Bukefalos 28 år!

Boxar utan brunn, hur rengör ni?

Sv: Boxar utan brunn, hur rengör ni?

Vi högtryckar varje sommar och får sopa ut vattnet ut stallet med gamla sopkvastar. Det går det med :D
 
Sv: Boxar utan brunn, hur rengör ni?

Beror på vilket strö man har, har man spån eller torv i boxen så suger det upp kisset så det inte kommer ut i stallgången.
 
Sv: Boxar utan brunn, hur rengör ni?

BeastieBabe skrev:
aha, jo halm är juh lite annorlunda att strö med.. fast det lär juh lukta rätt rejält ur brunnarna.. spolar ni dom varje dag?

minimal lutning är alltid bäst :) så slipper man gjuta in brunnar i betongen..

Nepp, det luktar inte farligt. Jag spolade ca 1 gång i veckan men de flesta andra gör det mycket mer sällan. Det kan ju bli lite geggigt om man inte spolar så ofta... :crazy:

Vad menar du med att man slipper gjuta brunnar om det är mindre lutning?
 
Sv: Boxar utan brunn, hur rengör ni?

*tar sista*

Ett tips kan vara att låna en byggfläkt som suger åt sig all vatten och fukt. Det snabbar på det hela :)
 
Sv: Boxar utan brunn, hur rengör ni?

alltså.. helt platt med brunnar eller lutning mot utgång.. då är lutning bättre..
för stor lutning är inte bar för hästarnas ben när dom står på gången och om dom gräver i boxen och står på lutande golv.. bädden avjämnar juh lutningen litegrann..
 
Sv: Boxar utan brunn, hur rengör ni?

bonde skrev:
Men även urinen kan då rinna ut mot mitten av stallgången, å det är ju inte så fräscht.
då får man se till att spola stallgången dagligen :idea: .. fast jag tänker juh inte ha halm.. spån-torv-blandning blir det i mitt stall..
 

Liknande trådar

Utrustning Behöver få lite tankar från er andra. Har haft min häst i några år nu, varje vinter får han mindre slav/små sår på haserna (har varierat...
Svar
3
· Visningar
294
Senast: sweep
·
Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 202
Senast: BornAgain
·
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
917
Senast: Roheryn
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 249
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp