som krav att man inte skall vara invandrarfientlig när man anställer personal.


S Det finns även en lag mot diskriminering, alla har rätt till sin åsikt oavsett om någon annan håller med eller inte.
Den lagen gäller bara

SJU OLIKA DISKRIMINERINGSGRUNDER
Den nya lagen ska motverka diskriminering på grund av:
- kön
- könsöverskridande identitet eller uttryck
- etnisk tillhörighet
- religion eller annan trosuppfattning
- funktionshinder
- sexuell läggning
- ålder.
Källa: http://www.regeringen.se/sb/d/11043/a/111986

Den gäller inte för politiska åsikter.
 
Sv: Bottennivå.

Hon skrev ju bara om tonen på Senior.

Och det är precis den jag åsyftar. Tonen. Att i har olika åsikter är ju bra, annars blir det inte mycket till diskussioner, men tonen. Det är respektlöst, otrevligt, och hånfullt. Om man skriver ett välformulerat inlägg om hur man ser på saken och får som svar en :rofl: så tycker jag inte diskussionen är så meningsfull. Det finns en användare som hela tiden svarar i de mest seriösa trådar med :rofl: och syrligheter om hur korkade alla är. Ett bottennapp var när det kom en :rofl: i en tråd om våldtäkt.

Det är hela nivån på hur man diskuterar som sjunkit till botten och jag får som sagt bara huvudvärk.
 
Sv: Bottennivå.

Då kan du väl ta upp det i relevanta diskussioner, istället för att i varje tråd skriva någonting som inte har med saken att göra.

Ja det är just det som jag gör.
Snuffsan har blivit förolämpad av en Islamofob i en tråd om Islam och en annan Islamofob kommenterar och påstår att det har blivit trevligare på forumet.
Medan jag tycker att Islamofobin breder ut sig.

Självklart så tycker en Islamofob att det är trevligare med färre som säger emot.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Efter att ha haft några kullar efter uppehåll och dessutom haft kontakt med andra uppfödare och organisationer så vill jag reflektera...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
10 926
Senast: nullo-modo
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 854
Senast: Jeps
·
Kläder & Bli fin Är i mitten av de trettio och har på senare år upplevt att det är så himla svårt att hitta kläder att ha på sig. Har tidigare i livet...
Svar
9
· Visningar
1 775
Senast: Buzzter
·
Relationer Idag är det 10 år sedan. 10 år sedan jag fick ovärderlig hjälp och stöttning härifrån. 10 år sedan jag blev "fri". 10 år sedan livet...
Svar
1
· Visningar
1 309
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp