Bra westernsadel

malinsnoops

Trådstartare
Jag tänkte börja titta efter ny sadel till min häst. Jag söker en sadel där man har nära kontakt med hästen. Vill slippa känslan av att sadeln känns i vägen, om ni förstår vad jag menar. Vill ha en så nära känsla som möjligt som den man har när man rider utan sadel.
Är det någon som vill ge mig ett tips om vad för sadel som kan vara bra då?
:bow:
 
Sv: Bra westernsadel

Jag har precis sadlat om ( ;) ) till western så jag tror inte jag har något svar på din fråga men jag vet att jag bara ääääälskar min crates :love: :D

Lycka till i sadeldjungeln!
 
Sv: Bra westernsadel

Jag har en Continental Equiflex, reiningmodell, precis som Ginne tipsade om. Den är helt grym! Älskar den!
 
Sv: Bra westernsadel

jag har en 'premier ringgold' av cuttingmodell.

tror jag iallafall, rider bara i skogen som fritidssyssla. :)
grannen som har ett par år på nacken som westernryttare, sa att det var det märket/modellen.

Den sadeln är BÄST!! :love:
Passar min rumpa perfecto. :)
 
Sv: Bra westernsadel

Ni som valt att köpa en Continental equiflex, har ni köpt den i Sverige eller har ni beställt den från utlandet? Den verkar vara rätt dyr.
 
Sv: Bra westernsadel

Ursäkta trådkapet ts, och jag vet inte ens om man får fråga sånt här, men isf får väl moderator ta bort inlägget :angel:
Alltså: är det någon som har någon som helst erfarenhet av H*rsesaddlesh*p.com ?
 
Sv: Bra westernsadel

Får kika runt lite på buke och westernbutiker då för att se om jag hittar ngt. Det låter som om de som har continental equiflex är väldigt nöjda med dem så dem ska jag kika lite extra efter tror jag.
Har inte bråttom för mitt sto ska ha föl så jag kan ta det lugnt och leta i godan ro. Behöver sälja den jag har med först. :)
 
Sv: Bra westernsadel

Tar upp tråden igen.
Har kikat runt lite på ebay efter continental equiflex (reining) och ser att det ofta finns flera olika modeller. Ni som har såna sadlar, vilken modell har ni?
:bow:
 
Sv: Bra westernsadel

Vill bara slanga in ett tips pa en sadel jag trivs valdigt bra i: Frontier. (Nu ar varan iofs roping/ranch men anda...:) ) valdigt bekvam och jag upplever absolut att det blir en nara och trevlig kontakt med hasten.
 
Sv: Bra westernsadel

Jag letade länge efter en Continental Equiflex Classic NRHA Pro Reiner (samma som Elanor har btw). Så jag la ut en annons på hästnet på önskas köpas-sidan och fick jättemycket svar! Det var jättemånga som inte lagt ut sina sadlar på annons ännu som hörde av sig. Mest just den modellen men även folk som hade liknande modeller till salu hörde av sig vilket var jättebra, eftersom jag var öppen för förslag. Så det är mitt tips, för det var verkligen effektivt! ;)
 
Sv: Bra westernsadel

jag skrev maxpris 13 000, så de flesta låg runt där. den billigaste ville dom ha 10 000 för tror jag. men en del hade nog gått att pruta ner ett par tusenlappar :)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Bra westernsadel

Jag gav 8.500 för min! Vet inte hur gammal den är, men den är ordentligt inriden i alla fall! :D
 
Sv: Bra westernsadel

Denna har jag till min lille kuse:
32091_1477079772633_1402890454_31291811_5741476_n.jpg



Det är en Cattelmans working cowhorse sadel
Sitter super i den och får en jättebra kontact med hästen och sätet har lagom bredd och storlek för mej. Ett plus är designen på skirten, lööv it!!! Apnöjd:D
Det enda jag kanske kan klanka ner lite på är att fendersen är liite breda, men jag börjar vänja mej vid det (hade väldigt smala på förra sadeln.)



/LL
 
Sv: Bra westernsadel

Jag gav 9000 för min begagnade Continental Equiflex Classic NRHA Pro Reiner som är så ny att jag måste spänna den i fendrarna ännu.

Den andra jag köpt till min andrahäst gav jag också 9000 för med pad, mer använd, är en continental X-Wide.

Älskar dom sadlarna!!!!
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
363
Senast: liiinnea
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
704
Senast: valy
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
3
· Visningar
350
Senast: Fiorano
·
L
  • Artikel
Dagbok Igår fick jag reda på att en person är död. En som jag har känt i nästan hela mitt liv iallafall som jag kommer håg. Hon är två år yngre...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 715

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp